• 0
Xanderion

Hva slags Interiør produkter?

Spørsmål

Hei! :thumbup:

Trenger nå bare interiør produkter så er samlingen min ganske "komplett".

Har vurdert Chemical Guys Green Clean og Fabric Guard. Noe annet jeg bør ha med?

Har ikke noe skinn i bilen, men hadde det vært slik så hadde jeg anskaffet meg Swissvax Leather Kit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

29 svar til spørsmålet

• 0

SV Seal fead til gummipakninger? :) Kjør på med Green Clean når du først skal handle til interiør i allefall! Kan være kjekt å ha slike detailing-sticks også. (nesten som q-tips)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Green Clean og sealfeed er must ja..

Scholl Spam mht vask er gull.. Funker på så og si alt inne i bilen.. ikke tekstiler da, men der er green clean bra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har sett på denne Sealfeed saken. Vet at den er kjempekjekk på listene rundt dørene, men hvilke andre plasser får man bruk for den? Får vel bare tak i denne fra Swissvax sine hjemmesider...

Ingen av dere svarte på Fabric Guard, men burde være et greit produkt?

Dette er hva jeg har kommet fram til:

- CG Green Clean

- CG Fabric Guard

- SW Sealfeed

Jeg har masser av Microfiber og børster osv til interiør. Samt Q-tips til de mest utilgjengelige plassene.

Har vurdert en godlukt i bilen. Man får vel ikke mye lukt ut av CG's Green Clean og Fabric Guard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Fabric Guard lukter litt kjemisk, så hvordan den vil lukte i bilen er jeg ikke sikker på. Jeg har bare brukt den utvendig på stofftak.

Ellers liker jeg Scholl SPAM, den etterlater seg en lukt som er... tja... sannelig ikke sikker. På flasken står det 'leaves a "fresh" smell', og det stemmer for så vidt. Den er "frisk", men ikke kjempefrisk, med et snev av kjemi. Jeg liker den hvertfall godt :)

SPAM er en universalrengjører, mye i samme gate som Green Clean. GC er dog mye, mye drøyere i bruk.

For beskyttelse av dashboard og vinyl og sånn i bilen kan Scholl Purple eller Swissvax Protecton Matt være gode valg. Har kjøpt Protecton Matt, men ikke fått brukt den enda, og Purple har jeg ikke prøvd.

Jeg er ikke noen fan av dufter i bilen, jeg liker at det lukter rent de få dagene det varer, og så får jeg heller vaske en gang til for å få lukten tilbake. Mange er fans av California Scents (blankbil.no), men vær obs på at de forskjellige duftene har veldig varierende intensitet og varighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Fabric guard er jo fin den, tror ikke lukt skal være noe problem... Scholl purple er veldig fin. Scholl spam skal jo ikke blandes ut så greenclean blir vel drøyere. Du får jo også andre produkter til gummilister men den som er nevnt er vel kanskje den beste?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Til dashen og interiørplast har jeg sammenlignet noen forskjellige her. Det dukker opp litt andre innspill lenger ned i tråden der og :)

Fabric Guard mener jeg å huske flere er fornøyd med. Den hakke jeg testet, men jeg testet Gtechniq sin I1 Smart fabric.

1Z/Einszett Rubber Care Stick er det mange med meg som liker og kan være et alternativ til Seal Feed.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bruker Nanolotus textilforsegling på stoff og Optimum protectant eller Duragloss no.201 på vinyl/plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har en flaske med Chemical Guys New Look Trim Gel. Er denne safe å bruke på vinyl på dashen osv?

Oppdatert handlelista:

- Chemical Guys Green Clean

- Nanolotus Textilforsegling

- California Scents Hawaiian Gardens

- Swissvax Sealfeed

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det jeg bruker til interiør er MG Trim & dash restorer, og MG APC :) Dersom det er fryktelig møkkete går jeg bare over med en klut, apc og vann, så jeg får av det verste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har en flaske med Chemical Guys New Look Trim Gel. Er denne safe å bruke på vinyl på dashen osv?

Oppdatert handlelista:

- California Scents Hawaiian Gardens

- Swissvax Sealfeed

Bra handleliste, ingenting å si på det. Men jeg ville også lagt til Protecton Matt. Jeg gav hvertfall det produktet et stort + i min bok..

http://www.detailersclub.no/forum/topic/11460-test-swissvax-protecton-matt/

Fantastisk bra duft du har valgt forresten! Min favoritt fra CS. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

New Look Trim Gel er vel hovedsaklig ment for eksteriørtrim og dekk.

Har en sånn selv, men den står fremdeles uåpnet sammen med mye annet... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Oppdatert handlelista (igjen):

- California Scents Hawaiian Gardens x2

- Swissvax Sealfeed

- Swissvax Protecton Matts

Dette blir jo en ganske god sum, men alle disse produktene pleier vel å være ganske drøye i bruk vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

GC er veldig drøy i bruk! :) Jeg kan ikke snakke for resten av produktene men..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg brukte 16 dråper Seal Feed på alle gummilister på to stasjonsvogner for tre uker siden. Flasken min kommer til å vare evig.

Regner med Protecton Matt er i samme gate.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jepp, disse kommer du å ha gleden av lenge, så det er bare å kjøre på! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hva er egentlig Seal Feed? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hva er egentlig Seal Feed? :)

Forseglings-mat eller sel mat :)

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hva er best av den og CG New Look Trim Gel? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Til gummilister i dører hadde jeg nok ikke vurdert NLTG engang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Seal Feed er mye mer spesifikt til kun gummilister og pakninger av gummi, ett MUST synes nå jeg. Rense først lister med sterk Surfex og lofritt papir, så påfør SF, la det trekke inn, og buff av overflødig produkt med mf. Resultatet er deilige, smidige og myke sorte lister som sørger for at dørene aldri fryser fast. Digg å kunne spyle bilen om vinteren uten å måtte tenke på at dørene kan fryse :)

CG NLTG er til dekksider og plastoverflater osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive