Lasselee

Startpakke - noe jeg har glemt/må bytte ut?

Hei,

Ser lidenskapen for detailing er stor her inne - og med lidenskap kommer kunnskap :)

Har en beige Saab 9-5 og en sort Audi A6 jeg skal polere. Har ikke så veldig stort budsjett, og må kjøpe inn maskin og produkter.

BS-bildeler ligger i nærheten, og tenkte å bestille mesteparten av produktene derfra for å slippe fraktkostnader.

Tenkte i utgangspunktet å kjøpe den tohodede DA-maskinen til Clas Ohlson, men har istedet bestemt meg for å legge noen ekstra kroner i for å gå for en Kestrel DAS6.

Er mye produkter å sette seg inn i, men har gjort mitt beste.

Her er den foreløpige handlelisten hos BS:

• Meguiars NXT Generation Car Wash
  • Smartwax Clay Kit
  • Meguiars Ultimate Compund
  • Smartwax Concours
  • Smartwax Fluffer Premium
  • Smartwax Miracle Dryer
  • Smartwax Hex Logic - Hvit

Det er bare å skyte inn med forslag til endringer her, lurer spesielt på hvilke pads jeg bør bruke.

Er det noe annet jeg bør bestille samtidig som DAS6'en fra shinerama?

Setter stor pris på innspill!

Mvh

Lasse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg med på nomineringstrådene som akkurat dukket opp. Lite Smartwax der foreløpig... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars NXT carwash er god

Meguiars ultimate compound er også knall

Resten der kjenner jeg desverre ikke, men det jeg har testet her fra Smartwax er ikke dårlige saker imo :)

Savner Avfettinger ala Mac Prickbort/Prickfritt og IronX, samt en QD type CarPro ReLoad feks..

Den med 2 hoder på Clas er "samme" som den på biltema, en ok maskin å starte med (299,- mener jeg den koster på Biltema) Noen ok pads fra Uber eller Cyclo må til, de som følger maskinen på BT er ikke bra, sonax sine på clas er bra pads.. Orange Sonax sammen med Meguiars Ultimate Compound er en fin kombo, fjerener ikke alt av riper, men tar noe og gir en blank bil uten hologrammer.

Hva har du av vaskeutstyr fra før? Viktig det også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jeg ikke er forlatt på internett så sent! :)

Prickbort og vaskeutstyr har jeg allerede.

Hørtes nesten ut som du prøvde å vippe meg over på den med 2 hoder fra biltema ovenfor en DAS6, stemmer dette? ;)

Følg med på nomineringstrådene som akkurat dukket opp. Lite Smartwax der foreløpig... :)

Hehe, godt sagt - tar hintet!

Noe annet du anbefaler? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAS6 pro har jeg vel følelsen er neste skritt her etter biltema sin 2 hodet, så vil du spare penger kjøper du deg ikke bare DAS6, men DAS6 pro maskinen :D

Biltema sin er overhode ikke en dårlig maskin, men det er enklere og bedre med en 1 hodet syntes jeg personlig. Kommer litt ann på hvor du vil starte mht kostnader, men Biltema maskinen vs DAS6 pro så ville jeg tatt DAS6 pro :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAS6 pro har jeg vel følelsen er neste skritt her etter biltema sin 2 hodet, så vil du spare penger kjøper du deg ikke bare DAS6, men DAS6 pro maskinen :D

Biltema sin er overhode ikke en dårlig maskin, men det er enklere og bedre med en 1 hodet syntes jeg personlig. Kommer litt ann på hvor du vil starte mht kostnader, men Biltema maskinen vs DAS6 pro så ville jeg tatt DAS6 pro :)

Biltema maskin vs DAS6 da?

Ble litt nysjerrig her nå :P</p>

Endret av Glenn92
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAS6 vil jeg tror, har ikke testet akkurat DAS6, men DAS6 pro er rimelig lik Meguiars sin G220 mener jeg, og den syntes jeg er en bra DA maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAS6 Pro ligger jo bare litt over 300 nok i pris så da velger jeg like godt den :)

Men hva med produktene, noen som har en god voks å anbefale? Kan riktig nok ikke bevege meg opp i SV-klassen her men.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DoDo er gode vokser de også.. Koster ikke så mye, men gir bra bang 4 the bucks syntes jeg :) Ellers er det mye bra vokser i den rimligere sjangeren også. Poler opp lakken skikkelig med Ultimate Compound, så er voksen siste finishen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG HD wax er grei og de fleste fra Collonite ser jo grei ut på tester mtp. holdbarhet.

Poorboys sine er også bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp DAS6-PRO :) Den kan du ha lenge og enklere i bruk en Biltema (snakker av erfaring).

Voks: Poorboys Nattys Blue Paste Wax (billig(!), enkel i bruk, bra beading, sheeting, glans, dybde, enkel i bruk), Collinite (billig, bra holdbarhet, relativt grei i bruk hvis man legger tynt, rå sheeting), Meguiar's #16 (billig i England, laang holdbarhet, bra glød osv), DoDo Juice Hard Candy (billig, bra utseende, enkel i bruk, bra holdbarhet) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SmartWax-produktene er vel etter hva jeg har forstått rebranded Chemical Guys-produkter?

Klutene, håndklærne og poleringspadsene er hvertfall de samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gruppekjøp på kestrel maskinen hos bilnerden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive