Gå til innhold

S&S WV Touran


Roy Inge

Recommended Posts

Dette blir litt show and shame når jeg ser på alle andre S&S tråder på forumet her

:P

Bakgrunn: Eiger bor lokalt her, ville ha jobben gjordt på en dag(fordi flere lokale mindre seriøse aktører gjør det jo på en dag, da må jo du også får det til på en dag... :eek: )

utstyrsliste vask:

Prickbort

Bilt Hamber autofoam i kanon

Iron-X

CG Citrus wash i bøtte m/mitt

Surfex HD for sikkerhets skyld

Swissvax gul Clay m/quick finish

MF tørkehåndklær til å tørke bilen

Polerings utstyr:

Meguiars 105/205

Roterende maskin m/ullpute

Eksentrisk maskin m/Mirka svart vaflet pute

Beskyttelse:

Swissvax Shield -første lag

Swissvax Crystal Rock -andre lag

Swissvax svart påføringspute

Dekk/felg:

Swissvax Cleaner fluid Regular

Swissvax Autobahn

P21S dekkfornyer

Interiør:

Støvsuger :D

Swissvax leather cleaner

Swissvax leather milk

Scholl purple interior shine

Scholl Spam

Bilen, en svart Touran 2008 mod. kjøpt av nåværende eiger i desember i fjor, skulle få en behandling slik at eiger visste hvordan tilstanden var på bilen, hvem som hadde gjordt det, hvordan og når. Litt prippen ung mann med andre ord :)

Han var selv med både for å hjelpe og for å lære litt. Det var for all del meget godt med litt hjelp for å får det til på en dag.

Vi skulle egentlig gjøre dette i en hall på Randaberg, men der fungerte ikke varmen.... Så først etter at jeg hadde vaska bilen ble vi enige om å ta turen en halv time sørover og inn på lageret hvor jeg arbeider til daglig. Der er det ca 14 grader hele tiden. Bedre enn ingenting. Hvilket medførte at vi ikke kom igang med selve poleringsjobben før kl 1500 :mad:

DSC_1094.jpg

DSC_1088.jpg

DSC_1089.jpg

DSC_1101.jpg

Jeg la på et lag med "billig" voks på den ene siden av panseret før vi bytta lokaler, slik at eg fikk demonstrert hvordan voksen opererer når den kommer i kontakt med vann. Et litt moderat eksempel, men det viser iallefall forskjellen :)

DSC_1103.jpg

Biltema maskeringstape er noe drit å jobbe med...

DSC_1112.jpg

....men jeg syns eigeren gjorde en god jobb for det ;)

DSC_1119.jpg

maskotten på tur

DSC_1121.jpg

læregutt i full action

DSC_1124.jpg

DSC_1127.jpg

DSC_1130.jpg

Litt rester igjen rundt haifinnen..For å få litt fortgang i sakene så endte det opp med at jeg gav ham i oppgave å polere halve bilen på utsiden mens jeg begynte på jobben inni bilen. Siden jeg ikke har våtsuger på plass enda, så ble det barestørsuging, behandling av skinnsetene og vask av dajbord, samt vinduer.

DSC_1134.jpg

DSC_1136.jpg

Erfaringer:

-Utstyr for våtsliping ble ikke brukt. Dette kunne meget gjerne blitt brukt på et par stygge striper bak på venstre skjerm(ikke fotografert).

-P21S dekkfornyer er enkel å legge på, etterlater ikke mye rester. Blir litt for blankt dekk syns jeg. Migliore Bella Lustra gir et litt bedre resultat.

-Ullpute til roterende maskin imponerer meg igjen, der hvor brun pute fra MEG. ikke gjør en altfor god jobb ble Swissvax ullpute(svart) forsøkt med tilfredsstillende resultat :)

-Ta flere bilder for å dokumentere

Vedlegg: skjema over lakkdybde og sjekkliste

Tilbakemeldinger:

Jeg ønsker gjerne at du som leser dette også gir en konstruktiv tilbakemelding. Enten på manglende dokumentasjon eller på ting som du mener kunne vært gjordt anderledes iflg beskrivelsen her.

SCAN0001.PDF

Endret av Roy Inge
  • DCN Poeng 5

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fint ut dette!

50/50-bilder og ellers litt flere bilder blir aldri feil :)

Bra du nevnte den. Vi gjorde en 50/50, men hva tror du vi glemte da? hehe

Skulle tatt bilder av den, ja. Vi gjorde litt testting med 2-3 andre puter før vi kom frem til at ullputa var den beste å bruke.

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

fin s&s skulle ønske meg litt flere bilder fra polering og generelt:) Men eier ble vel fornøyd her:)?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiger ble veldig fornøyd, ja :)

Særlig etter at siste laget med Crystal Rock kom på :) Den voksen imponerte ihvertfall meg der og da. Siden han bor i området, så får jeg også sett litt hvordan den holder seg i lengden og ;)

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger flere bilder av tilstanden på lakken i godt lys både før og etter.. Var denne tett sort, eller var det litt metallic i den?

Og så håper jeg at eier har skjønt omfanget av en skikkelig poleringsjobb? Jeg godtar aldri så kort tidsfrist, uansett hva mindre seriøse aktører bruker av tid!

Uansett, så ser resultatet bra ut B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Synes det ser bra ut, men vet jo ikke tilstanden etter maskinpoleringen, eller hva du brukte av produkter egentlig.. Alikevel gir jeg deg cred for å ha laget en mye bedre første s&s enn det jeg gjorde for omtrent akkurat 2 år siden :)Teipinga ser bra ut.Maskering er viktig! Ser du legger litt tykt med voks, om ikke lyset lurer meg da.Når du legger 2 lag kan du godt være litt mere gnien, siden sjansene for at du får dekt hele bilen er mye større med 2 lag.Artig å se at det er andre enn meg som legger forskjellige vokser :) Bruker oftest bare 1 sort på en bil, men kan ikke se at det er feil å bruke 2.Tenker at det å legge noe annet utenpå shield som har teflon kan bli feil, men dette er bare noe jeg tror.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger folkens :thumbup:

Potensiale for dokumentert forbedring er muligens rett rundt hjørnet ^_^

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en fin jobb med et bra resultat :thumbs:

Litt flere "før/etter/defektbilder" hadde vært nice, men her styrer jeg fint unna disse "kan pizzaekspressen polere en bil på 2 timer kan du også det" jobber :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...