Gå til innhold

Tobias' BMW E39 - Solgt


TobiasW

Recommended Posts

Hei!

Tenkte det var på tide å lage showcase av min siste bil. Det er en BMW E39 520iT fra 2000. Fargen heter Orientalblau, og bilen har kun gått 156 000km. Oppgraderingen fra min første bil, en VW Golf 1,6GL, var dette noe helt nytt! Mye mer komfort og sportslighet, selv med minste motor; 2.0L 150hk rekkesekser :)


IMG_3604.jpg





Først noen bilder fra da jeg prøvekjørte den :)


IMG_2953.jpg

IMG_2954.jpg




Senere fikk jeg den med meg hjem, og i følge serviceintervall var det på tide med service. I følge tidligere eier skulle det være en god stund igjen da, vel og merke :)





Nytt vs. gammelt luftfilter:


IMG_3013.jpg


Luftfilterboksen måtte selvsagt rengjøres:


IMG_3014.jpg


Kupéfilter:


IMG_3015.jpg

IMG_3016.jpg


Nytt filter:


IMG_3017.jpg


Tok også oljeservice (med filter selvsagt), ny kjølevæske, ny motstand til klimaanlegget (piggsvinet), ny innfestning til stabstag venstre foran. Har i senere tid montert shortshift, grunnet svært lang slaglengde på orginalstangen, med nye ble det mye bedre :)


Så har den fått regelmessig vask og QW av meg, men ikke fått tatt noen skikkelig detail av den, dessverre, men prøver å få gjort det snarest. Her kommer litt bilder jeg har tatt nå med nye vinterdekk (225/55/16).



post-1777-0-81967300-1328128462_thumb.jp

post-1777-0-29715600-1328128493_thumb.jp

post-1777-0-68832400-1328128512_thumb.jp

post-1777-0-67270600-1328128522_thumb.jp

post-1777-0-98250200-1328128527_thumb.jp

post-1777-0-47307000-1328128530_thumb.jp

post-1777-0-52275600-1328128533_thumb.jp


Videre har jeg lyst på litt ting:

- Nye sommerhjul (AC-Schnitzer)

post-1777-0-63422700-1328128791_thumb.jp

post-1777-0-17558500-1328128793_thumb.jp


- Nye nyrer (facelift/M5)
- Usikker på om jeg vil ha nye faceliftlykter, eller beholde de orginale men restaurere dem
- Montere xenon 4300k 35w i nærlys
- Montere xenon 5000k 55w i fjernlys
- Vurderer full shadowline



Kom gjerne med innspill og kommentarer :)

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • TobiasW

    37

  • ChristerM

    6

  • Krisse

    5

  • MadsH

    5

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Flott bil! Gå for facelift linselykter ;) Om du skal ha xenon er det det beste, er meeeeeeeget pent også ;) Kjøp klare blink lys bak også :) Lykke til med bilen og kjør forsiktig! ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil. :) Skiltnummeret er redigert bort på bildene jeg får opp ivertfall. ;)

Du burde kanskje sladde det litt bedre på dette bildet. Det er rimelig lett å lese skiltnummeret der. :P

*slettet etter ønske fra ts*

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil. :) Skiltnummeret er redigert bort på bildene jeg får opp ivertfall. ;)

Du burde kanskje sladde det litt bedre på dette bildet. Det er rimelig lett å lese skiltnummeret der. :P

Takker :)

Ja, nå er de redigert opp for jeg har lastet dem opp lokalt via vedlegg. Derfor får jeg elendig kvalitet på bildene. Og ja, skiltnummeret var ikke bra nok sladdet der, var bare så klar for å legge ut bilder etter flere timer med knoting.

Flott bil! Gå for facelift linselykter ;) Om du skal ha xenon er det det beste, er meeeeeeeget pent også ;) Kjøp klare blink lys bak også :) Lykke til med bilen og kjør forsiktig! ;)

Takk skal du ha :)

Ja, har lyst på det, men føler trenden nesten har blitt for stor med faceliftlykter nå. Men om jeg skal ha xenon er jeg nesten nødt til det :) Og enig, hvis jeg gjør det, blir det hvite blink bak og på siden.

Takk takk, det skal jeg :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, eg syns det er stilig iallefall ;) er mykje som er for vanelig, men facelift linse lykter er et must. Iallefall, som du sier, om du skal ha xenon.

Btw. å sladde skilt nr. er vel unødvendig uansett? eneste dei kan finna ut med da e vel; div om bilen (motor, lengde, vekt osv.) på f.eks meca eller mekonomen sine sider, Kem eiger av bilen er, heftelser og eu kontroll dato ;) Men sjølsagt, vil du sladde, så gjør det, eg har berre aldri sett poenget :P

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk bil dette ja :) Jeg anbefaler på det varmeste faceliftlykter, ser så mye nyere og freshere ut :) Heh, men det er en smakssak.

