Gå til innhold
Høydal

Når er man sikker på at all død lakk er vekk?

Recommended Posts

Høydal    7
Høydal

Sitter å venter på at vårpussen av henholdsvis 240 og 142 skal tas og fundere litt angående død/oksidert lakk.

Har søkt litt rundt på forumet nå, men ikke funnet noe klart svar. Begge bilene har ss-lakk (lakkode 46 og 601) hvor det er en del død/matt lakk. Tok 142 i juli ifjor og det kom død lakk tilbake enkelte steder når jeg satte den inn i september. Når er man "sikker" på at man har fått fjernet all død lakk? Minnes å ha lest at enkelte hadde opplevd at padden ikke ble full av farge når den døde/oksiderte lakken var tatt helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

På den den sorte RAV4 med SS-lakk jeg tok, ble putene mindre sorte etterhvert, men lakken smittet over på pad'en uansett. Jeg ville satset på at det var greit, når ikke en skikkelig wipedown fikk frem falmet lakk lengre. Greit å ha igjen mest mulig lakk også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høydal    7
Høydal

Takk for svar. Får prøve å ta en runde eller to ekstra med kontrollspray får å være på den sikre siden da. Tror ikke det er så alt for mye lakk å gå på på 142 som har org.lakken fra 72 (hvertfall ikke på panseret).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Er den skikkelig oksydert trenger du heller ikke kjøre wipedown etter siste runde med finishing polish, bare la lakken "beholde" de oljene den kan, dog er det da greit å kjøre f.eks både grønn+gul+blå 3M eller S03+S17+S30 fra scholl så du er sikker på at det ikke er igjen masse hologrammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig