Gå til innhold

Drying aid, noen her som bruker det?


Chris-520e39

Recommended Posts

Hei folkens!

Har lest mange tråder på litt forskjellige forum rundt om kring. Er vist mange som bruker QD som en "drying aid", for å forsikre seg om at man ikke lager swirls når man tørker av vannet. Jeg prøvde det selv i dag og må si jeg likte det! Når bilen var floodet og det lå litt vann igjen, så "mistet" jeg de store panelene med QD, for å deretter tørke det av igjen :)

Noen andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Mange QDer som kan benyttes på våt bil også, det blir ofte blankere og lengere holdbarhet om du benytter de på tørr bil, men funker fint sammen med vannet som er på bilen etter vask og spyling også.

Autoglym Aquawax er en slik type, den er helt ok å bruke, men liker personlig å bruke det på tørr lakk..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss Aquawax er vel også en qd som både kan brukes på våt eller tørr bil. Bruker ofte å "miste" over bilen med Duragloss AW når jeg har vasket bilen rett før tørk for å få litt ekstra glans etter vask. Bilen blir blank og fin, men om det er lettere å få bilen tørr og uten swirls har jeg ikke lagt merke til..

Endret av Hulders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg prøvde den AW sist gong på våt bil. eg spruta på å tørka det godt ut over bilen, når eg tørka den heilt etterop, såg at det masse slike hardeflekker som måtte mykje skrubbing med Microfiber å få vekk.

Kva kan ditta komme av?

tenkte eg skulle prøve Meguiar's sin no. kva er den beste måten å gå fram da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Stikkordene er:

- Less is more

- Stå langt unna når du sprayer

- Tørk godt av

Jeg bruker QD på våt bil, så går jeg over 2 ganger med dehydrator WW håndkleder. Kan også brukes på tørr bil, da fjerner jeg det med en Ultra Plush Microfiber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er spray eg har no, som eg tenkte eg skulle bruke etter vasken. har Meguiar's 21 under, bør vel holde?

Kommer som sagt an på hvilken sprayvoks du har... Meguiar's har to forskjellige (i tillegg til QD's)

Quick Wax (rød flaske) kan du spraye på våt bil, men den har ikke spesielt lang holdbarhet.

NXT Spray Wax (blå og grønn flaske) er for tørr bil, tyngre å jobbe med, men bra holdbarhet og veldig bra glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ULTIMATE QUIK DETAILER, den er svart flaske,

Den er en QD, ikke en sprayvoks. Er litt beskyttelse i den, men ikke mye. Men gir sinnsyk beading og super glans..

Vil dog anbefale at du legger på et par lag med carnaubavoks utenpå MG21, da har du bedre og mer langvarig beskyttelse, samt mer glans. Og selvfølgelig, Ultimate QD når du har vasket og tørket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Oj! Litt scientific talk for å toppe det hele :) Virker forsåvidt veldig fornuftig, uten å være kjemiker! Har en følelse av at jeg gjør mer enn å bare vaske når jeg tørker med QD, og som vi alle vet, det er jo følelsen som teller! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...