Gå til innhold

Hvilke sprayhoder tåler IronX / Prickbort


Kim

Recommended Posts

Her er en oversikt over de jeg bruker nå for tiden:

IMG_9951.jpg

Extra Large Foam Blaster Spray Head

Meguiar's Chemical-Resistant Spray Head

Foam Trigger Spray Head

FOMA Gloria Sprayhoder (samme som Kwazar)

-Tenkte å bruke Prickbort på dualaction-sprayern, men vet ikke om den tåler dette.

-Hvilke av disse egner seg best for IronX? Bør jeg fjerne filteret i bunnen av slangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bruker bare originale sprayflasker/triggere til Prickbort egentlig. Synes ikke det blir noe bra trykk på andre triggere.

Iron X husker jeg ikke helt i farten, men tror det er vanlig meguiars sprayere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Bruker bare de sprayhodene som sitter på prickbort flaska.

CG siner sprayere funker hvertfall greit med Iron X.

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

De gloriasprayerene får du i to typer, en "vanlig" og en for sterkere saker.. Bruker nevnte produkter på de grå "hodene" som er på meguiars og Cg flaskene.Det har gått fint hitil..:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gummipakningene som ikke tåler prickbort over tid, plukk de ut og dra til en maskinvareforretning og se om du finner tilsvarende som tåler white spirit og andre kjemikalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimT: Hvorfor har du så mange sånne "foam"-triggere? De er jo beregnet for å lage ekstra skum, men jeg har egentlig aldri hatt behov for de og synes de er dårlige så jeg kvitta meg med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at en av autosmart-sprayerne mine døde pga den sto i iron-X har jeg begynt å tømme flasken og sprayhodet etter bruk. da har selv europris-sprayerne mine overlevd både prickbort- og ironX-bruk.

har original 1l flaska til prickbort nå og den har imidlertid overlevd uten å tømme sprayhodet etter bruk.

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Simen, jeg liker å prøve ting selv før jeg bestemmer meg for at det er noe dritt. Og jeg liker å ha valget mellom flere blandingsforhold uten å måtte drive å blande hver gang jeg skal gjøre en jobb. Derfor er det greit for meg å ha f.eks 4 identiske flasker med foskjellige blandinger av samme produkt. Hvorfor? Hvorfor ikke? Jeg liker å legge felgrensen min med skum og jeg liker å vaske dusjkabinettet mitt med skum. Med forhandleravtale med foxx og shinearama så er det nok ikke nødvendigvis så veldig dyrt for meg å kjøpe slike småting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å prøve litt forskjellig ja. :) Jeg gikk hvertfall bort fra de hvite der. Men de grå synes jeg er gull og mine holder seg perfekt ennå, uten å tømme de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Kwazar er gull til det meste ja :)

Noen som har ett foamhode til overs?

Jeg har. U want?

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en slik grå med IronX nå, skal la være å tømme den å se hvor lang tid det eventuelt tar før den gir seg :)

Du gjorde det ja? Regner med at du tok et par sprut på dyna di, så du får sove godt inatt? :P Du får gi en tilbakemelding her om det går dårlig. Jeg tror hvertfall den i verste fall holder seg lenge. :)

Forresten så er det en bug her når man siterer på iPad. Æ-Ø-Å blir til masse tegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimT: Hvorfor har du så mange sånne "foam"-triggere? De er jo beregnet for å lage ekstra skum, men jeg har egentlig aldri hatt behov for de og synes de er dårlige så jeg kvitta meg med dem..

Har også en slik foamtrigger og den bruker jeg til Billberry. Ellers renner den bare rett av felgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...