Gå til innhold

Svolp - 2006 Mitsubishi Colt CZT 1.5 Turbo


Svolp

Recommended Posts

Hallloooo godtfolk! :lol:

Har fått meg en bil jeg har hatt lyst på lenge men det har aldri passet helt inn.. En Mitsubishi Colt CZT 1.5 Turbo.

CZT ble solgt i 2005/2006 her til lands så det er ikke alt for mange av dem med denne motoren. 150hk på 1050 kg gjør denna til en hysterisk artig liten sak og kjøre. Har alltid hatt en forkjærlighet for små kvikke biler og når jeg prøvde denne i 2009 var jeg solgt, passet ikke med kjøp da så jeg har fulgt med på nett siden den gang.. Lå en ute til salgs sent i fjor sommer men den var alt for dyr, rød, raukjørt og hardt behandlet. Hadde litt is i magen og i forrige uke dukket denne opp. Som forøvrig er andre jeg har sett til salgs på finn siden 2009.

Jeg hentet bilen på fredag i Bergen og kjørte til Stavanger samme dag. Skulle jobbe lørdag og søndag og siden Stavangers befolkning har vært serdeles rolige tross snøvær ble det maaaaaaaaasse tid for litt bilpleie med ny bil :wub:

Etter og ha vasket grundig og lagt på swissvax shield ser jeg at bilen har blitt vasket med svamp fra den var ny. Kommer til og ta en skikkelig runde til våren, evt sette arbeidet bort da jeg ikke er noe ræser på maskin ennå :blush:

Trur også jeg skal montere dual eksos bak, asså ei pipe i hvert hjørne og sette inn en chip/remappe, noe som er orginalt fra Mitsubishi. Da blir det ca 175hk og 50 ekstra nm. Får se litt ettervært hva som skjer.

Så... Litt bilder :thumbs:

DSC01155.jpg

DSC01158.jpg

DSC01159.jpg

DSC01161.jpg

DSC01165.jpg

DSC01151.jpg

DSC01142.jpg

DSC01166.jpg

DSC01168.jpg

DSC01154.jpg

DSC01170.jpg

PS: Ser nå at det straffer seg og ikke kline inn dekker og hjulbuer med litt snacks også :blush:

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Deilige bilen :)

Jeg liker de Coltene der - ser passe sinna ut, og med sneglehus blir den som du sier rimelig hysterisk. Har lyst på en sånn selv som bil nummer to (dvs tre; blir min bil nr to isåfall), men regner med jeg får en lang liste over kjedelige ting å bruke penger på før noe sånt blir aktuelt...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige bilen :)

Jeg liker de Coltene der - ser passe sinna ut, og med sneglehus blir den som du sier rimelig hysterisk. Har lyst på en sånn selv som bil nummer to (dvs tre; blir min bil nr to isåfall), men regner med jeg får en lang liste over kjedelige ting å bruke penger på før noe sånt blir aktuelt...

Hehe... Er sant det, dette blir den fremtidige bil nr.2/konebil... Artig med en konebil som selv far kunne tenkt seg en tur og to i :thumbup:

Er skikkelig artig med kvikke småbiler..

Visste ikke at de hadde så mye hestekrefter og at de var så lette :) få på gateslicks til sommeren :) Gratulerer!

Sommerfelga ser litt mer alright ut en vinterfelga så jeg gleder meg til våren.. Ser litt bedre ut også da og jeg lurte på om det var 17"???? Litt usikker så ta det med ei klype salt!

Gratulerer mister! Gleder meg til å sitte på i denne til helgen :)

Spaaanks :thumbs:

Blir artig.. Satse på noen bare veier så me kan få prøvd og gasse litt :eek:

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med artig småbil! :)

175hk på et tonn, må være alt annet enn kjedelig. ;)

Akkurat nå er den jo orginal med 150hk men jeg trur jeg skal remappe den.. Motoren som sitte her er den samme som er og finne i SMART ForFour Brabus bilene. Den er orginal 175hk så bare med en remapping av ECU eller hjernen om du vil blir min 175hk. Koster 8000kr ca etter siste oppdatering.

Gøy er det vaffal, glise like godt hver gang jeg trør på gassen.

likte rattet godt:)

ellers tøff liten bil:)

Er tøft intereiør.. Litt kjedelig i midtkonsollen men skal sette inn en pioneer spiller med skjerm ettervært... Da blir det nok litt bedre tenker jeg :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hi pps!

Jeg hater møkkete felger når de skal stues vekk for vinter/sommer. Derfor tok jeg vasket sommerfelgene som følgte med bilen min i går på jobb.

Så på den ene felgen så har den fått seg en smell. Er dette noe en kan rette opp i eller må felgen kasseres?

Tydelig at selve dekket også er litt ute av "posisjon" da det buler litt ut over bulken..

Sier dere folkens?

post-2301-0-67732900-1330070722_thumb.jp

post-2301-0-38865900-1330070814_thumb.jp

post-2301-0-58663000-1330070825_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. kjipt...

Den klompen på dekket fikk jeg høre var på grunn av at det har revnet innvendig, som gjør at det buler ut slik...

Jeg ville satset på 1 ny felg + dekk (evt 2 nye dekk hvis de er slitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vell..

Skaden på felgen lot seg fikse men kan ikke anbefale dekk1 på Hillevåg... Felgen var skamfært og var ikke behandlet pent :thumbdown:

Når det er sagt var det fra før på denne felgen en liten skade så at det kom en skade til er ikke grunn for og be om ny felg syntes jeg.. Fikk dog reperasjonen gratis.....

Styr unna hvertfall!

Fått sommerfelg på bilen, stivere og litt kvikkere på strekka syntes jeg.. Artig :thumbs:

Går med planer om remus effektanlegg slik at jeg får to ende stusser bak men jeg sliter skikkelig med og finne en bakfanger som er laget for dette(tips?)

post-2301-0-44469400-1335301685_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som klarer og redigere inn èn "stuss" til i det andre hjørnet på et av disse bildene???????

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange takk :thumbs:

post-2301-0-72599900-1336683098_thumb.jp

post-2301-0-12107000-1336683154_thumb.jp

post-2301-0-76032700-1336683187_thumb.jp

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...