Gå til innhold

190 MB


3camaro

Recommended Posts

OK, siden vi har kjøpt inn powergloss og nano polish så var det påtide og prøve det ut og det på en tidlig 90 talls MB som var sterkt oksidert.

DSCF0382.jpg

DSCF0381.jpg

DSCF0380.jpg

DSCF0379.jpg

DSCF0383.jpg

DSCF0386.jpg

Ja dere skjønner tegninga. MASSE JOBB!!!!!!!!!!!!!!!

DSCF0387.jpg

DSCF0389.jpg

DSCF0388.jpg

DSCF0393.jpg

DSCF0395.jpg

DSCF0397.jpg

Etter to runder med vask og en runde med powergloss så var resultatet sterkt forbredet så den var klar for nanopolish og polering. og som dere ser så ble det en ny bil ut av den gammle børsa.. :P

DSCF0398.jpg

DSCF0399.jpg

DSCF0403.jpg

DSCF0404.jpg

DSCF0400.jpg

DSCF0401.jpg

DSCF0404.jpg

Ok nok bilder dere skjønner tegninga det ble bra...

Begynte på bilen kl 09.00 i dag og var ferdig 16.30 men fikk en del hjelp på slutten for å spare litt tid (kunden satt tross alt å ventet)

Litt missførnøyd med powergloss ga et bra resultat men var litt for tung å jobbe med. nanopolishen synes jeg var veldig fin å jobbe med gikk kjapt og tørket ikke ut og derfor støvet ikke noe. til woxing brukte vi radiant wox fra autoglym og det funka bare godt. Det er en wox med litt kjemisk rens i så det funker bare godt. Så til Ketil på scandic kom med en god wox som er kjap og enkel og som gir mye for penga gjerne med litt kjemisk rens i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Om du hadde hastverk, og la på Nanopolish og så voks emd litt kjemisk rens i seg kunne du droppa nanon, den har du nok blanda sammen eller fjernet med voksen da. den skal herde i 2-4 timer før noe skal over den igjen,

UANSETT så ble den bilen der super blank, og den så regelrett nylakkert ut etter...

bra jobba det der

veeeeeeel....ikke NanoLOTUS polish med andre ord, men Menzerna 106 Nanopolish det var gitt, så denne gjelder ikke her bare så dere er obs.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde hastverk, og la på Nanopolish og så voks emd litt kjemisk rens i seg kunne du droppa nanon, den har du nok blanda sammen eller fjernet med voksen da. den skal herde i 2-4 timer før noe skal over den igjen,

UANSETT så ble den bilen der super blank, og den så regelrett nylakkert ut etter...

bra jobba det der

mulig den skal stå å herde men sånn er det med nye produkter man vet ikke helt åssen ting funker og det er forskjellige arb metoder med omtrent hvert produkt. Nanopolishen fjernet en del ting og tang og ble brukt isteden for en lakkrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Regner med det er nanoforseglingen du benyttet?

Vel nå blandet jeg igjen dette nano greiene

VINDUSFORSEGLONGEN er 2-4 timer HERDETID

LAKK POLISH & FORSEGLING kan dråpetestes ETTER 30 MIN, der står det ikke noe om herdetid i det hele tatt på den flaska...

blir svimmel av like flasker og nesten samme navn på Nano produktene her...plast, vindu, lakkforsegling blir litt likt..

sorry, sorry.....my bad..

men voks med rens er uansett ikke bra over en sealer....

Som sagt jeg mener NanoLotus, det det er snakk om her er Menzerna 106 nanopolish bare så det er på det rene.. det er IKKE en forsegling og kan FINT etterfølges med en voks med rens i.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er nanoforseglingen du benyttet?

Vel nå blandet jeg igjen dette nano greiene

VINDUSFORSEGLONGEN er 2-4 timer HERDETID

LAKK POLISH & FORSEGLING kan dråpetestes ETTER 30 MIN, der står det ikke noe om herdetid i det hele tatt på den flaska...

blir svimmel av like flasker og nesten samme navn på Nano produktene her...plast, vindu, lakkforsegling blir litt likt..

sorry, sorry.....my bad..

men voks med rens er uansett ikke bra over en sealer....

Står vel ikke noe om at det er en forsegling så vidt jeg vet men nå er ikke jeg kjent for å lese så veldig mye bruksanvisnigene så jeg går vel eller gjorde ut ifra at det er en lakkrens siden det er cut i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

106FF fra Menzerna vel.. Kanskje de Nanolotus produktene er litt for kraftige for deg Truls.. Er ikke flaut å innrømme at "nanostavene" dine ikke er helt som de burde være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Scandicshine.no

Nydelig jobb gutter! Er 106FF det er snakk om truls, ikke noe nano forsegling ;)

Tror dere kommer til å like scholl S3+ bedre, enklere å jobbe med ;)

Får ta med litt duragloss til dere! Rens og bra holdbarhet.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig jobb gutter! Er 106FF det er snakk om truls, ikke noe nano forsegling ;)

Tror dere kommer til å like scholl S3+ bedre, enklere å jobbe med ;)

Får ta med litt duragloss til dere! Rens og bra holdbarhet.

powerglossen funka greit men jeg må nok ærlig innrømme at 03b fra Autoglym er enklere å jobbe med men det kan ha noe med at det er et produkt som jeg er vant med. uansett det ga et greit resultat ikke helt 100% men vi er veldig kritisk overfor oss selv.

vi har 5 stk lysarmetur på hver side av bilen vi jobber med pluss 6 stk i taket og alle med samme lysrør som det er i lakkbokser så vi ser abselutt ALT i lakken. Ser vi veldig nøye etter så kan vi se ripene som blir laga når vi tørker av med micro klutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Pang.......

Ouch....

vel, vel... nano mano

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får gå igjennom bruken også på fredag, fart og puter osv. Viktig med godt lys ja, er vel T5 rør dere har da? Veldig godt lys av slikt. Tar med noen microfiberkluter også :D

ja det er vel T5 rør det hetter. kosta noen kr med 32 stk lysrør av den typen men lys må man ha og vi ser egentlig hvor viktig det er med så godt lys ihvertfall vis du skal kunne levere 110%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...