Gå til innhold

Hjelp ønskes: Alcantara Sete behandling (Swissvax)


Mgdesign

Recommended Posts

Mgdesign

Hei, er ikke noe erfaren med alcantararens, og er livredd for å ødelegge setene...

Dette er i en Audi a4 med s-line seter delskinn med alkantara...

Står på SV Acantara rensen at den må ikke skrubbes, hvor bokstavelig skal man ta dette? og isåfall hvordan best få bort flekker, UTEN å ødelegge fargen eller gjøre skade :)

Utstyr: SV Detailer brush, SV Alcantara Rens

Førbilde:

Jeg har kjøpt bilen så jeg vet ikke hva tidl. eier har sølt, men den store i midten sitter......

post-4129-0-63132300-1331423170_thumb.jp

Etter strøk nr1:

post-4129-0-04871900-1331423231_thumb.jp

Tips eller triks mottas med stor takk! :)

Håper noen har bedre peiling enn meg, og om noen har allerede postet et innlegg så fant jeg det ikke via søk... :)

Endret av Mgdesign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det sitter i stoffet? Har hatt stort hell her med nubukkbørste fra skomaker mht alcantara, den løfter fibrene opp igjen..

Mener jeg brukte børste ganske røft her mht egne seter uten problemer, men kan jo være forskjell på alcantara.. Det skal tåle mye juling egentlig..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mgdesign

Takker for input..

Det sitter langt inne i stoffet føler jeg, jeg har jo bare brukt penselen, så har ikke tørt å rubbet noe hardt, men må vel bare prøve....

Skal man forresten bruke mye produkt? Brukte nok til at setet var vått, men kunne hatt mer for skumeffekten tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har somregel bare sprayet lett over her og så jobbet det inn, så tatt det i flere omganger om det har vært behov..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alcantara sofa hjemme, og i dialog med leverandør fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville klare å ødelegge stoffet om jeg så prøvde mht skrubbing. Kan jo ikke taes helt bokstavlig, men jeg hadde ikke vært så bekymret for å gå løst på det med "lett" skrubbing. Kanskje kan du prøve på en plass som ikke viser for å få et inntrykk om hva det tåler? Jeg gikk rimelig hardt til verks med en SV børste, og det ga ingen synlig slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en Boston skobørste på både skinn og alcantara. Funker dint det, og aldri greid å skade alkantaraen med den da den har lange og myke hår.

Kor blir denne solgt? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har faktisk aldri renset alcantara. Ser trådstarter skriver: "Etter strøk nr 1". Regner med rensen ikke bare skal legges på/jobbes inn, men også tørker bort med mf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...