Gå til innhold

Pads


Tom84

Recommended Posts

Hei :D . Er ny her og lurte bare på hva dere brukte til å rengjøre pads med? hva dere fukter pads med ved polering med roterende maskin.

Skal bruke 3m blå ufs med blå pads. og einhell maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker Gtechniq sine pads og polish, denne er vannbasert, så bruker egentlig bare MASSE varmt vann i springen, og en soft tannbørste :P 3M er olje basert og nok sikkert litt verre å rengjøre, men tipper SurfexHD i rett blandingsforhold sikkert funker fint ;) Du får vente på svar fra Simen her inne, veit han bruker 3M polisher ;)

Edit; Om eg ikkje tar heilt feil, er vel 3M UFS den med mest oljer fra 3M?

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.Takker for svar :D .

Etter å ha lest litt så har jeg fortstått at det er en god del olje i den ja. Det var derfor jeg tenkte at man kanskje ikke trenger å fukte paden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. har akkurat bestillt 3pk med snappy clean :P . Men lurte på hva dere bruker ved fukting av padden under poleringen og hvor ofte gjør man dette? skjønner at dette har sikkert noe med produktene å gjøre, men siden dette er til roterende maskin så virker det som det er en del ting man må huske på for å unngå kjørespor o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

ok. har akkurat bestillt 3pk med snappy clean :P . Men lurte på hva dere bruker ved fukting av padden under poleringen og hvor ofte gjør man dette? skjønner at dette har sikkert noe med produktene å gjøre, men siden dette er til roterende maskin så virker det som det er en del ting man må huske på for å unngå kjørespor o.l

Jeg fukter som regel ikke paden. Ha litt ekstra polish på helt ren pad første gangen, så du får mettet paden noe. Skal du bruke grov polish, kan det være en fordel å blande inn litt oljete finishpolish første runden.

En liten dusj rent vann funker også, QD er det noen som bruker, men skal du korrigere på høy varme anbefaler jeg ikke QD, det kan legge igjen produktrester som ikke takler varme.

Har man en polish med noe oljer i seg, som de fleste har, og en lakk som ikke er helt håpløst kranglete, "primer" man som sagt pad med litt ekstra polish første runden.

Lykke til :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker Gtechniq sine pads og polish, denne er vannbasert, så bruker egentlig bare MASSE varmt vann i springen, og en soft tannbørste :P 3M er olje basert og nok sikkert litt verre å rengjøre, men tipper SurfexHD i rett blandingsforhold sikkert funker fint ;) Du får vente på svar fra Simen her inne, veit han bruker 3M polisher ;)

Edit; Om eg ikkje tar heilt feil, er vel 3M UFS den med mest oljer fra 3M?

Nå skal ikke jeg utnevne meg som noen ekspert på 3M-polisher selvom det er de jeg har holdt meg til. Men ja det stemmer at Ultrafina SE har mest oljer i seg. Jeg har pleid å blande en liten "ert" av den inn med den groveste polishen (grønn). Har også fuktet pad under bruk med litt QD (da har jeg bare brukt utblandet DP Rinseless, eller ONR om du vil..), og det funker greit, men synes ikke det utgjør noen voldsom forskjell. Som ØHN sier, å prime pad'en ved å bruke ekstra produkt første runden, funker bra.

Når det gjelder rengjøring synes jeg det holder med en egnet pad-børste underveis, og den gule og blå holder det som oftest med varmt vann og litt knøing for hånd, men bruker Surfex HD eller Zalo til slutt (dynk dem skikkelig, og massér pad'en, deretter skyll godt). Den grønne er litt vanskeligere å rengjøre, så på den holder det ikke med bare varmt vann synes jeg.

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et spørsmål ang 3m ufs ang omdreininger. Hva er best måte å gjøre dette på? tenkte å starte på 1000rpm(det laveste) og øke til 1200 på 2 runder også til 1500. et pass er det samme som en runde?

aldri brukt 3m før. skal man holde på til man får en blank hinne(når det bare er olje igjen)

Ble en del spørsmål dette. Beklager :blush:

Har sett en video av et våtslip og poleringskurs kurs for 3m produkter, men det ble ikke sagt noe om turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pass er når du har beveget maskinen over hele området du jobber på en gang. Ultrafina er non diminishing, altså den brytes ikke ned og skal ikke kjøres for lenge. Det skal være bra med synlig polish igjen på lakken når du er ferdig, og det SKAL sprute litt. Jeg pleier å spre på 600 (eller laveste fart) og så jobbe den på rundt 1200rpm. Det aller viktigste er å kjøre de siste par passene/rundene med minst mulig press mot lakken.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultrafina er non diminishing, altså den brytes ikke ned og skal ikke kjøres for lenge.

Det høres riktig ut dette, Geir. Hvor mange pass er det du kjører med denne, maks?

Men gul 3M brytes ned og blir gjennomsiktig? Så hvertfall sånn ut på Opel'en jeg tok for litt sia, men det kan jo hende det bare var oljene som "forsvant" inn i den slitte SS-lakken? Isåfall ble det bare fjernet igjen med 3M Kontrollspray etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Har sett en video av et våtslip og poleringskurs kurs for 3m produkter, men det ble ikke sagt noe om turtall

Hvis det er videoen fra 3M våtslipekurs i Asker 15. juni 2009. så var jeg der. Han karen fra 3M kjørte Metabo-maskinen opp på hele 2200rpm. ;)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres riktig ut dette, Geir. Hvor mange pass er det du kjører med denne, maks?

Men gul 3M brytes ned og blir gjennomsiktig? Så hvertfall sånn ut på Opel'en jeg tok for litt sia, men det kan jo hende det bare var oljene som "forsvant" inn i den slitte SS-lakken? Isåfall ble det bare fjernet igjen med 3M Kontrollspray etterpå.

Det kommer helt an på lakken. Jeg pleier ikke å telle antall pass, men tar det mer på feelingen. Jeg kjenner det når det er på tide å avslutte. Alle 3 polshene skal være non diminishing :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...