Gå til innhold

Hvor ofte shiner folk på DCN sine egne biler?


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Tror ikke det er en slik tråd her fra før, så dermed lager jeg en siden det egentlig burde være obligatorisk for en slik side ;) Så hvor ofte vasker/polerer/vokser osv dere bilene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker 1-2 ganger i uka eller oftere etter behov.

Polerer og vokser 1 gang i måneden ca.

Interiøret blir støvsugd og vaska 1 gang i uka ca.

Resten tar jeg 1 gang i måneden eller oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hver onsdag og lørdag,og prøver og vokse første helga hver mnd.

Innvendig ved behov

Litt OT:

Eller som en gammel engelsk dronning en gang sa:jeg bader hver 3. mnd eller ved behov :P (jepp,fakta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er som skomakerenes barn dette her, min kommer i siste rekke gitt... Men gjør det så ofte jeg kan, skal ha 2 uker fri nå, så da blir det nok tid... Også skal jeg oppover til Ketil snart, så da skal den tas skikkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Virker i alle fall da som at jeg ikke er den eneste som prioriterer sin egen bil til slutt ;) Må se å få gjort noe med dette snart, men har endel å stri med nå for tiden så da blir det fort slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk baby, og frue: 3-4 ganger i uka.

Nå med baby og frue: Har som mål og få vasket den 1 gang i uka, men går ofte opptil 2 uker. Er den ekstremt skitten har bilen annenprioritet(etter sønnen min, ikke si det til frua mi) :P

Vare/firmabilen blir dersverre nedprioritert, selv om den trenger en virkelig shining..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med å få tid til å vaske egne biler. Målet er minst en vask i uka på "godbilen", mer sporadisk på micraen.. En ting jeg har funnet ut er at det er sinnsykt lett å vaske en bil med godt grunnlag. Det holder nesten med kun spyling, så renner dritten av. - Heldigvis, for dersom det hadde vært motsatt ville vel denne hobbyen vært bortkastet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Generelt etter behov, men om jeg har tid en dag kan jeg gjerne vaske bilen selv om jeg vasekt den i går også.. så er vel litt "etter behov så ofte jeg kan"

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...