Gå til innhold

Trenger veiledning ang pads valg


tofo1

Recommended Posts

Hei

Trenger litt tips og råd om polering av min v70 med Black Sapphire metallic.

Tenkte å gå til innkjøp av Flex da og polere med Meguiars Ultimate Compound og så legge

på collinite 915, er dette en ok nybegynner combo?

Er usikker på hvilke pads/farge jeg bør bruke, hva vil dere annbefale til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel DA du skal kjøpe.

Eg bruker uber pads og er fornøyd med dei.

Kva slags modell er bilen? Eg kjenner ikkje til hardheiten på lakken, men gul, oransje og grønn uber er vel greit å ha. (kanskje 2 stk av kvar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Ultimate Compound er et suverent nybegynnerprodukt på DA. Men jeg lurer på om noen med erfaring med Flex DA kan komme med innspill på hvor mye varme man kan oppnå pga tvungen rotasjon i forhold til f.eks Das6/pro. Har vel oftest sett Flex DA brukt sammen med polish som kan kjøres både på DA og roterende. Megs UC er ikke laget for roterende, så jeg ville ikke gått for denne kombinasjonen med mindre noen kan bekrefte at det ikke er å be om trøbbel.

Så dette var mer et supplerende spørsmål enn et svar siden det bare er teorier fra min side. Noen med Flex DA som har et svar? :)

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort oppnå MYE varme med Flex'en. :thumbs:

2.jpg

Vet ikke om det er så lurt å kjøre på med Meguiar's UC, men Flex DA + UC på en grov pad må da være en heftig kombinasjon?

Kanskje litt FOR heftig? Synes den tar ganske bra, selv med Biltema DA'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

største forksjelen skal være at flex da er på fast aksel, så den stopper ikke om du legger full kropps tyngde

men Das6/pro og de andre da maskinene er free spinn, så den stopper og rotere da man legger for mye press på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel DA du skal kjøpe.

Eg bruker uber pads og er fornøyd med dei.

Kva slags modell er bilen? Eg kjenner ikkje til hardheiten på lakken, men gul, oransje og grønn uber er vel greit å ha. (kanskje 2 stk av kvar)

Bilen er 07 mod. Når/hvordan benyttes de forskjellige fargene på padsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei forskjellige fargene viser hardheiten på padsene.

Ved polering, so tester man forskjellige kombinasjoner av pads og poleringsmidler til man finner den kombinasjonen som tar det man vil. So er det vanligt å ta ein mildare kombinasjon etterpå for å få lakken blankere og for å være sikker på at man tar vekk alt av hologrammer etter første poleringen.

Ved testing so starter man med den mildaste kombinasjonen.

Endret av todleif
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg for eksempel starte med grønn,hvist den ikke tar nok, gå ned til oransj eller gul og så gå over med grønn, blir dette rett?

Det kommer litt ann på tilstanden på lakken din og hvor grov polish du bruker. Har ikkje brukt UC sjølv så litt vanskelig å svare på hvilke pads den funker best med. Men tankegangen din er rett. Det beste er å få godt resultat med så "mild" pad/polish kombo som mulig for å ikkje ta vekk unødvendig masse klarlakk. Dette vurderer du etter du har testet komboer og funnet den som gir best resultat. Noen plasser må du kanskje på hardere til verks pga dype riper o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...