Gå til innhold

Voks til Svart bil (VW Passat 2010 mod)


Omg86

Recommended Posts

Skal ta en vårshine på min svarte metallic 2010 VW Passat nå snart og lurer derfor litt på hvilken voks jeg skal bruke.

Fra før av har jeg:

-CG Petes 53

-Poorboy Nattys Blue

Skal bruke jetseal før lakken så lurer litt på om jeg må skaffe meg CG Cream Glaze for å rense lakken skikkelig før jeg legger på seal?

Noen som har noen formeninger om dette?

Skal ta en vårshine på min svarte metallic 2010 VW Passat nå snart og lurer derfor litt på hvilken voks jeg skal bruke. Fra før av har jeg: -CG Petes 53 -Poorboy Nattys Blue Skal bruke jetseal før lakken så lurer litt på om jeg må skaffe meg CG Cream Glaze for å rense lakken skikkelig før jeg legger på seal? Noen som har noen formeninger om dette?

Altså er det noen som kan komme med tips til voks som egner seg godt på svart bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Synes at meguiars #21 fungerer MEGET bra på sorte biler, vet det ikke er en voks men jeg ser stor forskjell på hvordan støv og dritt oppfører seg på bilen min (solid sort passat) på flatene som er behandlet med #21 kontra colli 845 476s 915 , natty blå og shield.

Endret av Norfoc76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja nei har hørt en del positivt om natty blue da men så måtte jo bestille den. Men har kikket på noen svisswax også da vettu :P

Hvor mange lag legger du på bilen a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Skal ta en vårshine på min svarte metallic 2010 VW Passat nå snart og lurer derfor litt på hvilken voks jeg skal bruke.

Fra før av har jeg:

-CG Petes 53

-Poorboy Nattys Blue

Skal bruke jetseal før lakken så lurer litt på om jeg må skaffe meg CG Cream Glaze for å rense lakken skikkelig før jeg legger på seal?

Noen som har noen formeninger om dette?

Altså er det noen som kan komme med tips til voks som egner seg godt på svart bil :)

Jeg tror nok Natty's blue skal duge til denne jobben. Den er egentlig grei å jobbe med å holdbarheten er heller ikke dårlig :)

Det at du kan gå over med glaze er smak og behag. Lakken blir litt blankere, og den skjuler kanskje litt riper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trur nok den skal duge altså :) Hvor mange lag legger folk da?

Hmm kanskje det blitt en flaske glaze da? Man vil jo at bilen skal bli blankest mulig :)

Men skal jo gå over bilen med Scholl S17/S40 først så satser ikke på altfor mange riper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Har 2 lag på bilen, kjører en test av forskjellige vokser og sealere, natty var første som ga slipp på lakken min iallefall, alle andre holder stand men #21 og wolf body wrap holder best stand.

På min bil ser man iallefall tydelig forskjell at på panelene som sealerene beskytter holder seg rene og støvet fester seg ikke så lett.

Jeg har ikke brukt glaze under.

Endret av Norfoc76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har kun testet Pete's av de du nevner, og den har egentlig ganske dårlig holdbarhet. Men den er til gjengjeld meget pen på lakken, og har meget bra beading! Så om du har mulighet til å vokse regelmessig igjennom sommeren ville jeg gått for kun voks i sommer. Da i 2 lag for å være sikker på at du har dekket hele bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så nattys har dårlig holdbarhet ja..hmm er jo igrunn ganske kjapt å vokse over bilen igjen da...men alltid kjekt med en voks som holder litt.

Noen andre forslag til voks som jeg bør kjøpe/prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja har også hørt mye positivt om disse ja. Trur jeg prøver Swissvax Concorso nå først, og så blir det enten #21 eller collinite 845 seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt på collinite 845 i snart 3 uker, og jeg er ganske overrasket ettersom den ble lagt på når det var rundt 5 varmegrader og herdet ikke lengre enn 2 timer :) det er mange videoer som viser at collinite er meget bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har akkurat lagt jetseal 109 og deretter nattys paste blue. Beggen var enkle å legge på og buffe av, men nattys gav definitivt den beste finishen. Dypere glans og mer wet look. Bilen min er sort metallic (Panther Black).

Har ikke fått polert bilen, får ta det til våren eller hvis jet finner en plass jeg kan stå inne i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...