c-w203

fjerne lim fra gamle felglodd

38 innlegg i emnet

I følge med omlegging av dekk er gamle lodd fjernet fra felg, men det heger lim rester fra loddene igjen.

Hva annbefales brukt for fjerning av disse limrestene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus rens er vel fint til det formålet:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro citrus-rens tar seg av dette. Den fjerner det meste av limrester.

Dersom den ikke gjør det så har jeg faktisk testet en Debonder (motsatt av bonder - superlim) som løser opp kraftig lim.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens er (som sagt over) veldig bra til å fjerne limrester ette balanseringslodd ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekorfjerner rondell til drillen, så er det borte på et par sek.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin sitrusrens tar det lekende lett tipper jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en sitrus rens fra bilxtra som er bra på lim :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På jobben har vi 3m sitrusrens og en annen sitrusrens, begge fungerer bra så sikkert fin den på bilxtra og:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*viskelær* på drillen.... Fikk låne Bernhard sin forrige dagen.. Sånn skal jeg ha meg for å si det sånn.. Har alltid brukt citrusrens, bremserens etc etc.... Men viskelæret på drillen ryddet opp i løpet av to sek. Vasket vekk viskelær-restene med bremserens etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*viskelær* på drillen.... Fikk låne Bernhard sin forrige dagen.. Sånn skal jeg ha meg for å si det sånn.. Har alltid brukt citrusrens, bremserens etc etc.... Men viskelæret på drillen ryddet opp i løpet av to sek. Vasket vekk viskelær-restene med bremserens etterpå.

Hva er poenget hvis du likevel må dra frem et rensemiddel du har brukt tidligere for å vaske bort det du brukte til å fjerne det du kunne vasketbort med bremserens i utgangspunktet? Hørtes ut som dobbel jobb! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremserensen til sonax funker fjell :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er poenget hvis du likevel må dra frem et rensemiddel du har brukt tidligere for å vaske bort det du brukte til å fjerne det du kunne vasketbort med bremserens i utgangspunktet? Hørtes ut som dobbel jobb! :P

Hvis det tok 2 sek å fjerne limrester med viskelæret, og deretter svisj-svosj med litt bremserens for å få bort viskelær-merker er det mye tid spart! De limrestene jeg har sett rundt omkring er ikke noe man bare kan spraye noe på og tørke av - ferdig, de trenger en eller annen mekanisk bearbeiding. Gjerne plastikk barberblad i kombinasjon med noe kjemisk ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte dremel med en liten sånn poleringspute med sitrusrens på. Fjernet en meter limrester på få minutter, etter å ha fjernet 5cm på en halvtime med manuell gnukking. Sprayet over områdene med sitrusrens etterpå og tørket av med Torky og hoppla, så var det jaggu rent. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en sitrus rens fra bilxtra som er bra på lim :)

Vil bare oppdatere her at jeg har konvertert til 3M sin sitrusrens, denne er rå på lim :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M fjerner også kvae som en lek!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette "viskelæret" på drill? Link?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har også en slik, men husker ikke hva de kaller det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive