Gå til innhold

Sveise på ny endestuss ?


Gica

Recommended Posts

De fleste BMW 520d modellene kommer med en tragisk endestuss. Er det noen her med BMW som har fått sveiset på nytt endestuss og som er fornøyde med resultatet ?

Min bil har en tragisk endestuss, og jeg vil gjør noe med dette for at bilen skal få en litt penere bakparti. Altså ikke bytte av hele eksosen, men kun få bytta ut endestussen.

Noen som kjenner til firmaer / personer i Oslo som kan gjøre dette for en pen sum ?

Slikt ser den ut idag :

img2926t.jpg

Endret av Gica

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Schmiedmann har en del forskjellige typer av endestusser som passer. Ta en titt innom siden deres så ser du utvalget.

Sjekket der nylig, men alt må sveises på. Likte heller ikke utvalget, så skal sjekke videre

Stikk innom Svendsen eksos å hør på pris der :)

Skal sjekke svendsen, har bare hørt at de er ganske dyre.

Endret av Gica

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke svendsen, har bare hørt at de er ganske dyre.

Skrik ut når du får noe svar da? :) Jeg hørte av en arb kollega at de var helt greie på pris skjønneru.

Vurderer dobbel eksos på min, så har avtalt at jeg bare sku komme innover for ett prisforslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Ferrita har ganske mye, bare klikk inn på enderør http://www.ferrita.com/butik_kopia.php De har ikke så bra utvalg på de norske sidene, men du finner bare nr på delen på den svenske siden, å så tar du kontakt med den norske avdelingen, så order de det. Jeg byttet på BMW'en min, å den er bare fetet med en klemme (som du ikke ser uten at du kikker opp under bilen)

Før

tn_stasj076.jpg

Etter

tn_IMG_4390_1.JPG

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrita har ganske mye, bare klikk inn på enderør http://www.ferrita.com/butik_kopia.php De har ikke så bra utvalg på de norske sidene, men du finner bare nr på delen på den svenske siden, å så tar du kontakt med den norske avdelingen, så order de det. Jeg byttet på BMW'en min, å den er bare fetet med en klemme (som du ikke ser uten at du kikker opp under bilen)

Der hadde de mye bra! Takk

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrita har ganske mye, bare klikk inn på enderør http://www.ferrita.com/butik_kopia.php De har ikke så bra utvalg på de norske sidene, men du finner bare nr på delen på den svenske siden, å så tar du kontakt med den norske avdelingen, så order de det. Jeg byttet på BMW'en min, å den er bare fetet med en klemme (som du ikke ser uten at du kikker opp under bilen)

Før

tn_stasj076.jpg

Etter

tn_IMG_4390_1.JPG

Kan du ta et bilde av hvordan det ser ut under bilen? Hvordan det er festet osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om det er noe du liker på www.koed.no eller www.gsbildeler.no

Alternativt kan jeg finne Eisenmann elr Scorpion med 97% passform.. Altså, det ser helt org ut uten at det er org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komplett ferrita sportseksos på min B5, med samme endestuss som tommy ser det ut som, hos meg var det berre tredd på den lille stussen som stikker ut fra bakpotta (2.5"), og skrudd fast med en umbrakostift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Kan du ta et bilde av hvordan det ser ut under bilen? Hvordan det er festet osv?

Gidder ikke krype under der i det drittværet vi har nå, men den er bare tredd rett inn på den originale potten, og skrudd fast med en klemme rundt

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Måtte du kappe bort mye av original eksosen da?

Kappet bort den ovale delen, så det stakk ca 5-6 cm ut av potta, som stussen ble tredd på og festet med klemmen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes at endestussen på bilen til trådstarter var fin? :P

Tar du turen til vestfold, så kan jeg sikkert sveise på en ny stuss for deg jeg.

Den har potensiale til å bli fin med litt pussing og polering. ;) Jeg er en sucker for enderør med tynt gods.

eisenmann%20e30%20m3%20rear%20tips%20(Small).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om det er noe du liker på www.koed.no eller www.gsbildeler.no

Alternativt kan jeg finne Eisenmann elr Scorpion med 97% passform.. Altså, det ser helt org ut uten at det er org.

Sender deg en PM!

Bare jeg som synes at endestussen på bilen til trådstarter var fin? :P

Tar du turen til vestfold, så kan jeg sikkert sveise på en ny stuss for deg jeg.

Den er ok, men vil gjerne ha rustfritt dobbelstuss. Kan selvfølgelig poleres opp og gjøre den mer shiny, men den vil aldri bli perfekt.

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2010 VW Passat som dere sikkert veit har 2 kjiiiipe endestusser. (1 på hver side)

Så tok kontakt med Svendsen eksos og de sveiset på nye endestusser på bilen og det blei knallbra. Ville ikke ha sånne som jeg tredde over de eksisterende for da synes alltid de gamle rørene og det ser teit ut spør du meg :P

Bilen blei hvertfall myyye bedre med de nye stussene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...