jehss

Krestel Das 6-pro, Hvilke produkter og bakplate

22 innlegg i emnet

Hei...

Har lenge lurt på å gå til innkjøp av en maskin. Har lenge drevet for hånd og har bla Swissvax Master collection, men mangler noe for å korrigere lakken.

Så det var kommet et gruppekjøp på kestrel DAS 6 pro/ og lurte på å gå til innkjøp av en slik, hvis jeg ikke ble anbefalt noe annet.

Er scholl sine produkter fint til og bruke til den? Evt hva bør jeg kjøpe av produkter pads/bakplater?

På forhand takk for all hjelp :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl sine produkter funker fin fint på denne, jeg bruker de sammen med uber sine puter, de tåler mye bank :)

Bruker også meguiars 105/205 på megs sine puter og det funker bra det også.

Das 6 pro er en kjempe maskin som klarer å korrigere det meste med riktige produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får inn Uber poleringsputer + Menzerna poleringsmiddel samtidig med maskinene. Dette er produkter som duger til korrigering og hologramfjerning sammen med Kestrel maskinen.

Skal få lagt ut disse produktene i løpet av uken.

Endret av Bilnerden.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar :thumbup: Hvilke produkter burde en nybegynner hatt hvis jeg skulle brukt menzerna og uber? primært til egen bil og nær familie.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger med 6" og 5" bakplate så du er godt dekket allerede :) 4" er grei å ha også, så sjekk om butikken du handler hos har det inne om du føler behovet. Uber pads gir masse for pengene. Lykke til :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA funker også bra med Swissvax sin CFP også, den frisker opp lakken bra også om den ikke er helt redusert fra før.. Både Scholl og menzerna fungerer bra sammen med DA maskin.. Uber pads liker jeg her sammen med DA, der holder borrelåsen godt. Vet flere andre har oppgradert pads så de tåler mer mht bruken, men 3M pads har jeg ikke noe god erfaring med her sammen med DA maskiner..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er litt mer jobb å kjøre Menzerna sine produkter da det er diminishing.. Men kanongode produkter er de helt klart.. Menzerna 106ff/fa er en lifesaver på ekstremt kødder lakk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er litt mer jobb å kjøre Menzerna sine produkter da det er diminishing.. Men kanongode produkter er de helt klart.. Menzerna 106ff/fa er en lifesaver på ekstremt kødder lakk...

Er scholl lettere og jobbe med/ikke diminishing?

DA funker også bra med Swissvax sin CFP også, den frisker opp lakken bra også om den ikke er helt redusert fra før.. Både Scholl og menzerna fungerer bra sammen med DA maskin.. Uber pads liker jeg her sammen med DA, der holder borrelåsen godt. Vet flere andre har oppgradert pads så de tåler mer mht bruken, men 3M pads har jeg ikke noe god erfaring med her sammen med DA maskiner..

Satser vel på uber pads da:-) da gjenstår det å bestemme seg for en type produkt.. Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er smak og behag :) Jeg foretrekker Scholl, men det er av gammel vane også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er smak og behag :) Jeg foretrekker Scholl, men det er av gammel vane også :)

Ser den alt hva man er vant med ^_^ Hvis jeg kjøper den ferdige pakka med 250ml flasker med S3+gold, S17, S40, har man det man trenger til og begynne med?... Ser det er mange her som heller går for S30 istedet for S40?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har du det du trenger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den alt hva man er vant med ^_^ Hvis jeg kjøper den ferdige pakka med 250ml flasker med S3+gold, S17, S40, har man det man trenger til og begynne med?... Ser det er mange her som heller går for S30 istedet for S40?

Grunnen til det er også ofte gammel vane, pluss at S30+ avslutter nesten like bling som S40. Fordelen med S30+ er at man kan gå rett fra S3 Gold (som er en grov rubbing) til S30+ og spare seg for et steg. Hoppet fra S3 Gold til S40 blir for stort i de fleste tilfeller, så da må man gjerne innom S17+ først for å rydde opp etter S3 Gold.

Da det er sagt er S17+ et genialt produkt for en en-stegsjobb med riktig pad (og teknikk). Tar relativt greit og avslutter relativt blankt; Mer enn blankt nok for de fleste bruksbiler som vaskes fire ganger i året...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner jeg denne pakken? Har sett den før, men nå har jeg lett og lett og ikke funnet den i noen av nettbutikkene.. Mulig jeg er blind??

Tenkte å kjøpe uber pads til nevnte maskin da jeg også er med på gruppekjøpet. Er det 100mm og 150mm som gjelder til denne maskinen med de 2 bakplatene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange biler kan man regne med å ta med 250ml flasker med scholl (eller annet) som er i den tidligere nevnte pakken?

Ser for meg at det blir overkill å kjøpe 1kg av hver siden jeg kun kommer til å ta min egen bil, og muligens noe i nærmeste familie for treningen sin del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt 3 biler med S17+ nå samt ca 1/4 Caravelle og har fremdeles igjen til en bil eller to i min 250ml-flaske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg óg gikk for dette gruppekjøpet. Valgte grønn, orange og blå Uber pads, men ble litt i tvil om jeg ikke skulle hatt gul i tillegg?!

Kommer til å bli brukt med scholl s03+ gold,s17+,s30+ og s40. Bilen(e) er i hovedsak en ny Mondeo, Panther Black, og en litt eldre Avensis med haugevis av swirls og rds. På Mondeoen har jeg vel ikke bruk for gul Uber, men det kommer muligens godt med til Avensisen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg óg gikk for dette gruppekjøpet. Valgte grønn, orange og blå Uber pads, men ble litt i tvil om jeg ikke skulle hatt gul i tillegg?!

Kommer til å bli brukt med scholl s03+ gold,s17+,s30+ og s40. Bilen(e) er i hovedsak en ny Mondeo, Panther Black, og en litt eldre Avensis med haugevis av swirls og rds. På Mondeoen har jeg vel ikke bruk for gul Uber, men det kommer muligens godt med til Avensisen?

Noen som har et svar på dette?

Endret av Lars_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her - tips for min A6 '99 med metalliclakk? Ble samtlige fire Über-pads fra Bilnerden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke lakken på avensisen, men toyota er kjent for å ha myk lakk. Hvilken farge er det? Dersom den er helt herpa kan du nok få brukt for gul uansett. Jeg hadde i alle fall kjøpt den med, vet aldri hva en får brukt for senere. Koster jo ikke allverdens. Du klarer deg sånn sett med orange uber også, det vil bare eventuelt ta lenger tid å korrigere enn med gul.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her - tips for min A6 '99 med metalliclakk? Ble samtlige fire Über-pads fra Bilnerden.

Sannsynligvis gul og S03, hvis du har endel defekter som skal bort, og ikke bare lette swirls.

Dere kan sjekke her inne angående hardhet på lakk: http://www.detailersclub.no/forum/topic/2427-hardhet-paa-lakk/page__st__140

De aller fleste Audi er betegnet som hard, mens de aller fleste Toyota er betegnet som myk. Prøv deg frem med en medium polish og pad først, F. eks s17+ på grønn, og jobb deg nedover i cutskalaen ved behov. Lars_S bør starte med en mild kombinasjon, siden lakken sannsynligvis er myk.

Endret av johnsta
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive