Paoletti Racing

silikon til å holde motorblokk shiny og fuktig?

25 innlegg i emnet

Leter etter et billig produkt som kan brukes til og spraye på motor og gummideler for og opprettholde litt glans og samtidig beskytte litt for at møkka ikke skal feste seg så godt.

Tenkte på og kjøpe en 5L dunk og fylle på trykk-kanne og spraye på, så produktet må ikke være så sinnsykt dyrt.

tenkte på noe slik som dette, bare finne en plass de selger det i 4-5l kanne: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Silikonspray-364504/

dersom det går an og bruke silikon, kom gjerne med en link der de har noen liter til billig penge.

evt link til andre produkter som kan brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg planer om å bruke Swissvax Seal Feed og Protecton Matt. SF på gummislanger og andre pakninger, PM på plastikkdeler... Men det må jobbes på for hånd. Tror det blir mye mer holdbart, om du renser skikkelig med egnet middel først (f.eks. Surfex HD).

Swissvax Seal Feed

Swissvax Protecton Matt

Har virkelig trua på disse produktene i motorrommet. Men til plast kan det nok bli bra med Polytrol også, men det er ikke all type plast som vil ha det, etter min erfaring. Seal Feed er hvertfall knallbra på gummilister rundt dørene, og Protecton er knall på vinyl/plast inne i bilen. Sistnevnte får du også i 'glossy'-versjon, om du vil ha litt mer "vått" utseende.

PS: Vet du spurte etter et "spray på"-produkt, men anbefalte deg dette isteden da jeg ikke har helt trua på sånne Biltema-motor-shine-sprayer, e.l.

Edit: Leste "motorrom" og ikke motorblokk, må få på meg linsene igjen nå.. På motorblokk skal hvertfall JEG vaske grundig, og påføre voks som tåler varme (f.eks. CG Lava eller SV Autobahn)

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en mild såpe med voks når eg vasker. Men vil ha noe på motorblokka for og holde den litt fuktig og forhindre at dritten fester seg så godt.

Dette er på en ATV også, så er vanskelig og komme til enkelte plasser, spesielt lengre opp til topplokket uten og demontere. Ser heller for meg at eg sprayer på noe stoff fra litt forskjellige vinkler og lar det drive inn.

Her ser du at motorblokka ser litt "tørr" ut:

http://i113.photobucket.com/albums/n239/Larsi_01/Ny%20regga%20LTR/Lambda-dasa3.jpg

Har også tenkt litt på CRC 5-56 eller WD40 eller noe slikt, har hverfall en del liter med 5-56.. men det avgir litt lukt fra seg, så vet ikke helt hvordan det blir nok motoren blir varm. Silikonen er jo nermest duftfri.

Tenkte faktisk på diesel på en trykk-kanne også, men det varer nok ikke så lenge? pluss det luker ikke så veldig godt.

Skal hverfall ikke kjøpe noe 2.5dl swisswax til flere hundre kroner! hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For spray i motorrommet bruker jeg 303 aerospace protectant

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde fortsatt heller påført heller enn å spraye, kommer så mye av sånt kliss til der du ikke vil ha det og...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikon blir vel veldig klissete og suger vel nesten til seg dritt vil eg tro? SV Autobahn hadde kanskje vært bra på motorblokk? Kan ikkje sprayes på men :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Armor all wheel protectant er produktet du leter etter? Har ikke testet den selv, men filmen under er imonerende (virker kanskje for godt til å være sant?)

http://www.youtube.com/watch?v=E2BjD4J3gy8

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
(virker kanskje for godt til å være sant?)

Mhm. Og hvor lenge varer det der mon tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm. Og hvor lenge varer det der mon tro?

Aner ikke. Det er jo et "spray på" produkt, så jeg forventer ikke veldig lang holdbarhet. Til gjengjeld er den veldig fort gjort å legge på et nytt strøk på nyvasket felg (eller motor i dette tilfellet).

Har lenge hatt lyst til å prøve den, men har liksom ikke blitt noe av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje TS har lyst til å prøve den for oss, og komme med tilbakemelding på hvordan den er? Personlig synes jeg AA har helt okey produkter, så kan jo godt hende denne også er "OK".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo ut som at den gjør jobben sin og vel så det når den er der.

Selv er jeg nok ikke rette mann til å prøve holdbarhet på noe, da jeg har problemer med holdbarheten på det meste :P

Hvis noe tester denne setter hvertfall jeg pris på en tilbake melding. Gjerne med litt bilder osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor de selger denne aa wheel greia?? Så jo helt rå ut, å er jo ikke værre en å teste holdbarhet osv på en felg... 1/3 aa wheel,1/3 845 å 1/3 autobahn...

Sorry for litt OT... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil, Shell, Bilxtra fører hvertfall Armor All.

Har ikke sett Wheel, men så har jeg ikke sett etter heller... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en prøve av macserien vinylglans, den får du i alt fra 0,5 liter til 5 liter, skulle vist være knallgod på motorrom, skal få testet den her en dag og se, men virker lovende. Der får en i allefall litt volum om en ønsker. Prisen aner jeg desverre ikke for denne, men kan sikkert få sjekket det etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil, Shell, Bilxtra fører hvertfall Armor All.

Har ikke sett Wheel, men så har jeg ikke sett etter heller... :)

var å sjekka statoil og yx i dag, 0 niks wheel ting :( hmm.... *leter*
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring jula i hillevåg å hør om de kan skaffe. Har sett de har en del fra AA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor de selger denne aa wheel greia?? Så jo helt rå ut, å er jo ikke værre en å teste holdbarhet osv på en felg... 1/3 aa wheel,1/3 845 å 1/3 autobahn...

Sorry for litt OT... :)

Joda, men den AA-videoen er garantért gjort på nybehandla felg. Tviler på at det ser sånn ut etter 2 måneder f.eks. Der kommer nok 845 og Autobahn bedre ut, tror jeg - hvis ikke føler jeg hvertfall at jeg har brukt unødvendig mye tid på voksing av felgene mine...

En annen ting, som er litt mer relevant for tråden, motorblokka blir jo varm - det er vel litt uheldig ift. voks/forsegling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metalpolish og varmebestandig voks må vell funke bra til dette? Ser litt trangt ut rundt motoren men det går vell med litt innsats. Finish Kare sin hi temp pastevoks tåler 250 grader, og så varm blir vell ikkje blokka

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det jo CG's nye voks "Lava", den skal kunne tåle enda mer (300 grader).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det jo CG's nye voks "Lava", den skal kunne tåle enda mer (300 grader).

Spørs om prisen på Lava er riktig for Trådstarter siden han ikkje ville ha løsninger til flere hundrelapper. Lava ligger på 899kr (hvis det var den du tenkte på?)

Finish Kare sin kommer i postkassa for ca 200kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive