Gå til innhold
Mgdesign

Hjelp ønskes: Alcantara Sete behandling (Swissvax)

Recommended Posts

Mgdesign    15
Mgdesign

Hei, er ikke noe erfaren med alcantararens, og er livredd for å ødelegge setene...

Dette er i en Audi a4 med s-line seter delskinn med alkantara...

Står på SV Acantara rensen at den må ikke skrubbes, hvor bokstavelig skal man ta dette? og isåfall hvordan best få bort flekker, UTEN å ødelegge fargen eller gjøre skade :)

Utstyr: SV Detailer brush, SV Alcantara Rens

Førbilde:

Jeg har kjøpt bilen så jeg vet ikke hva tidl. eier har sølt, men den store i midten sitter......

post-4129-0-63132300-1331423170_thumb.jp

Etter strøk nr1:

post-4129-0-04871900-1331423231_thumb.jp

Tips eller triks mottas med stor takk! :)

Håper noen har bedre peiling enn meg, og om noen har allerede postet et innlegg så fant jeg det ikke via søk... :)

Endret av Mgdesign

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Det sitter i stoffet? Har hatt stort hell her med nubukkbørste fra skomaker mht alcantara, den løfter fibrene opp igjen..

Mener jeg brukte børste ganske røft her mht egne seter uten problemer, men kan jo være forskjell på alcantara.. Det skal tåle mye juling egentlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mgdesign    15
Mgdesign

Takker for input..

Det sitter langt inne i stoffet føler jeg, jeg har jo bare brukt penselen, så har ikke tørt å rubbet noe hardt, men må vel bare prøve....

Skal man forresten bruke mye produkt? Brukte nok til at setet var vått, men kunne hatt mer for skumeffekten tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Har somregel bare sprayet lett over her og så jobbet det inn, så tatt det i flere omganger om det har vært behov..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svg1974    0
Svg1974

Har alcantara sofa hjemme, og i dialog med leverandør fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville klare å ødelegge stoffet om jeg så prøvde mht skrubbing. Kan jo ikke taes helt bokstavlig, men jeg hadde ikke vært så bekymret for å gå løst på det med "lett" skrubbing. Kanskje kan du prøve på en plass som ikke viser for å få et inntrykk om hva det tåler? Jeg gikk rimelig hardt til verks med en SV børste, og det ga ingen synlig slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jeg bruker en Boston skobørste på både skinn og alcantara. Funker dint det, og aldri greid å skade alkantaraen med den da den har lange og myke hår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Skobørster (fra skobutikker) eller neglebørster pleier ha passe stivhet for bruk på interiør. Billigere er de også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MikTor    1
MikTor

Jeg bruker en Boston skobørste på både skinn og alcantara. Funker dint det, og aldri greid å skade alkantaraen med den da den har lange og myke hår.

Kor blir denne solgt? B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MikTor    1
MikTor

eh hiihii :thumbs: yeah men skoringen?Eurosko? får vel kanskje berre begynne ein plass!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

De fleste skobutikker har skobørster :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Jeg har faktisk aldri renset alcantara. Ser trådstarter skriver: "Etter strøk nr 1". Regner med rensen ikke bare skal legges på/jobbes inn, men også tørker bort med mf?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mgdesign    15
Mgdesign

Tørket bort så godt som råd ja... :)

Setet er fortsatt vått men :) Har kjøpt børste nå, men har ikke testa enda... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

eh hiihii :thumbs: yeah men skoringen?Eurosko? får vel kanskje berre begynne ein plass!

Jeg kjøper de på Bunnpris faktisk. :)

De ser ut som børstene Swissvax leverer med i sine leatherkit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig