Gå til innhold
janok

riper i voksen når man buffer av-er det normalt??

Recommended Posts

janok    1
janok

Hei :)

Vil først bare si at dette er et kjempebra forum med masse nyttig info og hjelp for en grønnskolling som er nybegynner :P

Holder på og shine lakken på mustangen så den blir blank til sesongen, har gått over hele bilen med den lyseblå finkorrigeringen til 3M og bilen ble super strøken i lakken-slett og ripefri som en barnerumpe(lakken er mellomslipt og topplag våtslipt også så den har ikke appelsinlakk)

Men, da jeg sku buffe vekk voksen(shield) så ser jeg at det blir riper i voksen etter microfiberduken :shocking2:

Er dette normalt eller er duken jeg bruker for hard(den er ikke skitten)Lot voksen stå 30min før buffing(18grader i garasjen)

jan Oskar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Blir det riper er kluten for hard ja. Du kan prøve den på en cd plate å se om den lager riper der. Hva slags mf er det snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

Var en klut som fulgte med noe turtlevoks jeg hadde liggende-er vel kanskje ikke allverdens kvalitet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Er ikke bare vokssvetting da?

Det kan se ut som riper, og kan buffes bort igjen. Enten bare med en ren mf eller eventuelt litt QD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Hvis det er "riper" i voksen på lakken, kan det være at du ikke har fått buffet av ordentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

Man ser at det blir riper etter duken når jeg lager sirkulære bevegelser ved buffing, har prøvd å gå over flere ganger men da blir det bare verre.

skal prøve og ta ene forskjermen nå med en annen duk av samme kvalitet(har ikke annet) og se om det bli like ille-voksen er klar til buffing nå.

Ska også gå over det jeg buffa i sted og se om det blir bedre nå.

Endret av janok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

har buffet av forskjermen nå og samme resultat der, gikk også over bakskjermen som ble gått over først , men det ble ikke bedre..

ja kan prøve å ta et bilde å legge ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Er vel anbefalt å bruke SV Quick Finish etter buffing og når voksen har svettet litt, har du dette så vent litt og se om det forsvinner etter det. Kan vel også bruke enn annen QD som nevnt over her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Hvis det faktisk er riper så er det nok i lakken, ikke i voksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

Mighty. ripene var ikke der før jeg la på voksen, har gått over bilen med wipedown og disse ripene(er mye) var ikke der etter det.

post-2380-0-19683500-1328472330_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Om dei forsvant etter wipedown, var det nok som nevnt av flere over her, svetting fra voksen :) Godt a du fikk det vekk og at det ikkje var riper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Ultrafina har nok fylt de ripene med oljene og først nå du oppdager at de ikke ble fjernet vel.

For dårlig wipedown og hvis du ikke har oppdaget de før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

Her er et bilde av lakken etter wipedown før voksen kom på.

Øhh..tror jeg ordla meg feil dær...tørket av lakken etter korrigering før jag la på voksen.

post-2380-0-61379800-1328472951_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Har du gått over bilen med en egnet blanding, feks Scholl CF02, 3M Kontrollspray osv for å fjerne oljene etter UFSE?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

har brukt en 50/50 med batterivann og kondesnfjerner som jeg fant oppskrift på her inne- er det feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cesandberg    78
cesandberg

3M ufse sine oljer er ikke så lett å fjerne helt med ipa, prøv 3M kontrollspray.

Er "ripene" statiske, eller endrer de seg ettersom hvilken vei du tørker med microfiberen?

Endret av cesandberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

UFSE = wipedown deluxe, ofte, flere ganger.

50/50 med batterivann og kondesnfjerner er riktig IPA ja da men Ultrafina iz fat bastard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Bare for å klare det opp litt så fikk du altså "riper" etter å ha buffet av voksen, og de er der nå fortsatt? Hvis det er RIPER og ikke svetting som jeg heller ikke synes det ser ut som, så er det i lakken. Du lager ikke riper i voks. I såfall bør du bytte klut og korrigere om igjen. Sannsynligvis så har du ikke fjernet alle ripene som var der og de har dermed kommet frem igjen når du la på voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
janok    1
janok

he he..okay :D

som nevnt i første innlegg så er jeg grønnskolling/ nybegynner så lærer hele tiden noe nytt :)

skal prøve og tørke over flere ganger før jeg legger på noe mer voks på resten av bilen.

Mighty: ja jeg kunne ikke se ripene før jeg la på voksen selv ikke etter at jeg hadde tatt wipedown. sjekket nøye fra alle vinkler med 500w arb lampe, ser ut som at ripene blir fler og fler når jeg buffer av voksen?

Kan jeg bruke batterivann/kondesnfjerner til å gå over voksen jeg nå har buffet av for og se om ripene forsvinner eller vil det fjerne voksen?

takker så mye for svar alle sammen :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig