Gå til innhold

fjerne lim fra gamle felglodd


c-w203

Recommended Posts

I følge med omlegging av dekk er gamle lodd fjernet fra felg, men det heger lim rester fra loddene igjen.

Hva annbefales brukt for fjerning av disse limrestene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Håkon

Citrus rens er vel fint til det formålet:)

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

3M sin sitrusrens tar det lekende lett tipper jeg..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Brukte selv 3M sin Adhesive Remover, den er citrus-basert og er ikke farlig for lakk eller klarlakk.

http://www.Shop3M.com/62466749306.html?WT.mc_ev=clickthrough&WT.mc_id=shop3m-AtoZ-General-Purpose-Adhesive-Remover

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

På jobben har vi 3m sitrusrens og en annen sitrusrens, begge fungerer bra så sikkert fin den på bilxtra og:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

*viskelær* på drillen.... Fikk låne Bernhard sin forrige dagen.. Sånn skal jeg ha meg for å si det sånn.. Har alltid brukt citrusrens, bremserens etc etc.... Men viskelæret på drillen ryddet opp i løpet av to sek. Vasket vekk viskelær-restene med bremserens etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

*viskelær* på drillen.... Fikk låne Bernhard sin forrige dagen.. Sånn skal jeg ha meg for å si det sånn.. Har alltid brukt citrusrens, bremserens etc etc.... Men viskelæret på drillen ryddet opp i løpet av to sek. Vasket vekk viskelær-restene med bremserens etterpå.

Hva er poenget hvis du likevel må dra frem et rensemiddel du har brukt tidligere for å vaske bort det du brukte til å fjerne det du kunne vasketbort med bremserens i utgangspunktet? Hørtes ut som dobbel jobb! :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget hvis du likevel må dra frem et rensemiddel du har brukt tidligere for å vaske bort det du brukte til å fjerne det du kunne vasketbort med bremserens i utgangspunktet? Hørtes ut som dobbel jobb! :P

Hvis det tok 2 sek å fjerne limrester med viskelæret, og deretter svisj-svosj med litt bremserens for å få bort viskelær-merker er det mye tid spart! De limrestene jeg har sett rundt omkring er ikke noe man bare kan spraye noe på og tørke av - ferdig, de trenger en eller annen mekanisk bearbeiding. Gjerne plastikk barberblad i kombinasjon med noe kjemisk ^_^

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg brukte dremel med en liten sånn poleringspute med sitrusrens på. Fjernet en meter limrester på få minutter, etter å ha fjernet 5cm på en halvtime med manuell gnukking. Sprayet over områdene med sitrusrens etterpå og tørket av med Torky og hoppla, så var det jaggu rent. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...