Geir

Nanolex Skinn & Tekstil - "Bruksanvisning"

Kunne noen gitt meg en korrekt fremgangsmåte for bruk av dette produktet? Forsøkte å spørre via "kontakt oss" på nettsidene, men nå begynner jeg å lure på om denne ikke har kommet frem ettersom det er over en uke siden.

Lurer på herdetid, hvor mye produkt som bør brukes ved påføring, samt hva slags klut som egner seg best til påføring og fjerning av overskytende (dersom overskytende i det hele tatt skal fjernes, da).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har du sendt til oss via nettsiden eller nettbutikken?

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har du sendt til oss via nettsiden eller nettbutikken?

Håvard

Hei.

Gjorde det via nettsiden, og valgte "Contact Norway" i rullegardinmenyen der.

Mvh,

Geir

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går via Tyskland, så bedre å gå gjennom kontakt i nettbutikken.

Du hører fra meg om noen strakser...

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke poste det her? Hvis det er flere som ikke vet åssen det skal brukes..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 på å poste her - aner ikke hvordan det skal brukes :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke hjemme akkurat nå, men limer inn en redigert versjon fra produsenten.

Bruk maske om du sitter inni bilen og jobber - ellers er det som andre produktbeskrivelser: sørg for god gjennomtrekk og/eller utlufting...

I tillegg til å spraye på stoffet så bruker jeg en pad/applikator i tillegg, som jeg dynker med produktet. Denne bruker jeg vekselvis; først spraye stoffet, så jobbe litt over med applikator for så å spraye litt til. En flaske burde fint rekke til en bil.

Kanskje et gruppekjøp på denne? Har et parti med "gammel spraytopp", som har stått en stund... B)

Manual Nanolex Premium Textile & Leather Sealant

Product Description:

Nanolex Premium Leather and Textile Sealant for car seat fabrics is based on chemical nanotechnology. A very thin transparent layer is formed on the fabric that protects the fabric against aqueous and oily soiling.

This product can be stored for up to 24 months (in a dry, temperate stable environment)

Consumption: appr. 40ml/m²

Processing temperature: 5-30°C - Avoid direct sunlight and/or high air humidity.

Cleaning

The fabric that is designated to be treated with the sealant should be clean and dust-free. Dirt has to be removed, if necessary use detergents and rinse with lots of water.

Application of Nanolex Premium Leather and Textile Sealant:

Nanolex Premium Leather and Textile Sealant can be applied by spraying or dipping.

Caution: If the product is sprayed on the fabric wearing of inhalation protection is necessary due to aerosol forming. Be sure of efficient exhaust.

Curing

The sealant is fully cured after 24 h. No heat treatment is necessary.

Cleaning the car after the sealing was applied:

The fabric can be cleaned with water. Don’t use aggressive alkaline detergents. The impregnation is stable to mechanical abrasion, dry-cleaning and washing.

Endret av Nanolex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glitre - takker :)

Kan man bruke Green Clean 1:15 for å rengjøre skinninteriøret i forkant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg kanskje blandet litt sterkere om setene var møkkete, men det er jo situasjonsavhengig...

Scholl Spam er også et meget godt alternativ, om du skulle ha noe stående.

Nanolex Skinn&Tekstil er primært for tekstiler, slik jeg ser det, men KAN brukes på skinn, det er bare å teste i vei. Jeg skjønner likevel godt de her inne som sverger til skinnkrem på skinn - gir litt annen lukt og "feeling", om du ser den...

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex Skinn&Tekstil er primært for tekstiler, slik jeg ser det, men KAN brukes på skinn, det er bare å teste i vei.

Håvard

På Scanicshine ligger dette produktet under "Interiør > Skinn", og ingenting i beskrivelsen antyder at det primært er til tekstilbruk. Skulle gjerne visst det du nå forteller før jeg brukte 300,- kr på produktet, er ikke så fristende å "prøve seg frem" med noe produsenten egentlig mener er til noe annet. For øvrig synes jeg produktnavnet i så måte er noe misvisende mtp at skinn står først, deretter tekstil.

Endret av 19quiz76
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Scanicshine ligger dette produktet under "Interiør > Skinn", og ingenting i beskrivelsen antyder at det primært er til tekstilbruk. Skulle gjerne visst det du nå forteller før jeg brukte 300,- kr på produktet, er ikke så fristende å "prøve seg frem" med noe produsenten egentlig mener er til noe annet. For øvrig synes jeg produktnavnet i så måte er noe misvisende mtp at skinn står først, deretter tekstil.

Det høres bedre ut i mine ører med "Nanolex Skinn og Tekstil" enn "Nanolex Tekstil og Skinn", derav navnet. Produktet koster IKKE 300,- kr, men 219,- Har sendt melding til SS om at de retter opp i dette.

Send meg en PM med navn og adresse, så sender jeg en flaske kostnadsfritt - mot at du tester litt mtp effekt. Om produktet ikke egner seg for skinninteriør i bil så tar jeg dette med produsent og forandrer produktnavnet til kun "Nanolex Tekstil".

Håvard

Endret av Nanolex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow - det kaller jeg god innstilling :)

Mulig jeg var uklar, men jeg har allerede kjøpt produktet, så du trenger for så vidt ikke sende over noe. Hvis du likevel vil jeg skal teste det, så er det sikkert noe annet jeg kunne ha lyst på. Sender PM :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive