Gå til innhold

Par spm. angående sølvgrå BMW E39


Kim

Recommended Posts

Holder på med en Sølvgrå E39, lakken er knallhard, jeg har kjørt denne metoden:

Gul Scholl, S03gold

1pass 600rpm

2pass 900rpm

2pass 1200rpm

1pass 900rpm

Er det bare meg eller er dette hologramfritt?

Testet med 50/50 etterfulgt av S30 på orange, greide ikke se at S30 hadde gjort noen endringer i det heletatt på denne lakken. Tar jeg feil?

Spm angående voks:

SV Shield eller Collinite 915?

Bilde fra overnevt metode med S03g

IMG_0275.jpg

Gode svar får credz og en stor takk i en meget fin S&S i slutten av uka :)

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg bruker aa fordele paa 1100,mange pass paa 1500 til 1800rpm og ned paa 1100 med lite press naar det begynner og bli lite produkt aa jobbe med.Fant ingen holos etter dette, men kjorer uansett s30 og orange scholl pad paa DA til slutt.Det er kanskje ikke synelig, men glansen skal jo bli bedre ;) sjekk ut min traad med asbensilver e39.Tror det er litt info der.Paa solvfarge er wetlook viktigere enn noen gang.Tipper at begge voksvalgene er gode valg :fun:

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut det der. Jeg kan tenke meg at S03 kan avslutte veldig fint med rett teknikk på hard lakk. Men jeg hadde også kjørt over med S30 etterpå, uansett. Tar jo ikke lang tid å kjøre kjapt over med den. :) S&S gleder vi oss til. Og forresten så la jeg 915 på bilen til min kjære (sølvgrå bil), og jeg tror den hjalp litt mtp. wetlook - men det var jo forarbeidet som utgjorde det aller meste. Jeg tror ikke Collinite er et dårlig valg her. :)

Kjører på med Shield jeg, så en runde med DA over hele bilen :)

Nei nei nei.. FØRST en runde med DA-maskinen, SÅ legger du Shield... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Eller legge shield med DA!

Det er mulig, men ville ikke gjort det.Går mye produkt inn i paden.Kan vel kna ut produktet når det blir mye i paden, men ville fortsatt ikke ha ghort det :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er klin umulig for oss å avgjøre om det er holofritt bare ved å se på det bildet du har lagt ut. Trenger heller ikke kjøre zenith metoden på disse produktene, spre produktet og kom deg opp i rpm (1500-2000) så skal du se at det skjer saker og ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er klar over at Shield kommer etter S30, Simen :D Men kan jaggu ikke tolke det jeg skreiv andeledes heller!

Hehe jeg måtte bare. :D Skjønte selvfølgelig at du mente Shield tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er klin umulig for oss å avgjøre om det er holofritt bare ved å se på det bildet du har lagt ut.

+1. Det er klin umulig å se om det er hologramfritt i lyset fra en arbeidlampe generellt. Man trenger en liten lyskilde som en led lykt, og man må vite hva man ser etter :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Det kan jo også være vanskelig å ta bilde av kørespor, og som nevnt er det en liten lykt som gjelder og kanskje prøve å ta bilde litt mer "rett" på:)? Men har du Da-maskin er det jo bare å druse over, som Simen nevnte så er du sikker:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett hologrammer ved å ta bilde så hadde jeg nok bare sett på bildet og kjørt S30.

Men jeg så helt tilfeldig et hologram når jeg gikk forbi bilen uten å tenke på noe som helst, så jeg kjørte over hele med S30 på Orange Scholl. Best å være sikker, så går det såpass fort med DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...