Gå til innhold

Polering på vinterstid


iMAGINE

Recommended Posts

Heisann! Ser på voksen at det står anbefalt temperatur, nå som vi har minus grader så er jeg ikke i nærheten av den temperaturen... Hvordan gjør dere det? Jeg må vaske på utsiden og har ikke mulighet for å jobbe inne, men jeg kan kjøre bilen inn etter jeg har tatt på vasken.

Er det bare det at voksen må stå lengere før jeg tørker av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Litt vanskelig å skjønne alle setningene, men er det voks du skal ha på, bør du absolutt vaske bilen først eller så blir det krise:)!!!! Burdeha kanskje 10-15grader minimum, men går vel sikkert rundt 0grader, men detgår vel ut over holdbarheten kanskje..

p.s ikke så gæli men kanskje du har skrevet fra mobil:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Varm opp ett og ett panel på bilen før du legger voksen på. Hold gjerne voksen litt under lampen for å varme den opp også for å "starte" den. Legg voks på ett og ett panel (eller deler av ett og ett panel) mens du har lamper så tett innpå at temperaturen i stålet og lakken holder seg noenlunde stabil, la det haze, buff av og jobb videre. Varmen i stålet vil holde seg en stund slik at voksen får hvertfall litt herdetid i varme før den blir utsatt for lave temperaturer.

Det tar sin tid, men det blir bedre enn om du legger voks på iskaldt underlag.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt hell tidligere med å legge voks i lave tempraturer... Men det er verdt et forsøk.

Vil anbefale deg å ta en ringerunde til kjente for å høre om det er mulig å låne en garasje mot ei flaske av det de liker :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ser på voksen at det står anbefalt temperatur, nå som vi har minus grader så er jeg ikke i nærheten av den temperaturen... Hvordan gjør dere det? Jeg må vaske på utsiden og har ikke mulighet for å jobbe inne, men jeg kan kjøre bilen inn etter jeg har tatt på vasken.

Er det bare det at voksen må stå lengere før jeg tørker av?

Hvis du kan legge voks inne etter du har vasket bilen er det jo ikke noe stress så lenge det er litt temp. inne.

Hvis det er en skriveleif og du må vokse ute før du kjører bilen inn blir det litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja. Tråden ble visst laget litt for sent for meg igår og det ble alt for mange feil...

Overskriften skulle så klart være "Voksing på vinterstid"

Svar på spørsmålene som kom pga. all forvirringen kommer nå.

@Cocos: Er klar over at bilen skal være fri for urenheter i lakken når den skal poleres, var snakk om voksing :) Var nok ikke mobilen nei, men tankene mine var visst ikke helt klare igår, haha.

@Trogha: Har ikke stor nok garasje til å jobbe der inne. Er mulig jeg kanskje kan klare det, men det blir trangt. Bør jeg bare prøve å få litt lunk i garasjen først da.

Jeg kommer nok virkelig ikke til å varme opp et og et panel for å legge på voks, det må være helt klart siste utvei. Tror heller ikke det er bare bare å låne en garasje, må og ha muligheten til å få skyllet av bilen før jeg vokser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg er nok litt treig sjøl:) Men du skal vokse og ikke polere altså.. Om du står ute å vasker har jo lite å si, bare du får det reint:) Men om du kan ta den inn etter vask er jo alfa omega. Behøver ikke varme opp paneler, men tror det hjelper på holbarhet. Men igjen er det jo viktig med reine paneler og om du hadde hatt en pre-vax kunne du jo prøvd en runde med den før du vokser?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Da har du et problem:) Enten vente til mildere vær, eller finne en hall.. Men om det er såå kaldt hos deg tror jeg jeg hadde ventet litt med vokslegging?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være så kaldt for at det skal skje. Skjer til og med ved 5+ grader :) Har en vaskehall, skal prøve ta en tur dit. Hehe, folk blir bare litt hissige om jeg står der lenge. Hadde stor vask på bilen på fredag og da kom det til slutt en mann inn å kjeftet på meg, hehe. De har vifteovn i hallen, men er ikke direkte varmt. Hvor varmt bør det være for at det i det hele tatt er vits å prøve legge lsp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Kjedelig med folk som står å maser:(.... Vet ikke hva som er minimumtemperatur men plussgrader iallefall:) Du har ikke en lampe du kan sette intill panelene da? Det varmer ganske fort! Men om du ikke har og vil prøve får du det sikkert om du kanskje også får lånt en hall. Kanskje litt verre å buffe av, så ta et og et panel. Hva er lsp of choice?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve meg en tur i hallen da, se hvordan det går. Om det er umulig er det jo bare å la være, hehe. Kommer det noen utålmodige mennesker får de bare værsegod å vente til jeg er ferdig.

lsp of choice er da Collinite 476s, har hatt god erfaring med den nå i vintertidene som har vært. Så fortsetter med den frem til vårrengjøringen med full polering med maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lsp of choice er da Collinite 476s, har hatt god erfaring med den nå i vintertidene som har vært. Så fortsetter med den frem til vårrengjøringen med full polering med maskin.

Bra valg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært fornøy med 476s ja :)

Eneste jeg reagerte på var at noen steder så så det ut som om voksen han igjen, mest på panseret. Har prøvd å ta det bort mange ganger, men sitter helt fast. Kan det komme av at det var litt fuktig, eller at panseret var varmt f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger man denne litt for tykt, og det ikke fjernes umiddelbart kan den sitte veldig godt ihvertfall.

Det kan faktisk hende, men jeg prøvde veldig veldig godt, men satt fast. Kan og nevne at det for det meste skjedde der jeg prøvde opp og ned istedet for sirkler på panseret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det havner litt for mye voks på appl.pad`n når den akkurat har vært i krukka, er det litt værre å fordele den ordentlig hvis man kun legger i rette linjer, så det kan jo ha en sammenheng. Jeg synes hvertfall det er (eller virker som) enklerere å legge tynne lag med en slags sirkulære bevegelser, men her er det mye smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig, gjorde det nå en gang bare for å teste. Var mye vanskeligere enn sirkler. Måtte presse en del og ha mye voks på pad'n. Skal se om det skjer neste gang jeg vokser i sirkler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...