Gå til innhold

Noen med HTC Desire?


Are G

Recommended Posts

Noen her som bruker HTC Desire?

Jeg har i det siste begynt å slite litt med batteriet og lurer på om dette er å anse som normalt.

Telefonen er vel ca 1.5 år nå, og batteriet i dag har vært plugget ut 4 timer og er på 29%.

Har Wifi og blåtann på.

Har brukt wifi 2-3 minutter som fjernkontroll til stereo og tror ikke jeg har brukt wifi/blåtann til streaming radio som jeg ofte gjør, mulig 5 minutter tapatalk på forum.

Har merket at telefonbatteriet har blitt dårligere men synes at 5 timer er litt kort varighet for å nesten ikke bli brukt. Når telefonen var ny holdt den i to dager og etterhvert i alle fall en dag.

Og bare for å slippe diskusjonen, det er ikke aktuelt å skru av wifi/blåtann/3g osv osv osv, da kunne jeg like gjerne fortsatt hatt Nokia 1611 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har Desire jeg også, har ikke merket noe kortere levetid på batteriet på min telefon, har hatt den i snart 2 år. MEN jeg har ikke WIFI på hele tiden, har også valgt at WIFI er på sovemodus etter 15 min, når jeg ikke har brukt telefonen. Bluetooth har jeg heller ikke ofte på. Og hvis du bruker mobilt nettverk sluker jo det også strøm..

Nå har mobilen min vært ute av laderen i 1 dag og ca. 10 timer og jeg har 65% batteri igjen, da har jeg brukt litt WIFI og.

Men det virker som du har problemer med batteriet og burde skaffe et nytt.

Men du kan jo også teste dette:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well

http://www.dinside.no/849526/dobbel-batteritid-paa-htc-desire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får prøve å kjøre en ny runde med den der.

Gjorde det for et år siden og har helt glemt det i etterkant.

WiFi/3G har jeg alltid på, ellers vil nok eposten slite litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Eller så kunne du hatt en iPhone som fungerer eksemplarisk :) hehe

Som Are skrev så fungerte telefonen hans også godt til å begynne med.

Jeg sitter selv med en 3GS som varer ca 3 timer fra 100% til 0%, så å si at iPhone er løsningen blir veldig tynt.

Alle batterier taper seg over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Åja, har ikke hatt det samme problemet jeg.. Kommer litt an på hvordan man lader også. Hvis man lader ofte blir batteriet ødelagt..

Ja hvis man har telefon ifra steintiden ;)

Nyere telefoner tåler å bli klattladet uten at det har noe å si på levetiden på batteriet.

Trådstarter: Nytt htc batteri koster slikk og ingenting på ebay, kjøp ett slikt å ta en fabrikk gjenoppretting på telefonen så ordner det seg nok, fruen hadde samme problemet på sin desire og etter en gjenoppretting så var den helt fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg lurte på å kjøpe nytt batteri ja.

Kan være det lønner seg med en reset først, i tilfelle det ligger en skummel batterityv å lusker :D

Men tenker jeg tar den kalibreringa først og så tar det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis man har telefon ifra steintiden ;)

Nyere telefoner tåler å bli klattladet uten at det har noe å si på levetiden på batteriet.

Trådstarter: Nytt htc batteri koster slikk og ingenting på ebay, kjøp ett slikt å ta en fabrikk gjenoppretting på telefonen så ordner det seg nok, fruen hadde samme problemet på sin desire og etter en gjenoppretting så var den helt fin igjen.

Var sikker på at det gjaldt fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Desire HD, og det som stjeler strøm på min er skjermen(noe sånt som 60% av totalt forbruk). Tror du skal ha batteriovervåking som standard på din telefon, ellers finnes det som app. Den forteller deg kva som bruker mest strøm på telefonen. Batterier generelt har bare garanti på 1år, men kjøp nytt på ebay som det nevnes her. Myten om at dagens batteri mister levetid pga å bli lades delvis opp må avlives snarest! Det største problemet for dagens batteri er varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Android har innebygget batterisparing og dreper programmer som ikke er i bruk, juicedefender funket ok på min gamle desire men ikke så bra på samsung galaxy s2 og absolutt ikke på min nåværende sensation xe.

Man kan finne ut hva som trekker strøm i android ved å gå inn på strøm under innstillinger :)

Endret av Norfoc76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Android-telefoner har generellt slitt litt med batteritype, spesiellt HTC med litt eldre Sense, på min HTC Desire HD var det rævva batteri frem til at jeg oppdaterte til nyeste Android og den nyeste Sense sist, nesten dobla batterilevetid, så noe må de ha gjort i programvaren :)

Åja, har ikke hatt det samme problemet jeg.. Kommer litt an på hvordan man lader også. Hvis man lader ofte blir batteriet ødelagt..

Batteritypen i nyere telefoner skal helst være så fullt som mulig så ofte som mulig, så kladdlading er visstnok supert på disse batteriene.. De eldre typene derimot var avhengige av å bli helt utladda en gang i blant for å holde seg i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteritypen i nyere telefoner skal helst være så fullt som mulig så ofte som mulig, så kladdlading er visstnok supert på disse batteriene.. De eldre typene derimot var avhengige av å bli helt utladda en gang i blant for å holde seg i form.

Følte meg litt gammel nå. Synes ikke det er lenge siden jeg måtte lade mobilen i 24 timer, for deretter å bruke den så og si helt tomt, så lade den fullt på nytt for å bevare batteriet.

Godt dette er blitt oppgradert da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "nye" batteriene kan som sagt lades ofte, det som visstnok kan øke levetiden er at de lades regelmessig, f.eks hver natt.

(det sa ihvertfall en "batterinerd" til meg, har ikke erfart det selv :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rutine der jeg legger iPhonen til lading hver natt, og den har bra levetid med tanke på bruk. Den kan vare rett i underkant av 3 dager med vanlig bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rutine der jeg legger iPhonen til lading hver natt, og den har bra levetid med tanke på bruk. Den kan vare rett i underkant av 3 dager med vanlig bruk :)

Du har rutine på å lade den hver natt, men den kan vare i 3 dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat har samme telefon, snart 2 år gammel og batteriet har blitt tragiskt dårlig nå i det siste. Må lade 2 ganger i døgnet minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...