Gå til innhold

Noen som har erfaring med skrueuttrekker?


Are G

Recommended Posts

Siden jeg effektivt ble stoppet fra å utføre oljeskift grunnet en sta skrue med usedvanlig rundt hode har jeg da tenkt til å gå til anskaffelse av verktøy til å vise hvem som bestemmer.

Er i utgangspunktet skeptisk til biltema men jeg lurte på om dette kanskje kunne vært noe å prøve.

http://biltema.no/no...-15-stk-191350/

19-1350_l.jpg

Noen som har prøvd denne eller har et bedre forslag til hva jeg burde gjøre?

Tenker også at dette er en kurant investering da det er mange størrelser og det helt sikkert ikke er siste gang jeg må krangle med en skrue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Det var jo en usedvanlig rar skrue for et oljeskift? hmm..!

Jeg tror nok du trygt kan kjøpe deg et slikt sett. Det koster ikke all-verden heller.

Det er likeså greit selv om kvaliteten ikke er den beste. Disse her trenger du jo ikke til hverdag så det er bedre å kjøpe ett til et par hundre enn ett til 1000. Om du behandler dem fint så har du dem nok lengre enn du trenger dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje brukt "prispikk", boret et hull, og skru "grispikken" inn, denne er lings, så du må skru mot rettningen (mot venstre for å skru inn og høyre for ut), da kan du vel klare å løsne bolten. Men da må du du nok kjøpe ny bolt og ha liggende klar.

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje brukt "prispikk", boret et hull, og skru "grispikken" inn, denne er lings, så du må skru mot rettningen (mot venstre for å skru inn og høyre for ut), da kan du vel klare å løsne bolten. Men da må du du nok kjøpe ny bolt og ha liggende klar.

Er ikke de på settet i praksis korte grisepikker (kina-utgave?) :)

Ikke denne du da trenger mht bolt?

Biltema Avtrekker-for-skadede-bolthoder

Ja, tenkte på det, men det settet jeg fant er billigere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ta de øverste du, burde fungere bra.. Om du skal stjele felger med låsebolter er Truls sitt alternativ bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

Har egentlig ikke planer om det.. Samtidig er det jo kjekt med nye felger til rabattert pris.... :D

Da betaler de seg vel fort..

Er det kanskje noen som selger slike løse ?

Trenger bare 13mm føreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpluggen det er rundt hode på?

Hvis den ikke sitter i sju stein, så hadde jeg kanskje prøvd med ei rørtang først. Men sjansen for at den sitter er jo der, iom at hode er rundt.

Ville nok foretrukket vanlig grisepikk på grunn av lengden. Evt så har Rigid et sett med rillede "stenger" som man kan slå inn. (Bore hull først så klart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk jeg for Truls sitt forslag.

Tenkte det var det enkleste og samtidig så med Bernhards ide om gratis dekk/felger er det jo kjekt å ha.. :P

Og da vant jeg over skruen gitt, så nå suser Mercedesen rundt med ny olje og ny plugg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

"Grisepikk" som ikke er kon er det beste da de kone kan (i noen tilfeller) hvis det sitter veldig godt utvide bolten/pluggen så det setter seg enda bedre.

Skal se om jeg finner sånne som jeg tenker på som er bedre.

Hvis du kommer til, så er det valdig effektivt (og billig) å slå pluggen rundt med meisel. Slå så du får et hakk som du får litt tak i med meiselen og slå den rundt mot klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wisegrip tang fungerer utmerket med litt tålmodighet og kraft :)

Denne har jeg fått ut masse rart med, låser seg liksom mot bolten.

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Polygriptang-papegoye-12450/

Tenker d kan vær litt dumt å slå disse pipene på bunnpannen da du kan bulke den som igjen gjør du kan skade oljetilførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...