Gå til innhold

Bryllupsinvitasjon med fotografier


Simen

Recommended Posts

Hallo!

Virker som at det er en del folk med god peil på foto her inne. Lurte derfor på om det er noen som kan komme med innspill på dette.. Driver og mikser sammen noen bilder til invitasjonskort, men blir liksom ikke heeelt fornøyd. Dette er en av de få tingene jeg tar 100% ansvar for selv ifb. med bryllupsplanleggingen, og jeg vil at det skal bli skikkelig bra - men er ikke helt tilfreds forløpig...

Idéen med kortet, er at det skal være en "filmstripe" på sia, med bilder av hun og meg i forskjellige aldere. Det er da i kronologisk rekkefølge, og annenhvert bilde, gjennom barndommen og ungdomstia, og tilslutt ett bilde av begge sammen fra senere tider. Hovedbildet er jo da, som dere ser, bilder av hendene våre med gifteringene. Er ganske fornøyd med hvordan bildene ser ut hver for seg (eller burde noen av de endres også kanskje?), men føler at jeg ikke er helt i mål mtp. komposisjoner og sammensetning? Føler at det er noe som ikke "stemmer" helt her..

IMG_0939_copy2.jpg

Ser det riktig ut? Hvis ikke, kom gjerne med forslag til forbedringer.

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette så veldig bra ut, klarte ikke helt å bestemme meg om det andre bildet av hendene helt til venstre var "forstyrrende" eller stilig, men det er kanskje bare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha: Her er ett utkast uten det ekstrabildet. Tror kanskje jeg er enig med deg.

IMG_0939_copy3.jpg

(la også til litt mønster på venstre side + flytta hovedbildet litt)

Føler fortsatt ikke det ser helt 'ferdig' ut, så kom gjerne med forslag til endringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått et par år på grafisk design, men det er lenge siden jeg har utformet noen trykksaker av denne art :) Men synes konseptet er flott, kanskje komposisjonen blir noe stram med kun rette linjer? Laget et utkast med noen små endringer, fjernet det halve bildet på ene siden, justerte litt på størrelse på hovedbildet og la litt vinkel på filmstripen. Har du et ekstra (barne)bilde av deg så det blir balanse i sammensettingen? 3 bilder av hver pluss et med begge?

Fint med detajene i mørk grå på svart bakgrunn, her kan eg også leke seg litt med tekst og mønstre :)

post-1215-0-23261900-1329588177_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind A S

Flotte invitasjoner, er enig med å fjerne det lille bildet til venstre, eventuelt måtte du hatt et lignende på høyre side bak filmstripen, sånn at en får en slags stripe på tvers også om du følger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes utkastet til Haakon O ble bra, bedre flyt og dynamikk. :)

Vet av erfaring at dette med hender og ringer ikke er helt lett å få bra, synes hendene er litt snodig arrangert? Og bakgrunnen kunne vært i en litt annen tone enn hendene deres, samt at hovedbilde godt kan følge den litt "duse" fargetonene til småbildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott invitasjon :) Rent personlig hadde jeg kuttet ned "Invitasjon til bryllup" til bare "Invitasjon". At det er til bryllup forstår man av bildet under. Da kan du leke litt mer med selve ordet "Invitasjon" og la det "flyte" litt mer sammen med bildebruk og komposisjon i bakgrunnen.

Og lykke til forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O: Så jo ganske bra ut det ja, brøt litt opp. Skal vurdere det, og prøve meg litt frem senere. Takk for tilbakemelding!

bsa: Syntes egentlig hendene ble bra på dette, synes jeg, men jeg er enig i at det var svært vanskelig å få til bra. Tok en haug av bilder, i maaange forskjellige stillinger/vinkler. Dette var hvertfall det som ble best. Når det gjelder bakgrunnen på hovedbildet var det en god idé å endre på det. Takk!

Flotte invitasjoner, er enig med å fjerne det lille bildet til venstre, eventuelt måtte du hatt et lignende på høyre side bak filmstripen, sånn at en får en slags stripe på tvers også om du følger meg.

Mhm. Men ja jeg har også prøvd med enda ett bilde på høyre side, men det ble ikke bra. Ble liksom for mye, og rotete iforhold til småbildene..

Flott invitasjon :) Rent personlig hadde jeg kuttet ned "Invitasjon til bryllup" til bare "Invitasjon". At det er til bryllup forstår man av bildet under. Da kan du leke litt mer med selve ordet "Invitasjon" og la det "flyte" litt mer sammen med bildebruk og komposisjon i bakgrunnen.

Og lykke til forresten :)

Godt poeng Essie! Får "leke" litt mere med dette når jeg har anledning igjen.

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget til Haakon var veldig bra, men her ville jeg prøvd å midtstille teksten over bildet.

Du blir vel uansett fornøyd etter litt mer eksperimentering, men det kan av og til være litt slitsomt å være perfeksjonistisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt det ja, og noen ganger er problemet mitt at jeg ikke alltid stopper selvom det er bra. Da blir det etterhvert "i-hjel-redigert" og da kan det bli dårligere enn det var også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Haakon O hadde en god ide her med den skråstillte filmremsen. Synes dette ble mye bedre.

Når det gjelder det store bildet av hendene, så synes jeg ikke dette virker veldig "bryllupsaktig". Ser for meg et softere bilde her med såkalt "High Key" effekt. Synes bildet av hendene slik det er nå blir litt kjedelig på en måte.

Ellers så ser det ganske bra ut :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Da har jeg fått redigert litt på dette igjen, og det skal trykkes imorra. Er mye mer fornøyd selv nå, og må si takk for alle tips og innspill her! Resultat ser slik ut:

IMG_0939_copy4.jpg

Her har jeg altså vridd litt på "filmrullen" på sia, endra overskriften til bare "Invitasjon" (+ midtstilt det), redigert litt på hovedbildet (brukte bl.a. litt 'difuse glow' + forandra farge/lys på bakgrunnen hendene ligger på), lagde en slags ramme rundt bildet også. La til bryllupsdatoen også under bildet, noe jeg syntes gjorde seg.

Ble vel mye bedre enn mine første utkast dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk bsa! Til tross for at jeg er 'perfeksjonist' er jeg faktisk fornøyd med den nå.. Betyr kanskje at den er perfekt slik? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...