Gå til innhold
Are G

Hvor kjøpe lengre slange til Nilfisk?

Recommended Posts

Are G    94
Are G

Hvor kan jeg få kjøpt en lengre slange til Nilfisken?

Har nå 10 meter og synes det blir altfor kort, spesielt med tanke på mine naboer som klager i hytt og gevær på spylinga, så har jeg den inne i boden mens kun ledningen går ut for å spare dem for støy.

Tenker da at 20 meter eller noe slikt hadde gjort seg, eventuelt en forlenger/skjøte.

Så felleskjøpet hadde 20 meter men disse koster godt over 2000kr noe jeg synes er litt mye for litt mer komfort.

Dette er vel riktig?

http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/845376//

Noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Tess kan også lage slanger.

Ulempen er som du sier, at det koster. Ofte er det billigere å kjøpe en dyrere spyler som allerede kommer med 12-15meter stålslange enn 8-10m glassfiber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Da gjør jeg det heller selv..

Men det er forsåvidt ikke poenget, hadde ikke gjort noe mer en lengre slange heller..

Ser at man får noe type 7 meter click-forlengelse, kanskje det kan brukes også.

Koster vel rundt 70£ om jeg ikke husker feil.

Og ny spyler er ikke aktuelt da jeg ikke har billig spyler, men den kom "bare" med 10 meter stålarmert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Skulle tro at forhandlerek du kjøpte spyleren av kunne hjeple deg med det? De har vel sikkert tilgang på det meste av deler til spyleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Det er jo et poeng, men virket ikke som de hadde stålkontroll på spylere akkurat.. :D

Også normalt en del billigere på nett,.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Helt enig med deg Are, har fått ymse service når jeg har handlet spylere. :)

Tools har vel også slangeverksted når jeg tenker meg om, så det blir enten Tools eller Tess på meg.

Jeg har og lyst å ha spyleren stående inne, men ser for meg at det ville vært mest praktisk med en skikkelig slangetrommel på veggen istedet for bare 15m med løs slange som må kveiles opp etter bruk.

Frykter det blir dyrt til slutt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Har trommel på spyleren da :)

Det er god plass på denne trommelen når 10 metern er rullet inn så hadde nok fint fått 20 meter til på den uten problem.

Jeg vil ikke organisere noe som helst "permanent" løsning her med dagens situasjon, spesielt med det i bakhodet at det sikkert blir flytting i løpet av en viss periode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Da gjør jeg det heller selv..

Men det er forsåvidt ikke poenget, hadde ikke gjort noe mer en lengre slange heller..

Ser at man får noe type 7 meter click-forlengelse, kanskje det kan brukes også.

Koster vel rundt 70£ om jeg ikke husker feil.

Og ny spyler er ikke aktuelt da jeg ikke har billig spyler, men den kom "bare" med 10 meter stålarmert..

http://www.ebay.co.uk/itm/PRESSURE-WASHER-EXTENSION-HOSE-NILFISK-C110-C120-250-BAR-20-METER-1-4-1W-RUBBER-/170777522337?pt=UK_Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item27c32230a1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Hmm.. Han tilbyr jo mye rart, så kanskje jeg skal sende han en mail.

Er noe hurtigklikk på kabelen så den der passer ikke.

Om det har noe å si har jeg en P150 spyler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg lurte på om jeg bare skulle svare med linker, men det blir for upersonlig. :P

Grunnen til at jeg bare slang fra meg den linken der tidligere, var at jeg snublet over noe på DW og tenkte at dette kunne være interessant å sjekke ut for min egen del (30 meter slange hadde vært greit), men så glemte jeg hele greien i kjent stil.

Jeg fant også hjemmesiden til Qwasher da jeg fant DW-tråden sist, men finner den selvsagt ikke igjen nå - men det er her min innsats slutter og der din egeninnsats begynner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mstrandbo    180
mstrandbo

Tar opp denne tråden litt, da jeg merker jeg er lei av den fiberarmerte slangen på min Nilfisk..

Så finner jeg noen sånne her på eBay, men blir litt usikker;

http://www.ebay.co.uk/itm/NILFISK-ALTO-REPLACEMENT-HOSE-15-metres-/350988858359?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item51b890f3f7

Er dette en ikke-fiberarmert slange? Det står noe med " 1 WIRE HT.STEEL BRAIDED REINFORCEMENT ".

Er dette det jeg ser etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jess, det er det du ser etter :)

Nesten så jeg lurer på å kjøpe en selv. Min er 10m, og når jeg vasker hjemme hadde 5m ekstra gjort at spyleren ikke velter og ruller nedover gaten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig