Dag/Swissvax

Swissvax kampanje - vinn en Geneva Model M

33 innlegg i emnet

Vi har en februarkampanje mot våre forbrukerkunder i februarmåned og den kommer nå :)

Kjøp Swissvax produkter for min 300,- (eks. frakt) og vær med i trekningen om en Geneva Lab Model M! Dette er noe av det ypperste innen kompakt hifi og en vannvittig rå Iphone docking! Veiledende pris er 4999,-

post-71-0-92860100-1328789690_thumb.jpg

Betingelser for konkurransen er at man handler på swissvax.no, samt at ordrebeløpet må være på min 300,- (etter evt. rabatter). For hver 300,- man handler for får man 1 lodd ekstra ekstra i trekningen. Kampanjen har ikke tilbakevirkende kraft, kan ikke kombineres med andre kampanjer vi har gående og den avsluttes søndag 19/2-12.

Premien vil trekkes hos politiet mandag 20 februar og sendes vinner samme dag. Det vil bli offentliggjort hvem som stakk av med "seieren".

Mvh

Team Swissvax

(med forbehold om skrivefeil)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja...da blir det kjøp av Shield allikevel da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ingenting å lure på lenger nei.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok jeg samme båt som Skovdal pluss litt ekstra snadder. Dette var jo egentlig ikke medberegnet i februarbudsjettet mitt.

Jammen noen luringer disse forhandlerne :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen iProdukter og dermed heller ikke behov for en sånn spillerting... og dermed unngår jeg å bruke resten av februarlønningen jeg ikke har fått enda på Swissvax-produkter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen, Christer.. Det kan jo hende at du en dag får en Iduppeditt! Handle handle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å være en festbrems her men er ikke dette et brudd på markedsføringsloven paragraf 18 ?

Edit; paragrafsymbolet fungerer visst ikke på forumet.

Endret av Are G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tolker dette som en konkurranse. Jeg har kjøpt lodd samtidig som jeg har kjøpt produkter for å være med i en konkurranse om å vinne denne klossen.

ref "paragraftegn" 18 "f

orbudet gjelder ikke fordeling av premier for oppgaveløsninger eller iverksetting av konkurranser i mediene."

Endret av Stig J
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tolker dette som en konkurranse. Jeg har kjøpt lodd samtidig som jeg har kjøpt produkter for å være med i en konkurranse om å vinne denne klossen.

ref "paragraftegn" 18 "f

orbudet gjelder ikke fordeling av premier for oppgaveløsninger eller iverksetting av konkurranser i mediene."

Mediene = aviser og tv, de har lov til å ha konkurranser som baseres på tilfeldighet, men ikke vanlige bedrifter så vidt jeg kan tolke dette. Dette er heller ikke "oppgaveløsning".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke forskjellen på dette og de julekalendrene som ble fremmet i desember? Kanskje jeg som er lite bevandret i markedsføringslover, men for meg er det just det samme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen iProdukter og dermed heller ikke behov for en sånn spillerting... og dermed unngår jeg å bruke resten av februarlønningen jeg ikke har fått enda på Swissvax-produkter ;)

Trenger ikke iProdukter for å bruke denne. Er radio på denne også med meget god lyd størrelsen tatt i betraktning ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å være en festbrems her men er ikke dette et brudd på markedsføringsloven paragraf 18 ?

Edit; paragrafsymbolet fungerer visst ikke på forumet.

Du har helt rett, dette er nok ikke helt lov, nei. paragraf 18 i MF loven sier klart :

Det er forbudt i næringsvirksomhet å søke å fremme omsetningen av ytelser ved å iverksette utlodninger, konkurranser eller lignende for forbrukerne dersom deltakelse forutsetter kjøp eller motytelse.
Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje dum, men på hvilken måte bryter dette med den siterte paragraf?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bare fordi han mangler 1. ledd av paragrafen.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å søke å fremme omsetningen av ytelser ved å iverksette utlodninger, konkurranser eller lignende for forbrukerne dersom deltakelse forutsetter kjøp eller motytelse. Forbudet gjelder ikke fordeling av premier for oppgaveløsninger eller iverksetting av konkurranser i mediene.

Poenget her er at loven i utgangspunktet ikke tillater kjøpsbetingende konkurranser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo noe som har blitt praktisert på dcn i flere år, så hvorfor reagerer dere på det nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser det, er det lov for Kim's å annonsere at det ligger pengesedler i potegullposene, så lenge de annonserer dette i mediene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg "reagerer" ikke på det, bare påpeker det ;)

Gjør ikke meg noe, men jeg ville vite om det var noe som var godkjent eller ikke, spesielt med tanke på at det vil være trekning hos politiet.

Grunnen til at jeg spurte her og ikke f.eks. ved julekalenderen er at jeg synes å huske fra tidligere at det var forskjell på "komplimentære produkter" og "ikke-komplimentære produkter".

Dvs at du kan vinne en sykkelhjem når du kjøper en sykkel er/var greit, da de hører sammen, mens om du kan vinne en sykkelhjelm for å handle for 500kr på Rema er det ingen sammenheng.

Julekonkurransen hos f.eks. SS var innen samme segment av produkter og tenkte derfor ikke videre over dette.

Som sagt, jeg ønsker ikke å ødelegge noe, men har generell interesse for juss/markedsføring osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samt at det bør vel være i SV sin interesse også, å handle innenfor lovverket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke minst.

virker jo som de har god kontroll på det meste ellers, spesielt som nevnt med at de vil ha trekning hos politiet.

Det har de vel hatt før også såvidt jeg kan huske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, jeg gir meg over og logger ut. God helg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive