Gå til innhold

Tips til fjerning av kvae på skinn :(


zomiboy

Recommended Posts

Jeg har vært klønete, lent meg på en vegg med kvae, dratt dette inn i bilen på midtkonsollen og rattet...

I R R I T E R E N D E K L Ø N E T E . . .

Kvaen har satt seg fast på skinnet, og jeg lurer på om hva som er best til å fjerne dette... Jeg har Swissvax leather care cit.

Endret av zomiboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troor jeg ville prøvd med 3M SitrusSpray kansje?

Men vært ganske forsiktig siden den er STERK! Du må i alle fall behandle skinnet godt etterpå siden jeg tror at sitrusen trekker ut litt fuktighet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at kvaen var såpass klissete å seig at du nesten må løse den opp for å klare å fjerne den.. :P

Men det er jo bare å prøve med rensen fra Swissvax og børsten, så ser din om det går.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citrusspray er nok en hjelpende hånd her! Håper for din del at det ikke er semska skinn du har dradd kvae inn i :)

Heldigvis ikke :)

Takk for innspill.

Da skal jeg gi SV settet et forsøk, hvis ikke må jeg vel plukke ned citrus rensen fra hylla.... Det kommer til å stinke død å dævven i lange tider, så jeg krysser fingrene for SV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Prøv kjølespray, dette kan være duganes på div tyggisflekker etc iallefall, da stivner det og kan mekanisk fjernes i noen tilfeller.

Kanskje greit å "lage" et testpunkt på en ikke synlig del av skinnet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med meg også, kom borti et tre med kvae og fikk dette så på skinnsetene i XC60'n. Fikk helt hetta, men jeg tok litt smør på en mf og dro over = all kvae ble borte med en gang! :) Så tok jeg bare en mf med vann og tørket av smøret :) Ble ikke klissete, luktet vondt, eller ble flekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnrens og børste har jeg dårlig tru på hvis det er kvae, og den børsten er nok ikke mye verd når den er full av kvae.

Litt avhengig av mengden vil jeg tro kjølespray og mekanisk fjerning er en grei plass og starte, optimalt sett skulle man brukt noe som løser den opp, men da risikerer du jo at interiøret ikke blir fryktelig pent i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke legge isbiter i en pose og plassere den oppå kvaen? Så den blir en hard klump og så plukke den av. Har ikke prøvd det, men har en teori om at det burde gå. Vil jo ikke skade å prøve.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med meg også, kom borti et tre med kvae og fikk dette så på skinnsetene i XC60'n. Fikk helt hetta, men jeg tok litt smør på en mf og dro over = all kvae ble borte med en gang! :) Så tok jeg bare en mf med vann og tørket av smøret :) Ble ikke klissete, luktet vondt, eller ble flekker :)

Dette har jeg også hørt om :) Regner med det er snakk om skikkelig meieri smør. Tror jeg skal ta dette som utgangspunkt.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margagarin er dugandes som malingsfjerner jaffal, noen kaller jo det for smør. Om det virker på kvae vet jeg ikke, men oljebeis er det rått på ellers hadde guttungen vært gul ennå etter dugnaden på skolen for noen år siden :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den vil klare å løse opp/vaske bort kvae?

Isåfall er det jo et meget anvendelig produkt.

Jeg må bare få sagt at jeg ikke har så stor tro på at den virker på kvae.. :P

Men man skal aldri si aldri.. Er det noen som kan bekrefte at GreenClean faktisk tar seig kvae?

Det høres nesten uvirkelig ut med smør også når eg tenker på hvor klissete kvae faktisk er..! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-

Det høres nesten uvirkelig ut med smør også når eg tenker på hvor klissete kvae faktisk er..! :P

Smør fungerer jo fint hvis man får kvae på hendene, så da burde det ikke være noe problem på skinnseter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt om det før at man kan bruke smør til forskjellige ting.. Men jeg mener at d virker nesten uvirkelig ut at man kan bruke en matvare til å fjerne ting som ikke går bort med andre vaskemidler.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...