Gå til innhold

Rense vinduslister?


ANM

Recommended Posts

Sliter litt med skitt som henger igjen på sidevinduene når de har vært nede. Synes det startet etter at bilen hadde vært på service og verkstedet gjorde litt ekstra og sprutet noe på den for å levere den blank og fin. Klart det kan løses ved å ha vinduene oppe permanent, men hvordan skal jeg da holde bilen ryddig mens jeg er på tur? Noen tips? (alltså ikke til å holde bilen ryddig) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett løst dette ved å sveive vinduene helt ned og vaske den nedre lista med f.eks surfex, må stappe kluten litt godt nedi og skure fram og tilbake etter beste evne. Blir mye skit på denne når man har vinduene opp og igjen om vinteren (jeg løser dette glatt ved å åpne døra når jeg må trekke adgangskortet i porten på jobb..)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Dette irriterte meg også... Glemte meg alltid ved å ta ned vinduene etter vask pga vannperler siden jeg ikke så da jeg rygget inn i garasjen.

Har prøvd å vippe ut listen med vinduene i nedre posisjon og q-tips med SurfexHD langs leppene... Det hjalp betraktelig, men må gjentas en gang i blant. :rolleyes:

Klart det kan løses ved å ha vinduene oppe permanent, men hvordan skal jeg da holde bilen ryddig mens jeg er på tur? Noen tips? (alltså ikke til å holde bilen ryddig) :P

Hva mener du egentlig her? Søppel blir man vel lettest kvitt ved å gå ut av bilen med søppelet og til en søppelbøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig her? Søppel blir man vel lettest kvitt ved å gå ut av bilen med søppelet og til en søppelbøtte.

Smertefullt i fart!

Endret av ANM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Thomas-

da tar du vare på søppelet til du kan gå ut av bilen da, rydder da ikke bilen og hiver søpplet i grøfta???

Surfex og klut funker fjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tar du vare på søppelet til du kan gå ut av bilen da, rydder da ikke bilen og hiver søpplet i grøfta???

Surfex og klut funker fjell..

Det skal prøves, det siste du skrev alltså. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet enn epleskrott skal ikke ut av vinduet. Det er ikke i detailersånden!

Hvis vi snakker om den lista på utsiden mot vindusruta så kan min iallefall lett tas av, er bare en metallprofil inni gummien som klemmer ann mot døra. Da kan du enkelt vaske

den i dusjen om du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Ikke åpne viduer vel funker fint og :P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Sjokk :P

Fergefolk bruker å se rart på meg når jeg åper dører i stedet for vinduet ved betaling...

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tråd åpnet igjen...

Søppel legges i søpplekasse, men det å slippe striper på vinduet er såpass viktig at tråden åpnes igjen, ANM har sikkert tatt poenget her, og søppel kastes der det skal :)

Jeg for min del åpner ofte døra om det skal noe ut av bilen, selvfølgelig alt ettersom, står det biler bak meg i kø mht bom, så tar jeg vinduet. På sjaførsiden er det nok åpnet 5-10 ganger på Evo, de andre vinduene har ikke vært nede :D På volvo noen flere ganger, på Fiat aner jeg ikke, og på Audi så er den såpass ny for meg, men det er ikke ofte det vinduet har vært oppe heller.

Minner meg om når svogern min var her og vaska en bil og de skulle dra, da skulle søstern bare si noe og kjørte ned vinduet på sjaførsiden.. eneste jeg hørte da var svogers "f##n da" he he, så det å ta ned vinduet etter vask er en dødsynd for en detailer, driter du i det.. vel, kjør i børsteløsmaskinen... Striper på vinduet på nyvasket bil er tragisk uansett..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Sjokk :P

Fergefolk bruker å se rart på meg når jeg åper dører i stedet for vinduet ved betaling...

Pøøh, de er vant å se vag produkter som må åpne dører pga vindusheisen er gåen ;)

Hilsen en som har byttet 2stk vindusheiser på egen bil og 8-10 på kompiser sine VAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Pøøh, de er vant å se vag produkter som må åpne dører pga vindusheisen er gåen ;)

Hilsen en som har byttet 2stk vindusheiser på egen bil og 8-10 på kompiser sine VAG.

Been there, done that :P

2 stk på A6en men kun de plastklipsene som sitter nede ved lista. Heisene var ok.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøøh, de er vant å se vag produkter som må åpne dører pga vindusheisen er gåen ;)

Hilsen en som har byttet 2stk vindusheiser på egen bil og 8-10 på kompiser sine VAG.

Haha, Amen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråd åpnet igjen...

Søppel legges i søpplekasse, men det å slippe striper på vinduet er såpass viktig at tråden åpnes igjen, ANM har sikkert tatt poenget her, og søppel kastes der det skal :)

Det skulle man kanskje tro, men..... :rolleyes:

Faktumet er at jeg snuser og det er utelukket for meg å lagre avfallet av dette under en lang kjøretur, så vinduet går ned fra tid til annen. Forsåvidt bedre enn å drive og kaste epleskroter som noen andre her har oppfordret meg til å gjøre. ;)

Bare for å avslutte søpledebatten fra min side, synes det var en såpass åpenlys og forsåvidt harmløs spøk at man likegodt kunne latt hele temaet stått ubesvart.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Snuser jeg også, og det går fint å ha en gammal snusboks en slipper gammal snus i, nå er vel hverken epleskrott eller snus det værste som går ut et vindu, det er vel heller papir, brusflasker mm som andre kaster ut som ikke er noe spessielt..

Men, ja.. Den saken er død ja :)

BSA sitt tips er nok det som er bra, ta av lista og vask den godt, da får du den ren.. Det samler seg mye dritt nede ved listene uansett, så det må taes innimellom det også.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja, den ser jeg, da kan prosessen til Gry være en ide.. Sitter det lenger ned i døra, så er det vrient å få ordna uten å ta av dørtrekket tror jeg..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...