Gå til innhold

Pads og middel for fjerning av swirls


querty

Recommended Posts

Hei!

Er ganske ny innen polish verden, men har anskaffet meg en del produkter nå til bilpleie.

Har nå Scholl S17+, S40 og S3 samt blå og orange pad.

Prøvde dette på min bil som er en 98 mod Audi a6 som er sort.

fikk ikke bort alt av swirls på bilen..

Noen tips til gode komboer? evnt. hva slags padder jeg kan kjøpe inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

F.eks

Roterende Ull pad og s3gold paa lakkerte plastdeler.Gul eller lilla scholl pad og s3gold paa resten.

DA Blaa scholl pad og S17 paa lakkerte plastdeler.S3gold og gul eller lilla scholl pad paa resten.

Masker godt!F.eks overgang fra lakkert fremskjerm til lakkert frontfanger.Ihvertfall om du bruker roterende maskin.Jeg bruker ihvertfall aa gjore det saa jeg ikke svir lakken naar jeg kommer borti plastdeler med lakk.

Eller som stig sier.Klarer det med produktene du har, bare at det tar litt lengre tid.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du bruker swirls som en betegnelse på vaskeriper?

Lakken på A6 fra 90-tallet er generelt litt hard. Trikset her er å være tolmodig, men jeg ville nok begynt med S3 på blå Scholl pute om det er det du har.

Den komboen vil trolig etterlate endel kjørespor, spesielt om du bruker roterende maskin. Kjørespor fjerner du med orange Scholl og S40. Jeg syns s30+ er hakket bedre til dette, men siden du ikke har den bruker du S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en 99' A6 Sort her for noen uker siden, har lakk som f... på den bilen jeg tok vertfall...

Skal du få bort swirls med s40 må du som knutis sier ha veeeldig god tolmodighet, vil anbefale deg 2 steg på denne bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hallo:) Vet du om du kjører polishen riktig? Om du ikke får opp varmen, korigerer det ikke max, vil eg si.. Hvor lenge og hvvilke turtall bruker du? :)

Hvordan er det med press?

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Utifra denne siden for eksempel, forstår jeg det som at swirls er små riper i overflaten:

What Are Swirl Marks?

If you look at your car under a bright light, for example sunlight, sometimes you may see very thing scratches in the paint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her ja, her var det nok av svar! Nei jeg bruker DA maskinen til flex, XC 3401.

Fikk fjernet mye av vaskeriper på frontfanger og bakfanger da dette var av plast, men la merke til at det tok nesten ingenting på de andre stedene.. Fant heller ingen god kombo som fjernet best.

Men hva ville dere brukt som kombo på en hard tyskerlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Jeg brukte Scholl S3 på gul scholl pad på hard tyskerlakk, og det funka :thumbup:

Men da må du også regne med å gå over med en finere kombo etterpå, for det etterlater nesten garantert hologrammer.

Edit: la til litt....

Endret av Anders_Aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her ja, her var det nok av svar! Nei jeg bruker DA maskinen til flex, XC 3401.

Fikk fjernet mye av vaskeriper på frontfanger og bakfanger da dette var av plast, men la merke til at det tok nesten ingenting på de andre stedene.. Fant heller ingen god kombo som fjernet best.

Men hva ville dere brukt som kombo på en hard tyskerlakk?

Av de produktene du har, så er S3 og blå pad det groveste. Som flere nevner kan du prøve med gul pad da denne er grovere enn blå.

Syns dog det er rart at S3 og blå pad tar nesten ingenting siden dette er en relativt grov kombinasjon. Kansje litt av problemet ligger i tenknikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de produktene du har, så er S3 og blå pad det groveste. Som flere nevner kan du prøve med gul pad da denne er grovere enn blå.

Syns dog det er rart at S3 og blå pad tar nesten ingenting siden dette er en relativt grov kombinasjon. Kansje litt av problemet ligger i tenknikken :)

Har ingen tvil om at teknikken mangler! Har fått prøvd ut kun på min egen bil, men er muligheten for å få vekk alle vaskeripene med S3 og blå pad?

En ting jeg alltid har lurt på, hvordan får dere bort ripene under håndtakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har ingen tvil om at teknikken mangler! Har fått prøvd ut kun på min egen bil, men er muligheten for å få vekk alle vaskeripene med S3 og blå pad?

En ting jeg alltid har lurt på, hvordan får dere bort ripene under håndtakene?

Vaskeripene burde forsvinne enkelt med S3 Gold og blå pad. Hvis du har RDS (dype riper) må du enten jobbe mer/lenger eller over på en enda grovere kombinasjon av pad/produkt, eventuelt våtslipe litt forsiktig og så polere bort ripene etter våtslipingen.

Riper under dørhåndtak tas for hånd med grov polish og håndpad, gnikker til krampen tar meg og bytter til finere polish på (ny) håndpad og gnikker med andre hånden til krampen tar meg igjen. :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...