Gå til innhold

Startpakke - tips?


Christoffer A

Recommended Posts

Christoffer A

Heisann, mitt navn er Christoffer og jeg er en gutt på snart 19 år fra LArvik ;)

Har i lang tid lekt rundt her på DCN, men har først i senere tid blitt skikkelig hekta! :D

Har lest side opp og side ned. Time ut og time inn, og sugd til meg det jeg kan av info. Vil begynne med å si at dette er et flott forum med utrolig mye bra lesestoff. :thumbup:

Etter et innslag med Paul Dalton på 5th gear for noen år tilbake, begynte jeg å fatte interesse for dette man kaller "detailing". Det at det faktisk var noe annet der ute enn den grønne gode flaska fra TW man kunne polere bil med, var jo en flott oppvekker.

Så igjennom de senere år har jeg prøvd meg litt forsiktig frem med bl.a diverse Meguiar's produkter og annet småtteri som ikke har kostet skjorta. Har fungert vel og bra det men nå bestemte jeg meg for å "slå på stortromma" i hvert fall i mine øyne, og ta det ett skritt lenger.

Har i denne omgang latt kredittkortet få smake på diverse nettbutikker og dette er produktene jeg har rasket med meg.

SS:

Uber pads: 150mm gul, grønn og blå.

3pack kwazar dual action flasker.

Scholl concepts 3 pakk: 250g à S3+ gold, S17 og S40

Bilnerden:

5 liter Prickbort

5 liter Surfex HD

1 liter IronX

1 liter P21S

2 stk Eurow Shag Weave Microfiber Towel

1 stk GTechniq Zero Scratch Microfibre Drying Towel

1 stk bilthamber Auto-Mitt

1 stk Grit Guard tralle

1 stk Grit Guard sittepute

1 stk GTechniq m14 HotSwap Soft Bakplate 125mm

1 stk Dodo Juice "engel"

Måtte jo hjelpe til med å få tømt hylle hos Autobahn og:

1 stk Nanolex reactivating shampoo

4 stk cookie monster V2

1 stk Gloss it grit guard bøtte m/ gloss it shampoo

5 liter autosmart autowash

1 stk blackfire clay lubricant

1 stk blackfire long lasting tire gel

Har også handlet litt fra BIlXtra for en liten stund siden:

1 stk Meguiar's Clay

1 stk Meguiar's Drying Towel

3 step DC serien fra Meguiar's (i utgangspunktet for å prøve dette for hånd)

1 stk 4pack Meguiar's application pads

1 stk Meguiar's Trim and dash restorer

I tillegg har jeg en del div MF fra bl.a Biltema, TW, BilXtra m.fl

Mitt store spørsmål i denne omgang er; mangler jeg noe vesentlig for å kunne utføre en litt mer "high end detailing" enn stort pågangsmot, tolmodighet og en god dose prøving :P? Kan vel også nevne at jeg har en litt eldre roterende maskin (vet DA er det beste å begynne med, men foreløbig har jeg faktisk kun fått prøvd meg på roterende så jeg tenkte at jeg kan likegodt bygge på kunnskapene der når jeg først var kommet i gang :D ). Vurderer i neste omgang å gå til innkjøp av en makita 9227CB da jeg har hørt at dette er en super maskin. :)

SIkkert en del skriveleif og dårlige formuleringer men jeg prøver så godt jeg kan :thumbs: Er sent så ikke skyt meg pga det :P

Uansett; takk for oppmerksomheten og takker for alle svar :D

-Christoffer A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer A

Regner da med at du allerede har Bøtte m/ Grit Guard og lokk? :)

Kjøpte fra autobahn som du kan se over :D Hadde håpet (og regnet med) at dette skulle passe om hverandre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye Christoffer, det begynner bli sent for meg :) Ja, det burde passe helt fint.

Ellers ser handlelisten veldig fin ut!

Ville kanskje tatt med noen flere såper;

- Dodo Juice Born to be mild

- Chemical Guys Citrus Wash + Gloss

- Chemical Guys Glossworkz

- Meguiar's NXT Car wash

Dette er flere av de såpene jeg har prøvd, og som jeg er veldig fornøyd med, og som også har gode skussmål her på DCN.

Ellers får resten av gutta krutt fylle inn det jeg evt mangler her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer A

Beklager så mye Christoffer, det begynner bli sent for meg :) Ja, det burde passe helt fint.

Ellers ser handlelisten veldig fin ut!

Ville kanskje tatt med noen flere såper;

- Dodo Juice Born to be mild

- Chemical Guys Citrus Wash + Gloss

- Chemical Guys Glossworkz

- Meguiar's NXT Car wash

Dette er flere av de såpene jeg har prøvd, og som jeg er veldig fornøyd med, og som også har gode skussmål her på DCN.

Ellers får resten av gutta krutt fylle inn det jeg evt mangler her..

Hehe ja, du er ikke alene der :P

Har tenkt på det ja. Ser at bl.a CG CW+G er en stor favoritt blandt flere her inne på forumet, men tenkte å prøve det jeg kjøpte fra Autobahn i første omgang da dette ble kjøpt inn for en rimelig penge :) Er nok ikke helt umulig at det blir en og annen tilleggsbestilling i nærmeste fremtid.

Takker for svar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i snitt en fast bestilling i måneden, etter jeg ble bitt av basillen. Jeg er student, så det blir ikke dyre pakker, men bare så jeg får fyllt opp nå mot sommeren :) Lønner seg sikkert å sette av hver måned for så å bestille en stor ordre, men det har jeg desverre ikke tålmodighet til!

Og siden jeg har vært uhøflig og ikke sagt det enda: Velkommen hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer A

Jeg har i snitt en fast bestilling i måneden, etter jeg ble bitt av basillen. Jeg er student, så det blir ikke dyre pakker, men bare så jeg får fyllt opp nå mot sommeren :) Lønner seg sikkert å sette av hver måned for så å bestille en stor ordre, men det har jeg desverre ikke tålmodighet til!

Og siden jeg har vært uhøflig og ikke sagt det enda: Velkommen hit :)

Hehe ja. Jeg er lærling, så penger vokser uheldigvis ikke på trær her i gården. Men utrolig hva man får til hvis man bare vil :P

Har vurdert en stund frem og tilbake hva jeg skal gjøre men når lønningen tikket inn var det et uungåelig møte i vente :P hehe.

Jo takk så mye for det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Ser ut som mange gode produkter :)

Et par ting jeg ville lagt til;

- CG Green Clean (veldig god til interiørvask ++)

- Børste til dekk/matter el.

- Flere vaskehansker

- Autosol/Metal polish

- Noen liker å bruke glaze før voks, min favoritt er CG EZ Cream Glaze

Det er det jeg kommer på i farta. Lykke til :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer A

Ser ut som en grei samling det der.. Den Reactivating shampoen til Nanolex funker fjell :)

Ja, har lest mye positivt om den :) Ser ut som en grei start nå i første omgang da :)

Neste steg blir ny maskin,men det får vente litt til :P

Ser ut som mange gode produkter :)

Et par ting jeg ville lagt til;

- CG Green Clean (veldig god til interiørvask ++)

- Børste til dekk/matter el.

- Flere vaskehansker

- Autosol/Metal polish

- Noen liker å bruke glaze før voks, min favoritt er CG EZ Cream Glaze

Det er det jeg kommer på i farta. Lykke til :)

Notert og lagt i bakhodet til neste bestilling :)

Har litt div børster liggende som kan være egnet og autosol er fast inventar i hylla uansett :D

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Flere såper kan være greit å leke med etterhvert, men jeg vil anbefale å prøve den såpen du har fått med bøtten først. Hvis du er fornøyd med den, fortsett med den en stund til, særlig siden budsjettet er trangt. :)

Ellers er jeg enig i Green Clean for interiør, det er et genialt produkt. Jeg bruker det til rengjøring av så å si alt unntatt glass, inkludert innendørs i heimen.

Børster er jo kjekt å ha i alle fasonger, men det er ikke alle som er like nødvendige. Se behovet an og prøv å få lånt/kjent på noen børster før du blåser avgårde en bestilling, slik at du i det minste får børster du trenger og liker å jobbe med, og som ikke ødelegger underlaget de brukes på.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer A

Flere såper kan være greit å leke med etterhvert, men jeg vil anbefale å prøve den såpen du har fått med bøtten først. Hvis du er fornøyd med den, fortsett med den en stund til, særlig siden budsjettet er trangt. :)

Ellers er jeg enig i Green Clean for interiør, det er et genialt produkt. Jeg bruker det til rengjøring av så å si alt unntatt glass, inkludert innendørs i heimen.

Børster er jo kjekt å ha i alle fasonger, men det er ikke alle som er like nødvendige. Se behovet an og prøv å få lånt/kjent på noen børster før du blåser avgårde en bestilling, slik at du i det minste får børster du trenger og liker å jobbe med, og som ikke ødelegger underlaget de brukes på.

Ja dette blir nok med i neste bestilling. Det er helt sikkert :) har en stor hitachi tørr/våt industrisuger og satser på at denne skal være en god hjelper når jeg skal gå litt hardere til verks på interiøret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...