Kim

Trenger erfaringer: Schollpads i Vaskemaskin

Jeg har 16 Schollpads som trenger en litt bedre vask enn det jeg greier å få til med padwasheren min. Bruker padwasheren til Lake Country, men den tar liksom ikke alt. Kjedelig å starte på en pad man vet man har vasket, så fyker støvet polerstøvet i alle retninger når man starter.

Kan jeg legge alle fargene i samme maskin?

Hvor mye varme bør jeg føle meg sikker på å bruke?

Milo?

Hvor lenge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vasket de i maskin på samme måte som med MF. Har ikke opplevd noe problemer, men vil tro det kan slite litt på de. Den ene oransje paden min ble litt gulgrønn da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bløtlegge i surfex og vaske for hånd funker fint her men tar jo tid. Men forlenger levetiden til padene..

Lurt å ta det rett etter avsluttet jobb så det ikke samler x antall pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problem med at de farger.

MEN, jeg vil anbefale deg å ikke vaske på mer enn 30 grader.

Jeg fikk smertelig erfare med å vaske på høyere, da løsnet borrelåsen på alle sammen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60 grader blir for mye altså?

F.eks 1 time med 60grader -> Kjøre de en liten runde på roterende, kaste ut litt vann, så legge de vannrett på stativ.

Lurer på å prøve dette.. Men det kan bli dyrt med en helt full maskin med pads (var mere enn 16 tydeligvis)

Endret av KimT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bløtlegger i SnappyClean og lunket vann i noen timer så inn i maskin på 30 grader, litt SnappyClean i såpeskuffen og kjører maskin.. Sentrifugerer godt etterpå og legger de på tørkestativ, orange holder veldig godt på vannet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd samme problemet med padwasher, men har finni en bedre metode..(som funker for meg..)

Vask først en gang og skyll padden, så vasker du grundig en gang til, da blir det som regel mye bedre. Det kan jo hende du har prøvd dette og da, men om du ikke har..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd samme problemet med padwasher, men har finni en bedre metode..(som funker for meg..)

Vask først en gang og skyll padden, så vasker du grundig en gang til, da blir det som regel mye bedre. Det kan jo hende du har prøvd dette og da, men om du ikke har.. :)

Det er bløtleggingen etter første vask som gjør det. Du oppnår det samme ved å bløtlegge de først et par timer, og vaske de en gang etter det. Sparer deg for å måtte vaske de to ganger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt uspesifik der kanskje.. Jeg mener når mann er ferdig å polere(før polish setter skikkelig) og skal vaske med padwasher, kjører jeg maskinen i kanskje 30-40sek før jeg løfter opp og skrur opp turtall på maskinen. Kjører maskin på full guffe i kanskje 10sek, før jeg senker maskin og vasker padden på ny, og "skyller". Jeg synes padden blir mye renere, om det er en pad som har størknet polish, pleier jeg spraye litt apc ev surfex e.l

Det er vel mange måter å få vasket pads og de fleste fungerer vel greit, viktigste er vel kanskje å vaske med en gang en er ferdig å polere..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprayet 1:10 Surfex HD på en og en pad før jeg knadde de i lunket vann og kastet en og en inn i maskinen. Satte den på 40C i 1 time. Alle pads ble helt rene!

Håper på ingen overraskelser når det kommer til borrelåset :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive