Gå til innhold

Start kit!


Omg86

Recommended Posts

Skal gå til anskaffelse av et lite start kit her.

Har akkurat fått bilen min renset og polert og vokset slik at den blir blank og fin og lett å holde ren.

Derfor vil jeg kjøpe:

-Vaskehanske

-Skånsom avfetting som er snill mot voksen/sealeren

-Mild og bra såpe

-Mikrofiber håndle til å tørke av vann

Er det noen her som kan gi meg noen tips om produkter og hvor jeg får kjøpt disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Heisann du! Dersom du ønsker å benytte deg av de produktene som mange her inne skryter av så vil jeg anbefale de forhandlerne som står nederst på forumet :)

Om du er på jakt etter mye produkter og du har tenkt å investere litt i vaskeutstyr, så vil jeg anbefale deg å bli VIP-medlem på siden her. Da får du fra 10-20% rabatt hos de forhandlerne som annonserer på forumet.

Det finnes forskjellige typer vaskehansker, men de fleste gjør vel nytten sin. Her er det igrunn hva lommeboken ønsker å gi for en slik hanske :)

Når det kommer til avfetting vil jeg anbefale deg Prikkbort. Denne fjerner asfaltflekker og div., som kan være vanskelig å få av. Denne fungerer best på tørr bil.

Såper og div. kan du også bestemme mye selv. Her gjelder det å ha riktig blandingsforhold slik at voksen ikke forsvinner. Surfex HD kan også brukes her, som en prewash før du evt. bruker hansken.

Mikrofiber får du også kjøpt de fleste steder. Her kan du kanskje legge i et par kroner ekstra. Da får du et tykt og godt håndkle, som lett trekker til seg mye vann. Husk også på at dette skal vaskes på en litt spesiell måte slik at det ikke mister piffen!

Ellers så vil jeg henvise til de fleste tråder her inne for MYE (ekstremt) godt lesestoff.

Velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vaskehanser så er vel Zymol svamp også blitt populært, eller "flise"-svamp :) Ellers har du funnet rett forum, og anbefaler på det høyeste å bli VIP medlem, spare tusenvis av kroner på det, for tusenvis kommer du til å bruke, tro oss her inne ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den listen som Christoffer H har gitt deg her er bra :)

Eneste jeg ville tilføyet ville vel vært Prickbort, Svamp, Sprayflasker (så du kan blande ut Surfex), En svamp (i mitt tilfelle er det en Waffle sponge fra BilXtra), og en hel haug med Microfiber..

Burde kanskje også ha litt til interiøret?

- Meguiar's Trim & Dash Restorer

- Meguiar's Glass Cleaner

- Meguiar's Applicator

- Autoglym Sponge Applicator

Da har du ett godt utgangspunkt! Det er viktig å ha litt til interiør også, nytter ikke ha ren bil utvendig om den ser ut som en svinesti inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det blitt en liten startpakke her!

Bestående av:

-CG Glossworkz

-CG Hybrid V7

-CG Miracle Dryer

-CG Premium Grønn og Rosa

-Mothers lammeullvaskevott

- 25l Prickbort

Så dette håper jeg blir bra :)

Ingen som har en vaskebøtte med gritguard eller 2 da?

Endret av Omg86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Javel. Men tror det er få som selger brukte Gritguard bøtter, da de fleste trenger disse til de er helt utbrukt.

Endret av Anders_Aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Men tror det er få som selger brukte Gritguard bøtter, da de fleste trenger disse til de er helt utbrukt.

Ser den, spørs nok ikke om at det blir en bøtte fra scandic etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Ser den, spørs nok ikke om at det blir en bøtte fra scandic etterhvert :)

Ja, det er greit å, slik at ikke vaskehansken skal legge seg i skitten i bånn av bøtta. Og en slik bøtte varer vel til man mister den i bakken full av vann fra 3 meter eller mer..... Skal vel mye til det da ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Da har det blitt en liten startpakke her!

Bestående av:

-CG Glossworkz

-CG Hybrid V7

-CG Miracle Dryer

-CG Premium Grønn og Rosa

-Mothers lammeullvaskevott

- 25l Prickbort

Så dette håper jeg blir bra :)

Ingen som har en vaskebøtte med gritguard eller 2 da?

Jeg har kjøpt disse og er veldig fornøyd. Lokket er ikke av skru-typen, men nå driver ikke jeg og frakter vann med meg til vaskehallen heller, men om det skulle være nødvendig så har jeg testet at de ikke lekker. Billige og gode bøtter; anbefales.

http://www.elitecarc...-bucket-set.php

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tips Christer :D

Får se litt rundt, men det var absolutt ikke ille pris på de nei!

Blir morro å få bilen nå og begynner å studere lakken litt!

Se hvor nøye de har vert med polering og rens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal handle fra Elite car Care, sjekk ihvertfall at de ikke sender med DHL. Etter å ha forhåndsbetalt varene som kom på 550 kr fikk jeg regning fra DHL på 760 kr!!! DHL er avgiftskåte, så anbefaler å styre unna å handle varer fra England som sendes med DHL.

Da tror jeg faktisk du slipper billigere unna som VIP-medlem og bestiller fra Scandicshine feks.

Endret av Xanderion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Om du skal handle fra Elite car Care, sjekk ihvertfall at de ikke sender med DHL. Etter å ha forhåndsbetalt varene som kom på 550 kr fikk jeg regning fra DHL på 760 kr!!! DHL er avgiftskåte, så anbefaler å styre unna å handle varer fra England som sendes med DHL.

Da tror jeg faktisk du slipper billigere unna som VIP-medlem og bestiller fra Scandicshine feks.

Hvis pakken veier under 2kg kan den sendes med Royal Mail. Tar like lang/kort tid, man får ikke sporingsnummer, men man slipper å måtte ha noe med DHL å gjøre.

Hvis pakken veier mer enn 2kg må du insistere på at de merker pakken med DDP (Delivery Duties Paid) slik at ikke DHL får ideer om at de skal svindle deg for enda mer penger... eller...

Alternativt kan man sende en mail til enquiries@elitecarcare.co.uk med handlelisten og be om å få pris på frakt med en annen befrakter enn DHL. De sender med DPD på forespørsel, men vær obs på at frakten da fort koster vesentlig mer enn med DHL, jeg mener DPD opererer med en flat takst på frakt til Norge (ekspress) på £45.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Dhl legger snart på prisene for nasjonal utkjøring og internasjonal bilexpress med 7,8%, flyexpress stiger med ca 3,5%, antar at det etterhvert vil gjelde Elite og. Så er det større og tyngre ting så kan det faktisk lønne seg med dpd( de har vel og noe lavere gebyrrater og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...