Hans Marius

Hvordan går du frem med RDS på panelet?

Jobber for tiden med en Chevrolet suburben 1996 mod som har en del RDS og masse vaskeriper. Synes jeg får bort vaskeripene ganske bra, men RDSene blir liksom ikke borte. Du kjenner ikke ripene med fingeren, og ikke har de gått igjennom klarlakken heller og dermed skulle man jo tro at de er mulig å fjerne. Så hvordan gjør dere andre det? Trenger dere som regel å gå over dem mange ganger med sterk combo (min sterkeste er nå ull og Meguiar's#85) eller går de som regel bort ganske fort. Hvis det er tilfelle må det jo være et eller annet jeg gjør feil! Noen som har noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull og 85 kan lage swirls, bare så du vet.. Hva har du prøvd etter MG85? Og er det greit "store" riper, da kan ting ta tid.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har så langt ikke sett swirls men... Prøvde litt Meguiar's#83 og polish etterpå for å se om det hjalp, men.... Siden jeg ikke har my måler heller er jeg litt usikker på hvor lenge jeg kan drive på for å prøve å få bort ripene da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lett våtslip og så helst Meguiar's 105 skal funke greit... hvis ikke tar det nok endel tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på å våtslipe, men er jo lettere hvis jeg kunne sluppet det! Men er det mye mer cut i #105 enn i #85?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan 105 er mot 85, men tror ikke det skal være så mye forskjell i styrke, men tror 105 gir bedre finish enn 85 blant annet.. Men merker jo at 105 tar mer enn 85.

Litt våtslip hadde nok gjort underverker hvis man tenker på tid hvertfall :) lettere å finne ut av ting når en ser og kjenner på ripene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive