Gå til innhold

Meg's Ultimate compound til nesten ny bil + båt?


19quiz76

Recommended Posts

Tok ut ny bil nå i februar, og regner med at det vil komme litt vaskeriper og annet tjafs frem mot sommeren.

1. Tenkte å satse på Meguiars UC på DA for å ta dette, og at jeg i tillegg kan bruke den på glassfiberskroget på 17-fot'en. Noen som vil lede meg i en annen retning?

2. Tenkte også å bruke Nanolotus Marine Forseglingssett for å preppe båten for sesongen - da burde jeg vel være dekket, kanskje?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme bil og farge, dog 2011 modell. Lurer litt på det samme. Har sett en S&S her på den bilen hvor det var brukt UC på DA, men det var en annen farge hvis jeg ikke husker feil. Tenkte å ta min til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset - synes jo det lover godt mht resultatet han oppnådde. Med mindre Olga drar over bakdøra med handlevognen sin før gåsungene viser seg på trærne, så blir det UC > CFP > SV Onyx på go'bilen.

PS: Bilen er vel strengt tatt produsert i oktober 2011 - rett skal være rett ;)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til det uuttømmelige temaet - PADS!! :)

Har sort Scholl til CFP, en av hver størrelse. Men hvis jeg skal i gang med UC, bør jeg vel ha et par sett til det også? Har ikke klart å finne noen cut skala for Meguiars pads, men bør vel ha én for lette riper og én for de litt dypere? Har ikke ambisjoner om å drive med avansert korrigering, bare holde egen bil i strekk med UC e.l.

Og hvor mange bør jeg ha av hver størrelse i hver cut? Gå rett på pad tower?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Über-pads

orange, grønn og blå

og så mange du har lyst til, men bør ha minst to av hver

De tåler DA-kjøring bedre enn det meste jeg har prøvd, og er meget gode pads ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Über-pads

orange, grønn og blå

og så mange du har lyst til, men bør ha minst to av hver

De tåler DA-kjøring bedre enn det meste jeg har prøvd, og er meget gode pads ellers også.

Ah - glitre! Takker :)

Men på Scandishine står det i beskrivelsen "også Cyclo" - hva betyr dette?

Hvordan DA har du egentlig? Bare nysgjerrig :)

Kestrel DAS-6 PRO - kjøpte den brukt av Meringdal her inne.

Har ikke testa den ennå, men har forstått at Ultimate Compound er konstruert primært for DA, mens Meg 105(?) har mer cut og er mest til roterende.

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#105 kan du fint kjøre på DA også. Vær forsiktig dog på enkelte lakktyper i kombinasjon med grov pad. Skaper "marring" i lakken som må gås over etterpå, f.eks med #205 / S30+ på grønn/blå Über.

UC er konstruert for hånd og DA, mens #105 kan tas for hånd, med DA eller roterende. _Aldri_ kjør UC på roterende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, et skikkelig noob-spørsmål:

Når man bruker f.eks Meg UC, bør man ta hele bilen selv om man bare har noen få skraper her og der? Uavhengig av om man bruker maskin eller håndkraft?

Endret av 19quiz76

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på Scandishine står det i beskrivelsen "også Cyclo" - hva betyr dette?

Cyclo betyr at dei kan brukes på Cyclomaskin som har 2 pads som jobber mot lakken og ser slik ut:

17-0882_l.jpg

Noen pads har buede kanter osv, og dei vil ta borti hverandre med denne maskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, et skikkelig noob-spørsmål:

Når man bruker f.eks Meg UC, bør man ta hele bilen selv om man bare har noen få skraper her og der? Uavhengig av om man bruker maskin eller håndkraft?

Du må jo bruke eit eller annet på heile bilen. Bruker du UC på deler av bilen, må du bruke noke annet på resten av bilen. Det hender at eg bruker maskin på deler av bilen og går over med lakkrens på resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket så nøye ennå - bilen er foreløpig bare en mnd gammel, og er bare vasket med avfetting/skumkanon/HT, samt én gang med bøtte og ullmitt (etter ovennevnte prosedyre). Når sommeren kommer, må jeg regne med vaskeriper av denne typen behandling (som etter hva jeg har skjønt er "etter boka")?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...