Gå til innhold

Rengjøring av påføringpads


svenrik

Recommended Posts

Sliter litt med å få mine pads jeg bruker til påføring av voks skikkelig rene etter bruk. Har før brukt billig pads som jeg har kastet etterpå, men nå har jeg kjøpt noen litt skikkelige og har lyst til å ta godt hånd om dem. Hva pleiere dere å gjøre for å få de fine og rene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måker dem inn i vaskemaskinen sammen med en dose omo..

Vask på 60 grader.. Så er de gode som ny etterpå.. :)

Hvis de er veldig møkkete så sprayer jeg dem litt med SurfexHD og lar dem trekke litt før de går i maskinen..

Mine holder i alle fall veldig godt med den behandlingen.. ;)

Dette gjør jeg med alt av pads som jeg har..

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags "litt skikkelige" pads er det du har kjøpt?

Stemmer i med at zalo funker, samme med ren surfex selv om man i begge tilfeller kanskje må gjøre det flere ganger.

Har prøvd å vaske de for å bruke de igjen men jeg ender alltid opp med å dryle de i søpla og bruke nye ved neste anlednig.

Påføringspads til alt annet enn voks betaler jeg drøye 1.- pr .stk. inkl. frakt fra ebay, så disse går ukritiskt i søpla etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med at zalo funker, samme med ren surfex selv om man i begge tilfeller kanskje må gjøre det flere ganger.

Stemmer det, men jeg synes faktisk Surfex rengjorde bedre, selv i 1:10-blanding.

Surfex HD <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips og svar! Da skal jeg prøve både surfex og zalo neste gang jeg gjør dem rene :)

Hva slags "litt skikkelige" pads er det du har kjøpt?

Stemmer i med at zalo funker, samme med ren surfex selv om man i begge tilfeller kanskje må gjøre det flere ganger.

Har prøvd å vaske de for å bruke de igjen men jeg ender alltid opp med å dryle de i søpla og bruke nye ved neste anlednig.

Påføringspads til alt annet enn voks betaler jeg drøye 1.- pr .stk. inkl. frakt fra ebay, så disse går ukritiskt i søpla etter bruk.

Husker ikke hva de heter. Men betalte vel 50-60 kr. stykke, så ser på de som "skikkelige". De er utrolig myke og fine til voks! Ja, kjekt med billige pads som kan kastes etter bruk, har bunkra opp av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Daniel R

Påføringspads til alt annet enn voks betaler jeg drøye 1.- pr .stk. inkl. frakt fra ebay, så disse går ukritiskt i søpla etter bruk.

Har du noen link til disse?? :) hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Da har jeg bestillt 48 pads.

Latterlig billige påføringspads, her blir det bruk og kast.

Takk for linken. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten tin, som dere kan huske på er å kjøre vaskemaskinen på et kort program(tom) 10-20min kommer ann på merket

for da får dere fjernet eventuelle rester av tøymykner/skyllemidell.

for slike ting forringer kvaliteten på pads og duker av alletyper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Mhm, har merket at et par av tørkehåndklene mine har fått litt dårlig sugeevne i det siste - til tross for iherdig skylling av hele vaskemiddelkoppen. Tror å kjøre ett miniprogram på forhånd er tingen, eller evt. vaske noen klær med bare milo eller Surfex HD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel R

Mhm, har merket at et par av tørkehåndklene mine har fått litt dårlig sugeevne i det siste - til tross for iherdig skylling av hele vaskemiddelkoppen. Tror å kjøre ett miniprogram på forhånd er tingen, eller evt. vaske noen klær med bare milo eller Surfex HD...

Jeg merka det samme for en stund siden, men nå har jeg såpass mange tørkehåndkler at jeg trenger ikke vaske så ofte... så nå siste gangen kjørte jeg en maskin med vanlige håndkler til badet som skulle tas uansett uten tøymykner, etterpå kasta jeg den såpebeholderen i oppvaskmaskinen og kjørte den (som også skulle tas uansett)... i mens alt dette lå alle tørkehåndkene i ganske sterk surfex blanding (2 - 3 timer), så inn i maskin med milo på 90 grader... tørketrommel etterpå...

Nå er de som nye:) testa i dag når jeg vaska bilen å det var topp sugeevne og de var myke og gode :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...