Takk takk, ikke så ulik din :) Relativt lik årsmodell og km.stand og motor. Bare at jeg har manuell Touring. Vi har helt likt interiør også har jeg sett. Eneste er at jeg har orginalt tåkelys foran, og setelommer bak :)

Neida, eg syns det er stilig iallefall ;) er mykje som er for vanelig, men facelift linse lykter er et must. Iallefall, som du sier, om du skal ha xenon.

Btw. å sladde skilt nr. er vel unødvendig uansett? eneste dei kan finna ut med da e vel; div om bilen (motor, lengde, vekt osv.) på f.eks meca eller mekonomen sine sider, Kem eiger av bilen er, heftelser og eu kontroll dato ;) Men sjølsagt, vil du sladde, så gjør det, eg har berre aldri sett poenget :P

Vi får se hva det blir til. Frister med Depolykter fra eBay til 1000,- levert, i stedet for Hella som koster fra 3600,- ---> 15000,-! Men alle sier negativt om dem så blir vel Hella hvis det blir noe :)

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten være Hella ;) Lykke til med bilen, blir spennende å følge med, har lyst på ein slik sjøl når eg ska selga min, men vil helst ha 525i eller opp :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Flott bil du har skaffet deg ;) De AC snitzer felgene gir en veldig "clean look ", noe som passer veldig godt. Facelift lykter med med angle eyes hadde også gjort seg :)

Gleder meg til S&S på den her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten være Hella ;) Lykke til med bilen, blir spennende å følge med, har lyst på ein slik sjøl når eg ska selga min, men vil helst ha 525i eller opp :P

Ja, det må bli det. Takker!

Hvis noen kan hjelpe meg med bildeopplastningsproblemet (aahh) mitt, så får jeg oppdatert med flere bilder underveis!

Ja, jeg ville ha 523i --> men ga opp til slutt, fikk denne billig, hadde byttet deler for nærmere 30 000,- siste året, og han bodde 15 min unna. Kunne fått en 528ia 1996 modell til samme prisen, men den hadde gått nesten 300 000km og var på andre siden av landet.

Flott bil du har skaffet deg ;) De AC snitzer felgene gir en veldig "clean look ", noe som passer veldig godt. Facelift lykter med med angle eyes hadde også gjort seg :)

Gleder meg til S&S på den her!

Tusen takk :) Ja, har fått sansen for de felgene! Hvis noen trenger de 17" M5-look felgene som står på sommerdekk, er de som nevnt tidligere til salgs :)

S&S kommer som sagt når jeg får fikset bildeproblemene :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nesten ta shoot sammen føler jeg, da du ikke bor så langt unna :D Haha, og grattis. E39 touring er en lekker bil :)

Tusen takk, er veldig glad i den allerede :)

Den er jeg med på! Men min er milevis bak din i utseende, så nå er den klar for detailing og litt småplukk først :)

Nå er bilen vasket på truckstasjonen på Rud i halvannen time; Prickbort, Surfex, Meguiars NXT, Iron-X, Rim7, Bilberry, for så å bli tørket, og kjørt til der hvor den skal stå inne i helgen. Det var 11,5 minusgrader ute, så mitt første møte med ONR-vask ble bare frost. Men ren og tørr er den nå, og står inne i 10-15 + :) I helgen blir det korrigering og BMW'ens første møte med Swissvax :D S&S kommer...

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil ! Blir artigt å se hvordan planene videre blir.

Her er et lite bilde av min:)

Takker :)

Din er jo kanonstrøken! Skulle ønske jeg hadde orginal M-Sport. Har du noen planer videre med din, eller ser du den som ferdig? :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den så rimelig 'ferdig' ut, alt så veldig riktig ut. :)

TobiasW: De felgene du har planer om å kjøpe ser veldig bra ut på bilen din!

Hvor kjøpte du forresten filtrene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har er M-sport understell, ellers er optikken ettermontert. Jeg sikler fælt på felgene du ser på også, men klarer ikke gå vekk fra Rondellene !

Mangler to rør bak og solfilm på vinduene, så er jeg ferdig. Det kommer når vi kryper opp på plussiden av gradestokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den så rimelig 'ferdig' ut, alt så veldig riktig ut. :)

TobiasW: De felgene du har planer om å kjøpe ser veldig bra ut på bilen din!

Hvor kjøpte du forresten filtrene? :)

Jeg var usikker på om jeg ville ha dem i starten, men nå har jeg blitt veldig keen!

Alt av deler blir kjøpt hos Schmiedmann eller Furubakken (BMW) :)

Eneste jeg har er M-sport understell, ellers er optikken ettermontert. Jeg sikler fælt på felgene du ser på også, men klarer ikke gå vekk fra Rondellene !

Mangler to rør bak og solfilm på vinduene, så er jeg ferdig. Det kommer når vi kryper opp på plussiden av gradestokken!

Åja, men du har hvertfall gjort M-Sport stylingen riktig :) Hvis jeg får takk i disse felgene jeg ønsker blir det dem, hvis ikke er Rondell et alternativ :)

To rør bak, mener du quad/M5eksos? Eller mener du bare to rør? :) Gleder meg til updates! Sleng ut bilder underveis :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...