Gå til innhold

Valg av bokstaver på nye skilt.


Suvdal

Recommended Posts

Hei,

I løpet av ett par uker nå, så "får" jeg ny bil av en snill bilselger på Gjøvik. Å ifølge samme selger står jeg nå fritt til å velge bokstav koden på skiltet. (nye regler nå i seinere tid vistnok)

Så i den sammenhengen lurer jeg på hva dere hadde gjort?

Ville dere valgt kode etter "region" dere bor i, eller ville dere valgt noe annet?

Begrunn gjerne svaret :)

Før i tiden var det jo merkelig nok gjevt å ha BR, eller skilter fra B(l)ærum osv, men personlig tviler jeg vel egentlig på om det har noe for seg nå.

Ligger en liten oversikt over de forskjellige kodene her: http://no.wikipedia.org/wiki/Kjennemerke_for_motorkj%C3%B8ret%C3%B8y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS skilter er jo veldig populære.

Mange som sier de vil ha BS-skilter bare fordi bilen blir lettere å selge etterpå, mens andre side de ikke vil kjøpe en bil med disse blære-soss skiltene (Bærum..)

Jeg ville nok valgt enten lokale skilt, eller skilt som passer til bilen, dvs kjøper du en Mercedes er jo MB er fin bokstavrekke (ikke at man får M men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

SS, Skoda Superb? :)

Får ikke SS på bil grunnet visse assosiasjoner til Tyskland på 30-40 tallet ;)

Jeg ville også unngått kombinasjoner som har politiske tilknytninger, f.eks. SV/AP osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men jeg tar gjerne en tilbakemelding på akkurat hvordan disse nye skiltene blir seendes ut. Jeg er litt spent på om de beholder denne lille sorte rammen rundt som plastskiltene hadde. Og kan man fortsatt velge med/uten eu feltet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I løpet av ett par uker nå, så "får" jeg ny bil av en snill bilselger på Gjøvik. Å ifølge samme selger står jeg nå fritt til å velge bokstav koden på skiltet. (nye regler nå i seinere tid vistnok)

Jøss...det visste jeg ikke. Jeg har valgt LS-skilter på mine tre seneste biler, og ingen av dem er blitt registrert i Larvik. Jeg har aldri fått beskjed om at det ikke går, så det var snodig at vedkommende mener det er en ny regel.

Personlig velger jeg alltid bokstavkombinasjonen som hører til min bostedskommune, men jeg må jo innrømme at det hadde vært artig å ha GH også, dvs initialene i navnet mitt. Aller helst ville jeg hatt 100% personlig skilt, men det er jo ikke lov.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss...det visste jeg ikke. Jeg har valgt LS-skilter på mine tre seneste biler, og ingen av dem er blitt registrert i Larvik. Jeg har aldri fått beskjed om at det ikke går, så det var snodig at vedkommende mener det er en ny regel.

Jeg har ikke peiling på om det er en ny regel eller ikke iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra wikipedia-artikkelen i første post http://no.wikipedia....C3%B8ret%C3%B8y:

Nytt fra 2007 er at man kan velge hvilket sted man ønsker bokstavkombinasjon fra ved førstegangsregistrering, uten noen form for begrunnelse. Man får da den bokstavkombinasjonen som for øyeblikket er i bruk på det valgte stedet.

5 år gammel regel, med andre ord

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien som akkurat har henta seg splitter ny Audi Q5 skal registrere den med bærum e.l skilt for å gjøre den lettere å selge når den tid kommer, ingen som vil ha forholdsvis dyr bil registrert i nord-norge, og ihvertfall ingen fra bærum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten stund siden var ZZ veldig populært. Utrolig mange Audier ble registrert på disse skiltene etter hva jeg har fått med meg!

Vet at mange i bergensområdet ikke ville ha SV-registrerte biler, fordi det gir assosiasjoner til det politiske partiet. De valgte heller BS, som jo er Bærumsregistrete biler.

Synes det er ''viktigere'' med en fin tallkombinasjon enn bokstavene, men det er nok vanskeligere å velge selv!

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten stund siden var ZZ veldig populært. Vet at mange i bergensområdet ikke ville ha SV-registrerte biler, fordi det gir assosiasjoner til det politiske partiet.

SV = Swissvax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWDoktorn

Personlig liker jeg AA, som jeg har på min, til tross for at man kan få assosiasjoner til Anonyme Alkoholikere :P

Samme her. Kjekt å ha Halden skilter når man skal over Svinesund...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...