Gå til innhold

hjelp, malingsflekker på takboksen.


Sunde

Recommended Posts

hei.

har en skiguard 850 takboks, orginal lakkert fra frabrikk.

Etter sist vinter er det komt malingsflekker på den, ganske mye også noen plasser!

Hvordan få dette vekk? Tåler lakken att jeg bruker clay? eller er det noe annet som ville vert bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Clay skal ta en del det ja. Vet ikke hvordan lakken er på takbokser mht hardhet, men må nok over med korrigering etterpå.

Det kan også testes med 3M sin sitrusspray, men sjekk et sted det ikke er synlig først så du er sikker på at lakken tåler det.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver "etter sist vinter", kan man anta at flekkene har vært på boksen rundt et år allerede?

Litt avhengig av hvilken maling det er, og hvor lenge den har fått sette seg, er det ikke sikkert at clay tar det. Jeg har selv hatt malingsfjerning på 3-4 biler siste året (flytmasse på en også) og bare på en tok clay det. På resten måtte det våtslipes og poleres opp igjen.

Hvis du forteller hvor du bor Helge, så kanskje noen her inne kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bort mange år gammel maling på min forrige bil med vanlig gul Richard clay. Naboen sølte terassebeis på takboksen min i sommer og det tok jeg bort med vanlig såpe dagen etterpå. Det varierer nok noe hvor godt det sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å male bilen samtidig som jeg malte huset for mangen år siden. Lang historie kort gjorde jeg ingenting med dette, men etter et par år fikk jeg et tips om grafittifjerner som ville fjerne det. Og vips gikk bilen fra sort metallic med flotte hvite prikker til ren og pen lakk. Dette er som sagt en del år siden (12), men om du googler kommer det opp endel treff, og jeg mener jeg også har sett det på biltema eller claes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...