Gå til innhold

Bilpleie-foredrag (teaser)


Gry

Recommended Posts

Som noen kanskje har fått med seg (basert på opptil flere statusoppdateringer fra min side) så ble jeg spurt av huseieren om jeg ikke kunne komme på medlemsmøte hos Norsk Sportsvognklubb og prate litt om bilvask og lakkpleie. Og det ville jeg jo ^_^

Her er en screen shot av det foredraget jeg holdt. Det kom opp noen ting underveis, pluss at jeg klarte å hoppe over andre ting som jeg på forhånd hadde tenkt jeg måtte ha med, som jeg vil ha med. Så denne fila skal endres litt på. Derfor bare en teaser.

Tusen takk til de jeg fikk låne bilder av! Jeg trengte noen eksempelbilder der jeg ikke likte mine egne og søkte bare gjennom forumet og spurte eierne om lov.

Takk til: KimT, Brynhildsen Autospa (Bernhard), Bjerha, AcciDabbi, Dr_S og TobiasW

Jeg nevnte mer enn en gang i løpet av den halvannen timen jeg sto og skravlet at det går an å spørre etter "jobb ønskes utført" på forumet, og i tillegg er det lov å legge til "og jeg vil gjerne bli med selv for å lære noen triks" så jeg håper jo på noen nye frelste til The Blank Side.

Foredrag.jpg

Og hvis noen er himmelropende uenig i produkter og slikt jeg har med i foredraget så er det forsåvidt lov. Jeg fortalte NSK-forsamlingen (på ca 20 mann og ei dame. Pluss hun damen som solgte vafler) at dette er det jeg bruker, og det finnes myyyye mer der ute. Jeg kan nesten ikke stå og prate i detalj om ting jeg bare har lest om andres erfaringer med ;)

  • DCN Poeng 20

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo bra ut :thumbs: Du skal ha skryt for å ha gjort dette ;)

hadde jeg aldri gjort, hater og står forran folk og snakke :P

Endret av Rune90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slideshare, ja. Tenkte det ville komme noen tips her:) Skal sjekke om jeg får det til.

Jeg har noen vekttall med pedagogikk så føler at det å prate foran folk er greit nok. Pleier å være rimelig svett etter foredrag men synes egentlig å holde taler er mye verre! (Taler er jo mye mer personlig, større fallhøyde).

(Skrevet fra mobilen)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Gøy! Skulle ikke forundre meg om vi får noen nye medlemmer her, for NSK er vel hovedsaklig for bilglade folk vil jeg tro!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Dette så veldig bra ut! Du fikk med deg mye bra bilder i presentasjonen ;)

Pratet du forresten noe om glassforsegling og dens mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette så veldig bra ut, mye god info som sikkert ga de en og annen aha opplevelse, tenker de blir frustrert når de for første gang skal lete etter swirls :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knallbra dette Gry, cred til deg for å spre det blanke budskap :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og pratet om "billigvokser" idet jeg kom på at 800kr ikke akkurat er billig. Så jeg fikk i unnarennet endret det til "vokser fra de vanlige merkene" og slengt inn at da hadde jeg heller kjøpt meg Shield når jeg først skulle legge nesten 1000kr på bordet:)

Var innom glassforsegling også men det blei litt ustrukturert, det skal inn og står det noe der så skal jeg endre på det.

Hyggelig med fine tilbakemeldinger! Jeg har en nattevakt straks igjen så da kan jeg bruke dødtid til å redigere på fila før jeg publiserer den.

Skrevet fra mobilen

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flikket endel på denne nå i natt, men i ørska gikk jeg fra pcen på jobb da jeg dro hjem på morgenkvisten. Skal jobbe igjen på lørdag så jeg orker ikke reise tilbake bare for å hente den nå, den får vente litt:-)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 476s er vel kanskje "mest for pengene", og spesielt bra for nybegynnere da du får den til 199 kr og det kan folk nok ta seg råd til, uten å tenkte i retning av 1000 kr for en liten boks med voks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...