RudiM

Rudi's BMW F11 2011 M-sport

35 innlegg i emnet

Hei alle sammen!

Jeg har vært en passiv titter her en stund og ble ganske nylig VIP medlem, har nå blitt en aktiv bruker. Er vel med andre ord på tide og legge ut litt om bilen min, vise fram stoltheten! :)

Jeg har aldri hatt noe særlig biler i mitt liv, stort sett eid en tralle i sammen med samboer uten at jeg har sett på det som noe særlig annet en et framkomstmiddel, eller et svart hull hvor alle pengene forsvinner.

De siste årene har dog interessen vokst veldig, og jeg ser nå mer på bil som en hobby og lidenskap.

Jeg har siden studietiden var over sagt at jeg ikke skal ta av med pengebruken de første årene i jobb, men være fornuftig å bygge opp en buffer og alt det der. Dermed har jeg aldri turt å svinge innom Bavaria for en titt og kanskje en prøvetur.

Sent November i fjor var det et svakt øyeblikk, men det hjalp ikke at samboeren min presset meg til å ta turen innom Bavaria for en titt. Endte opp med prøvekjøring av en 5'er de hadde som demobil en fredags ettermiddag, FOR EN BIL!! Det var akkurat dette jeg var redd for, maken til opplevelse. Endte med at vi dro hjem, samboer som sa; go for it! og en natt uten søvn.. For jeg tenkte utrolig mye på en strøken F11 de hadde inne i butikken, helt ny, klar for kjøp, med godt redusert pris!

Lørdag dagen etter var vi igjen på Bavaria hvor jeg ville titte litt mer på denne stasjonsvognen, endte med søknadspapirer til BMW finans og svipp så var bilen min tirsdag etter helgen! Var dette jeg var redd for skulle skje, impulshandel av en splitter ny bil. Haha!

Jaja, tenkte å ta med litt av historien til hvordan jeg endte opp med denne bilen, for de som liker sånt! :)

Her en bilen med noen bilder.

Litt utvendig:

post-3900-0-65352300-1329310454_thumb.jp

post-3900-0-89575800-1329310484_thumb.jp

post-3900-0-67352800-1329310493_thumb.jp

post-3900-0-66987000-1329310571_thumb.jp

post-3900-0-68907900-1329310630_thumb.jp

post-3900-0-00209700-1329310970_thumb.jp

Og litt innvendig:

post-3900-0-29718500-1329310992_thumb.jp

post-3900-0-87990900-1329311078_thumb.jp

Bilen har forøvrig M-sport pakken. Noe som i korte trekk er tøffere sommerhjul, litt tøffere styling, mørkt trekk i taket, sportsratt osv osv. Bilen har også Sports-automaten, en 8-trinns kasse som passer bilen veldig godt. Og før jeg glemmer det så kanskje nevne at det er en 520D med 163HK med 380NM. Kommer vel orginalt med 184HK og 380NM fra fabrikk, men Norge og Belgia for jo disse trimmet ned litt.

Ingen store planer for bilen, men driver å undersøker andre sommerhjul og håper jeg kan bytte inn de som fulgte med og kjøpe noen litt større..

Er 245/45 18" som er til bilen pr. dags dato. Slenge ut noen bilder av de senere.

Jaja, kommer sikkert noe mer underveis, takk for titten! :)

Endret av RudiM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott historie, og bra du endte hos "riktig" forhandler da :)

Som sagt tidligere så digger jeg F11, og din ser meget bra ut! M-Sport, sportsautomaten, kul farge osv :)

Det finnes mange tøffe felger til bilen din der ute, har sett mange bra eksempler. Bare å slenge ut masse bilder og info underveis :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fin bil du har fått deg! Jeg har kjørt flere varianter av denne bilen å vet at det er en fantastisk kjøremaskin! Gratulerer så mye!

M-pakken løfter virkelig designet på denne bilen!

Kos deg med pleie av den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott historie, og bra du endte hos "riktig" forhandler da :)

Som sagt tidligere så digger jeg F11, og din ser meget bra ut! M-Sport, sportsautomaten, kul farge osv :)

Det finnes mange tøffe felger til bilen din der ute, har sett mange bra eksempler. Bare å slenge ut masse bilder og info underveis :)

Takk takk! Ja, ser mange kjører 20" felger på denne bilen og det ser bra ut, jeg føler i hvert fall at 18" blir litt lite på en så stor bil. Skal se om ikke jeg finner noe, er forhåpentligvis noe skattepenger i år! :)

Utrolig fin bil du har fått deg! Jeg har kjørt flere varianter av denne bilen å vet at det er en fantastisk kjøremaskin! Gratulerer så mye!

M-pakken løfter virkelig designet på denne bilen!

Kos deg med pleie av den :)

Takk for det Merringdal, den skal få god omsorg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må understreke bra smak her! Savner drivlinja litt til BMW`en, må si det... :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyydelig bil med flott fargekombinasjon!

Er ikke så veldig fan av 18" m-felgene, men 19"erne er lekre ;)

Regner med du tar godt varen på den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig flott bil. har lenge ønsket meg en nyere type av bmw. Før så hadde jeg en bmw e30 som jeg syns er en legendarisk bil. kjøre egenskapene på den syns jeg var bedre enn skodaen 2000 modden jeeg har nå:) Lykke til videre med ny bil:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking good, glede meg til våren når vårpussen står for tur :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med et smykke av en BMW! Skulle meeeget gjerne hatt en slik sjøl, men får vel vente ett par år :P Lykke til og pass godt på den, kun det beste er godt nok når du har ein sånn herlighet å ta vare på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må understreke bra smak her! Savner drivlinja litt til BMW`en, må si det... :thumbup:

Ja, det gir en fin følelse å ratte denne :)

Nyydelig bil med flott fargekombinasjon!

Er ikke så veldig fan av 18" m-felgene, men 19"erne er lekre ;)

Regner med du tar godt varen på den :)

Takker, litt enig, blir spennende å se hva jeg ender opp med.

Utrolig flott bil. har lenge ønsket meg en nyere type av bmw. Før så hadde jeg en bmw e30 som jeg syns er en legendarisk bil. kjøre egenskapene på den syns jeg var bedre enn skodaen 2000 modden jeeg har nå :) Lykke til videre med ny bil:)

Hyggelig! :) Ja, e30 er en utrolig fin bil, noe av det fineste i fra BMW :)

Looking good, glede meg til våren når vårpussen står for tur :thumbs:

Me2! :fun:

Gratulerer med et smykke av en BMW! Skulle meeeget gjerne hatt en slik sjøl, men får vel vente ett par år :P Lykke til og pass godt på den, kun det beste er godt nok når du har ein sånn herlighet å ta vare på ;)

Hyggelige ord! Er jo blitt medlem her så skal gjøre en fin jobb der tror jeg, takket være dette flotte forumet! :)

Endret av RudiM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pen bil, du får holde oss oppdatert på hva som skjer fremover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil fra "rett merke" :D

Syns BMW har truffet midt i blinken mtp design på de nye modellene sine, og M-pakken er nesten et must syns jeg :thumbup:

Har veldig trua på noen stilrene 20" til sommer halv året på denne :)

Har litt lyst på nye felger til Touringen min selv.. veldig lyst på kantfelger :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det disse felgene du har? Style 350m - 18 Link

Vet ikke om du vil ha noe innspill på felger jeg? Kan hvertfall legge ved link til M-Sport felger som jeg personlig synes er svært kule :)Er 19" Style 351m - 19"

Tror også disse kan være kule mtp. på din eksteriørfarge :)Wheel Style 312 - 20" cross-spoke, ferric gray finish

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det disse felgene du har? Style 350m - 18 Link

Vet ikke om du vil ha noe innspill på felger jeg? Kan hvertfall legge ved link til M-Sport felger som jeg personlig synes er svært kule :)Er 19" Style 351m - 19"

Tror også disse kan være kule mtp. på din eksteriørfarge :)Wheel Style 312 - 20" cross-spoke, ferric gray finish

Hei,

Ja, det er akkurat slike jeg har. De 19" 351 er mye tøffere.. Og de andre der også, tenkt litt på felger som er mørke :-)

Setter veldig pris på innspill, det som er så flott med forum. Skal høre med Bavaria angående pris for evt bytte.

Endret av RudiM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Ja, det er akkurat slike jeg har. De 19" 351 er mye tøffere.. Og de andre der også, tenkt litt på felger som er mørke :-)

Setter veldig pris på innspill, det som er så flott med forum. Skal høre med Bavaria angående pris for evt bytte.

Okei, bra du liker det :)

Bavaria har nok en hinsides pris på orginalfelger, særlig i 19-20"! Evt. sjekk litt på bruktmarket (er vel ikke mye tilgjengelig brukt enda til F10/F11 da...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med en nydelig bil. F11 er i mine øyne det peneste designet som har rullet ut av BMWs samlebånd.

Så moderne og så retro på samme tid. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott vogn du har fått deg! Vil ha faktor helt klart her hehe :)

Disse kler jo 20" utrolig bra da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin og ny BMW Rudi. :D Tenker du tar godt vare på den. Blitt godt kjent med lakken ennå? Hard lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin og ny BMW Rudi. :D Tenker du tar godt vare på den. Blitt godt kjent med lakken ennå? Hard lakk?

Takk for det! :)

Jeg har vært flink så langt, ble heldigvis medlem her og gjør så godt jeg kan. Handlet utrolig mye produkter og stæsj allerede. Lakken virker jo fin den, får ikke vaskeriper virker det som. Den tåler desverre ikke steinsprut i 120Km/t, fikk en i panseret her om dagen :(

Er med på Flex kampanjen til Swissvax så skal jo teste litt når våren kommer med polering, men blir nok ikke noe særlig korrigering, men noen småriper må det vel bli, uansett hvor forsikrit man her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steinsprut er ikke noe særlig nei, leit å høre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive