Gå til innhold

Q-Park i Oslo


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Heisann!

Har vært i Oslo 2 ganger denne mnd. og har blitt trukket 600kr fra min konto.

Den første gangen var med fly, og har derfor ikke betalt noe som helst parkering.

Andre gangen var nå på onsdag, og jeg tok fly til gardermoen, fikk med leiebil med avis som benytter seg av Fjell-linjen Autopass-brikker.

Denne bilen kjørte jeg tur-retur Elverum med. Ingen annen parkering. Jeg ser at Q-Park har ansvaret for parkeringshuset v/ holbergsplass. Her stod vi parkert, men det var min bror som betalte med sitt eget kort.

Jeg skjønner derfor ikke hvordan i huleste dem har hatt mulighet til å trekke meg? Det eneste det kan være er for leiebilen, men denne har autopass! Jeg tror ikke Q-Park har ansvaret for å belaste meg der vel? Noen som vet mer om dette?

Irr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q-park har ingenting med bomringene å gjøre såvidt jeg vet, det er Fjellinjen i Oslo og Vegamot bl.a. i Vestfold. Det er nok større sjans for at kortet ditt er kopiert uten at de har fått koden din og brukes derfor på steder som ikke krever koder som f.eks. parkeringsautomater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Høres ut som om noen har klart å kopiere kortet ditt.

Bukte du minibank i oslo? Sjekket du den evt for skimming utstyr?

Ville sperret kortet hvis jeg var deg. Hvertfall sjekket kontoutskriften nøye annenhver time.

Du kan også kontakte banken og melde fra om uautorisert transaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Høres ut som om noen har klart å kopiere kortet ditt.

Bukte du minibank i oslo? Sjekket du den evt for skimming utstyr?

Ville sperret kortet hvis jeg var deg. Hvertfall sjekket kontoutskriften nøye annenhver time.

Du kan også kontakte banken og melde fra om uautorisert transaksjon.

Jeg sjekker kontantstrømmen ofte, men har ikke merket noe annet en denn parkeringen til 600. Fatter ikk det. Om jeg så skulle klart å skiftet kort med min bror som betalte for parkering der nede så betalte vi jo bare for 1 døgn - 300kr uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trekt kortet i parkeringshus et sted og glemt å dra kortet på veien ut igjen da?

Da trekker de et solid beløp for å være sikker på at du ikke har betalt for lite.

Jeg mener å huske at jeg også betalte til Q-Park Oslo når jeg parkerte i byen her engang, så det er vel bare en avtale de har så kommer firmanavnet opp og ikke nødvendigvis spesifisert hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...