Torek

Erfaring med "Supershine" i Gladengveien 3B, Oslo?

22 innlegg i emnet

Ja, som topic sier; Er det noen her som kjenner til dette bilpleiefirmaet? :)

Vurderer å sette bort bilen min til dem for avfetting, lakkrens & polering, lakkforsegling, våtrens av alt, dekkshine og felgrens.

Endret av Torek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel som de fleste aktører som har dette som fast jobb, mengde fremfor kvalitet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Jasså. Er det et kjent "problem" at disse bilpleiefirmaene er litt så som så?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at de skal blåse over en hel bil på en arbeidsdag, somregel en halv dag, da blir dessverre resultatet så som så. Men jeg har ingen konkret erfaring med Supershine, så jeg skal ikke uttale meg direkte om dem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Jeg kan i allefall si at mange av poleringsjobbene jeg har tatt har vært oppryddingsjobber etter div firmaer som ikke har greid å fått bilen hologramfri osv. De fleste vil mye heller bruke 4 timer for å få et "nesten bra" resultat enn 20 timer for å få et bra resultat. Dog tar dette firmaet du viser til litt høyere priser enn de fleste kebab-shine stasjoner, så det kan jo hende de er mer seriøse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier noe der, ja. Jeg får vel ta meg tur opp dit og sniktitte litt før jeg evt. setter den fra meg der.

Ja. Jeg kan i allefall si at mange av poleringsjobbene jeg har tatt har vært oppryddingsjobber etter div firmaer som ikke har greid å fått bilen hologramfri osv. De fleste vil mye heller bruke 4 timer for å få et "nesten bra" resultat enn 20 timer for å få et bra tesultat. Dog tar dette firmaet du viser til litt høyere priser enn de fleste kebab-shine stasjoner, så det kan jo hende de er mer seriøse.

Ja, prisen på en "fullshine" ligger jo tett oppunder 5k, så da bør det jo bli et greit resultat...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo en bråte med detailere her inne.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, prisen på en "fullshine" ligger jo tett oppunder 5k, så da bør det jo bli et greit resultat...

At det er dyrt betyr på ingen måte at det blir bra, jeg har sett biler komme ut av bilpleiesentre her i byen hvor kundene har betalt mer enn 5k, og de er fulle av hologrammer. Jeg ville ihvertfall sterkt vurdert å få levert bilen inn til noen her inne, og jeg vil påstå at du får mye mer for pengene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn, så vil jeg si at det er større sjangse for at du leverer bilen til en på forumet, etter at bilen har vært hos Supershine, enn omvendt :) Det sier nesten seg selv at en person som bruker 20t, får et bedre resultat enn noen som bruker feks. 4. Du får lage en tråd under "jobb ønskes utført" så kan du lett sjekke opp de som tilbyr seg noe her inne :) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dere har vel rett i det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti flere bilpleiefirma som skal ha gjort unna 2 biler pr ansatt i løpet av en arbeidsdag som krav. Det blir totalt 3,75 time ink kjøring.

Jeg bruker 3-4timer på skikkelig nedvasking, faktisk over 5 på de værste tilfellene. Mulig det er jeg som er syyykt treig på vaskinga ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at mange av disse firmaer ofte bruker "all-in-one" produkter med fyllere som fyller riper heller enn å fjerne dem. Det er vel eneste måten de kan gjøre jobben såpass raskt. Det betyr at du i tillegg til risikoen for hologrammer også vil få tilbake alle ripene etter en vask eller to.. :rolleyes:

Jeg har ingen personlig erfaring med Supershine jeg heller. Det viktigste sånn sett er ikke hvor dyre de er, men hvor lang tid de bruker på hver bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 3-4timer på skikkelig nedvasking, faktisk over 5 på de værste tilfellene. Mulig det er jeg som er syyykt treig på vaskinga ^_^

Tror nok vi er ganske mange som er syyykt treg (eller nøye om du vil) :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm. Jeg klarer hvertfall ikke å være "sykt nøye" og kjapp...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ta den for deg i Oslo heller enn å sende inn til bipleiefirma...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvendig vask for 50 kr??

Det sier vel litt om sjappa...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de står med vaskekost på et av bildene også, såå......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Supershine bruker kjente produkter som Autoglym og Cartech."

Har faktisk ikke hørt om Cartech engang..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de står med vaskekost på et av bildene også, såå......

Ikke bare det at de bruker vaskekost, men nå dem har gått over hele bilen så legger dem kosten på gulvet. (øverste bilde)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive