Gry

Produkt til myke plastvinduer?

Fikk spørsmål om hva man kan gjøre med plastvinduer. Og svaret mitt var Aner ikke. :blush:

Forsøkte å søke litt her på forumet men fant ikke noe. Det er snakk om myke vinduer som kan rulles, typisk slike som er på avtagbare dører på tullebiler som Caterham og Morgan, og på båtkalesjer.

Jeg har jo polert over steinsprutefolie med godt resultat, men er litt usikker på om det i det hele tatt har noe for seg å prøve på disse vinduene som sikkert blir ripete neste gang man snyter seg i nærheten..

Så en ting er å få dem uripete.

Og når de er relativt blanke (?) er det noe man kan ha på dem etterpå? Forsegling? Voks?

Hva renser man dem med? Hvor mye kjemikalier tåler de? Surfex? Grim Reaper? Milo?

Frykter at løsningen er å prøve seg frem på et vindu selv B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk noe jeg også har lurt på, dette! Pleksiglass, eller plastikvinduer generelt - ikke den myke sorten dog.

Tenker på pleksiglass-rutene vi har på flyene på skolen. Mange av dem er stygge pga instruktører og studenter som skraper vinduene med kredittkort(!) for å få vekk eventuell morgenfrost eller vann. sier seg selv at det blir STYGT av dette... tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk spørsmål om hva man kan gjøre med plastvinduer. Og svaret mitt var Aner ikke. :blush:

Forsøkte å søke litt her på forumet men fant ikke noe. Det er snakk om myke vinduer som kan rulles, typisk slike som er på avtagbare dører på tullebiler som Caterham og Morgan, og på båtkalesjer.

Plast-X fra Meguiars skal i følge flaska (mener jeg å huske) kunne brukes på de myke plastvinduene, som en slags AIO.

Faktisk noe jeg også har lurt på, dette! Pleksiglass, eller plastikvinduer generelt - ikke den myke sorten dog.

Tenker på pleksiglass-rutene vi har på flyene på skolen. Mange av dem er stygge pga instruktører og studenter som skraper vinduene med kredittkort(!) for å få vekk eventuell morgenfrost eller vann. sier seg selv at det blir STYGT av dette... tips?

Har polert plexi med vanlige polisher (3M) fra grov til fin på denne:

Div10-11075.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte kjapt på detailingworld.co.uk og der var det en kar som faktisk brukte AG SRP. Den har jeg jo stående en liten slant av ennå, mener typen har et reservevindu jeg kan teste litt på mens jeg får tak i Plast X.

Skulle bare sjekke litt rundt Plast X, søkte etter Scratch X siden jeg glemte hva jeg tenkte på og fant istedet Mirror Glaze Clear Plastic Cleaner #17 (Clear Plastic Cleaner removes fine hairline scratches from all types of clear plastic. Unique, non-abrasive formula prepares the surface for Mirror Glaze® Clear Plastic Polish. Perfect cleaner for computer screens, convertible windows, helmet visors, motorcycle windscreens, displays and instrument panels.) Kanskje noe for Northomie?

#10 Clear plastic polish

#17 Clear plastic cleaner

#18 Clear plastic detailer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har som sagt ikke testa Plast-X selv på myke plastvinduer, så kan ikke gå god for resultatet.

Ellers har jo båtsjappene "spesialmidler" som skal duge til fornying av vinduene på båtkalesjer, disse burde jo også i teorien duge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive