Gå til innhold

Første S&S fra meg - rengjøring av vask på badet


Northhomie

Recommended Posts

Northhomie

Hei og hå.

I formiddag ble det til at jeg hadde litt tid til overs, og ante ikke hva jeg skulle bruke tiden på. Dermed fant jeg ut at jeg kunne gjøre litt nytte for meg. Det ble nemlig rundvasking på badet!

Håndvasken som var utrolig skitten,valgte jeg å gå litt mer i detalj på, samt se holdbarheten på div. produkter i samme slengen. (Forventer ikke mye, denne får hard behandling av alle slags kjemikalier :D )

Objekt: 2009 modell håndvask på badet

Produkter brukt:

- Avfetting (type MILD), husker ikke navnet. uansett blandet ut 1:10.

- CG CW+G såpe, fra solid sprutekanne (ikke veldig ulik scandicshine sin)

- Pensel

- Microfiber x3

- Påføringspads for #7 og Metal Polish

- Meguiar´s Quick Detailer

- Meguiar´s Clay (godt brukt fra før)

- Meguiar´s Metal Polish

- Meguiar´s #7 Show Car Shine Polish&Gloss

- Megiuar´s Ultimate Paste Wax (ingen påføringspads, voks i hånda som gjelder her :D)

Tidsforbruk: Bortimot 1 time inkl. herding av voks

Kamera: Canon EOS 500D standard objekt

Slik så da vasken ut da jeg startet:

IMG_8855.jpg

IMG_8856.jpg

IMG_8857.jpg

IMG_8858.jpg

IMG_8860.jpg

IMG_8859.jpg

Produktene nevnt lengre opp

IMG_8862.jpg

Sprayet 1:10 avfetting rundtom, lot det virke i 30 sekunder i usikkerhet på om det ville etse (keramisk vask med en eller annen hvit maling)

IMG_8868.jpg

Detailing-sticks på vanskelige plasser

IMG_8869.jpg

Dårlig 50/50 etter avspyling og tørking.

IMG_8865.jpg

IMG_8874.jpg

Gjorde så ferdig hele vasken med CG CW+G og spyling + tørk. Resultat:

IMG_8895.jpg

Før og etter Detailingsticks (før - venstre)

IMG_8889.jpg

Over til Polish

IMG_8891.jpg

IMG_8893.jpg

Buffet, og la 2 lag Ultimate Paste Wax med 20 min mellomrom, hvor det siste laget fikk herde en halvtime

IMG_8897.jpg

IMG_8900.jpg

Etter Metal-polish på krom

IMG_8902.jpg

Fikk også litt voks på toppen

IMG_8910.jpg

Ferdigbilde

IMG_8904.jpg

IMG_8906.jpg

IMG_8913.jpg

IMG_8916.jpg

Lært på denne økten:

Paste voks er digg å påføre med hendene

Må vaske badet oftere

Må lære å holde tannkremen i munnen, og ikke spytte den på vann-kranen

Takk for titten!

  • DCN Poeng 7

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

ja, hva skal mann si.) ble jo strøkent iallefall!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Kred til den første som drar med seg HT og skumkanon inn på badet og skumlegger dusj osv etter en runde avfetting :)

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kred til den første som drar med seg HT og skumkanon inn på badet og skumlegger dusj osv etter en runde avfetting :)

x2

Ellers en strålende og kul S&S ! Likte den veldig godt, og var moro med noe annerledes :) Credverdig

Jeg trodde Prickbort, IronX og skumkanon var obligatorisk? ;)

Har du prøvd å spraye IronX på noe som helst innvendig før, eller bare mistet noen få dråper på gulvet? Prøv det først, så kan du se om du ville sprayet denne på badet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

x2

Ellers en strålende og kul S&S ! Likte den veldig godt, og var moro med noe annerledes :) Credverdig

Har du prøvd å spraye IronX på noe som helst innvendig før, eller bare mistet noen få dråper på gulvet? Prøv det først, så kan du se om du ville sprayet denne på badet :)

Iron-X forblir i garasjen for min del... :)

Grunnen ligger i lukten av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron-X forblir i garasjen for min del... :)

Grunnen ligger i lukten av den

Jeg tenkte på lukten, jeg også :) Det kom ikke godt så godt frem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukten av IronX er jo deilig!

Hvis du synes det så! Jeg kan overhodet ikke si meg enig :) Åpnet IronX på rommet, dummeste feilen på lenge.. Det luktet regelrett som om noen hadde driti på gulvet..

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kred til den første som drar med seg HT og skumkanon inn på badet og skumlegger dusj osv etter en runde avfetting :)

Det der hørtes ut som en utfordring... jeg får vel hente HT'en i løpet av uken :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Hvis du synes det så! Jeg kan overhodet ikke si meg enig :) Åpnet IronX på rommet, dummeste feilen på lenge.. Det luktet regelrett som om noen hadde driti på gulvet..

Jaja, enhvers smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Hehe, takk for hyggelige kommentarer! :) Avfettinga jeg brukte var en eller annen jalla-avfetting kjøpt hos NAPA (en bilpleie/stash sjappe) som jeg i tillegg tynnet ut med vann, for å være sikker på at det ikke gjorde mer skade enn etse-merkene som allerede er der (synlig på noen av bildene).

Iron-x og Prickbort har jeg faktisk ikke funnet her borte enda, lurer på om det kanskje er en sånn europa-greie?

Uansett, voksen holdte ikke veldig lenge... allerede antydninger til at den har begynt å slites bort i bunnen av vasken. Regner med den ikke tåler såpe og slikt, som man vasker hender med osv.

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...