Sondre

Dekker innbo forsikring kjøleskap?

Kom hjem i kveld fra noen uker på sjøen, til en forferdelig stank.

Det viser seg at kjøleskapet ikke virker.

Dreier seg om et LG skap side by side med innlagt vann. 6 til 7 år gammelt (trur jeg)

Skapet sto her når jeg overtok for fire år side og aldri hatt noe tull føre nå. Aldri vannlekkasje.. så er det nevnt

Kan innbo dekke dette? Lønner det seg? Har IF med superinnbo.

Det har vært et strømbrudd i området her mens jeg var vekk, kan det ha en sammenheng?

Skal uansett sjekke med IF i morra. Vet ikke om det har vært tordenvær mens jeg var vekk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde noe av samme problem.

Kompis skulle innom å hente noe mens vi var på ferie, da luktet det ordentlig død i hele kåken.

Fant ut at kjøleskapet var uten strøm og dette ble dekket av forsikringsselskapet.

Vi hadde forresten et nesten nytt skap, men det var umulig å få vekk lukta og da fikk vi dekt dette + matvarene - egenandel.

Hos gjensidige.

Rettere sagt, vi fikk nytt tilsvarende skap.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt brent, og eller annet elektrisk fenomen dekkes på innboforsikring.

Jeg jobber som reperatør på hvitevarer og mange kunder får dekket rep av slike produkter men det kommer jo litt an på hva som er feil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt brent, og eller annet elektrisk fenomen dekkes på innboforsikring.

Jeg jobber som reperatør på hvitevarer og mange kunder får dekket rep av slike produkter men det kommer jo litt an på hva som er feil

Skal ta en ringerunde i morra og høre litt..

La merke til at kompressoren startet, går noen sek for så og stoppe. Sånn kan den holde på.. Lite gass??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den faktisk starter så er vel faren for temperaturfølerfeil tilstede. Men mest trolig starter den ikke men bare prøver å starte!?! Lite gass er det ikke, da ville det bare gått og gått men ikke blitt kaldt nok...

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk og sjekke for vannskade under skapet.Håper du ikke har det.For da blir det fort dyrt mht egenandel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den faktisk starter så er vel faren for temperaturfølerfeil tilstede. Men mest trolig starter den ikke men bare prøver å starte!?! Lite gass er det ikke, da ville det bare gått og gått men ikke blitt kaldt nok...

Høres jo sannsynlig ut det, men skifter det ut siden jeg ikke trenger vanndispenser.

Bestilte nytt Siemens kombiskap i dag. Levert hjem og de tar med seg gamleskapet.

Bruker Johnsen Elektro i Porsgrunn, veldig bra service hos de :)

Endret av Sondre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siemens er iaff gode skap. Har et Bosch skap selv, det er samme som Siemens. (BSH = Bosch og Siemens Husholdning)

Har et No-Frost KGN36 skap :)

Genialt med avrimningsfrie skap, så lenge de funker som de skal

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo sannsynlig ut det, men skifter det ut siden jeg ikke trenger vanndispenser.

Bestilte nytt Siemens kombiskap i dag. Levert hjem og de tar med seg gamleskapet.

Bruker Johnsen Elektro i Porsgrunn, veldig bra service hos de :)

små tjip sak....

Regner med du fikk dekket dette.

Vær obs på at du som If kunde muligens har noen kroner på egenandelskonto

Ikke alle der som er like våkne så tenkte bare å minne deg på det, er jo inntil 4000 å spare på det og

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modellnavnet på det skapet er : KG36VVW30

Siemens er iaff gode skap. Har et Bosch skap selv, det er samme som Siemens. (BSH = Bosch og Siemens Husholdning)

Har et No-Frost KGN36 skap :)

Genialt med avrimningsfrie skap, så lenge de funker som de skal

Modellnavnet på ny skapet er : KG36VVW30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive