Gå til innhold

S&S: Opel Combo 2005 - jomfrutur med roterende


Simen

Recommended Posts

Show & Shine

Opel Combo 2005 (SS-blå)

IMG_0601.jpg

Forord.

Her kommer årets første S&S fra meg! Litt tidligere enn forventet; jeg hadde egentlig tenkt til å vente til det ble mildere i været. Men siden jeg endelig hadde fått inn 3M-bakplate til den roterende maskinen, fikk jeg lyst til å prøve Makita'en allerede nå, for å få litt trening. Eldste broren til min kjære hadde ett perfekt "offer" til dette - arbeidsbilen hans, og siden jeg har tilgang til garasje som er godt isolert og blir god og varm med mine to varmevifter, tenkte jeg "hvorfor ikke?". Var også motivert til å lære meg å bruke roterende, så dette gledet jeg meg veldig til. Show and shine er en selvfølge, spesielt mtp. tilbakemeldinger og innspill på bruken av roterende maskin.

Jeg vil også nevne at dette ikke blir en S&S med "perfekt" resultat; det var ikke en betalt jobb og det var en bil det ikke var voldsomt farlig med om jeg skulle brenne gjennom på en liten kant eller to. Målet med jobben var å mestre roterende poleringsmaskin - å lære meg å bruke Makita'en istedenfor bare DA-maskiner (greit å kunne det, om jeg skulle møte på biler med steinhard lakk i fremtiden). Hadde også ett mål om å gjøre denne Opel'en til den blankeste arbeidsbilen i mils omkrets, men gikk altså ikke inn for å fjerne alle riper. Jobben dreide seg kun om eksteriør denne gangen. Fikk bruke speilrefleksen til madammen (Canon 1100D), og derfor blir det betraktelig bedre bilder enn før, da jeg kun har brukt iPhone 4.

Før start.

Som vanlig, noen bilder av bilen før start (skiltholder/skilt ble også tatt av litt senere)...

IMG_0543.jpg

IMG_0545.jpg

IMG_0546.jpg

IMG_0548.jpg

IMG_0549.jpg

IMG_0550.jpg

IMG_0551.jpg

IMG_0552.jpg

IMG_0553.jpg

IMG_0554.jpg

IMG_0555.jpg

IMG_0558-1.jpg

Forvask.

Begynner som vanlig med Prickbort på tørr bil. Hele bilen ble dynket ned, og det fikk virke i drøye fem minutter. Her jeg bor blåser det såpass at jeg egentlig burde hatt vernemaske for å beskytte meg selv mot forstøvingen av PB. Påført på hele bilen:

IMG_0559-1.jpg

IMG_0560-1.jpg

IMG_0561-1.jpg

Ser etterhvert at det begynner å dryppe dritt fra bilen...

IMG_0563-1.jpg

...så er det på tide å spyle av. Ferdig spylt:

IMG_0566-1.jpg

IMG_0567-1.jpg

Og man kan tydelig se i hjørnet av vaskeplassen hvor effektivt PB var:

IMG_0570-1.jpg

Så var det på tide med Surfex HD. Hadde blandet ut 1:5 på en Mercury Pro-flaske, og påførte dette på våt lakk. Stort sett hele bilen, utenom taket, fikk smake HD:

IMG_0574-1.jpg

IMG_0576-1.jpg

Berøringsvask.

Etter en skikkelig HT-vask var bilen temmelig ren, og jeg kunne finne frem bøtte, krakk og zymol-svamp...

IMG_0585.jpg

Krakken var for å komme til skikkelig på taket, høy bil dette..

IMG_0588.jpg

Vaska med CG Citrus Wash & Gloss...

IMG_0595.jpg

Lister langs vinduer + andre trange plasser, ble vasket med detaljkost først. Deretter vaska jeg fra taket og ned med svampen. Ferdig spylt, og bilen ser blank ut (den har en hinne av vann på seg)...

IMG_0597.jpg

IMG_0601.jpg

Så ble bilen kjørt inn i garasjen, som jeg hadde begynt å varme opp tidligere. Tørka ikke bilen, men tok en god pause og lot bilen stå noen timer og tørke. Når jeg kom ut igjen var bilen tørr nok til å få smake den vonde smaken av IronX. Påførte det i garasjen (skrudde av varmeviftene for at det ikke skulle tørke ut avfettingen)...

IMG_0604.jpg

Og det både virker og drypper...

IMG_0608.jpg

IMG_0606.jpg

Så rygga jeg bilen ut igjen, spylte bilen grundig, og parkerte den i garasjen...

IMG_0612.jpg

IMG_0611.jpg

IMG_0614.jpg

Clay.

Nå var bilen våt, og da passer det bra å dra frem claybar, ONR utblandet som claylube, og mitt største håndkle (Cobra Guzzler). Tørka bilen underveis, panel for panel, etter claying.

IMG_0620.jpg

Ikke mye igjen på panseret:

IMG_0622.jpg

Litt mer på høyre side av bilen:

IMG_0627.jpg

Noe dritt også på førersiden:

IMG_0634.jpg

Clayet også alt av glass.

IMG_0630.jpg

Dette var alt som ble gjort den første dagen, og da var bilen klar for maskinpolering.

Maskering.

Første gang med maskinen, og jeg var litt nervøs for hvordan det ville bli med roterende maskin, så jeg tok litt av med maskeringen her - tenker nok at maskering gir meg en slags trygghetsfølelse her. Hadde bestemt meg for å ta en side av gangen, tilfelle det kunne ta lang tid (prøver å ikke ha teip på diverse gummi og slikt for lenge siden det kan flasse av når man drar de av igjen etterpå).

IMG_0643.jpg

IMG_0646.jpg

Teipet opp for kombinasjonstesting:

IMG_0647.jpg

IMG_0641.jpg

Inspeksjon.

Ingen nøysommelig leting etter RDS, heller ingen lakkdybdemåling denne gangen. Masse dype RDS på denne bilen, men her er noen bilder som gjengir lakkens generelle tilstand...

IMG_0654.jpg

IMG_0650.jpg

IMG_0651.jpg

IMG_0652.jpg

IMG_0657.jpg

IMG_0658.jpg

Ikke akkurat pen i lakken denne bilen, oksidert og stygg som fy. Dette er faktisk første bilen jeg har vært borti med SS-lakk, så dette var også nytt for meg.

Maskinkorrigering.

Så ble midler, pads, maskin og mikrofiber funnet fram...

IMG_0666.jpg

IMG_0663.jpg

IMG_0665.jpg

...så er vi ganske klare til å sette igang kombotesting. Starta med gul 3M på gul pute.

IMG_0669.jpg

Første gang med roterende dette, så jeg gikk ikke høyere enn trinn 3 (1500 rpm). Jeg spredde på laveste hastighet, og jobba først med medium press noen runder, for så å slippe opp og ta noen lette runder. Så meeeget blankt og fint ut med en gang, men etter 3M kontrollspray merka jeg at lakken ble en del mattere igjen, så da kjørte jeg bare en strafferunde, og ble fornøyd. Etter kontrollspray:

IMG_0672.jpg

IMG_0671.jpg

Greit nok å måtte kjøre en ekstra runde for å få fjerna nok oksidert og slitt lakk. Padden fikk en helt annen farge av dette, så den ble rensa med børste mellom hver runde og vaska noen ganger iløpet av prossessen.

IMG_0677.jpg

Ikke bare pad som fikk blåfarge...

IMG_0690.jpg

Så kjørte jeg videre på panseret, og etter jeg hadde tatt et halvt panser fikk jeg se den største forskjellen jeg noen gang har utgjort på en bil før. SS-lakk med oksidert og stygg lakk var jo morro å shine opp. Noen 50/50-bilder uten blitz:

IMG_0683.jpg

IMG_0682.jpg

IMG_0681.jpg

Med blitz (merk; kontrollspray er brukt):

IMG_0680.jpg

IMG_0679.jpg

IMG_0678.jpg

Morro dette, så er det bare å kjøre ferdig panseret. Done:

IMG_0686.jpg

IMG_0687.jpg

IMG_0688.jpg

Gul 3M etterlot seg noen hologrammer:

IMG_0676.jpg

Fortsetter videre på høyre A-stople. Før start så den slik ut:

IMG_0691.jpg

Etter to runder, med samme fremgangsmåte som på panseret:

IMG_0695.jpg

Så var det bare å fortsette, og det er jo fryktelig lett å se hvor jeg har vært (etter kontrollspray):

IMG_0693.jpg

Ett litt dårlig "50/50" bilde ved taket;

IMG_0708.jpg

Videre bortover langs taket, forskjellen vist med blitz...

IMG_0717.jpg

IMG_0718.jpg

Jobba meg liksom bortover bilen, tok store deler av taket før jeg begynte på fremdøra...

IMG_0716.jpg

Så var det å få tatt døra, og her ble det også grei forskjell. Litt blitzing:

IMG_0699.jpg

IMG_0700.jpg

Når jeg var halvveis på sia, tenkte jeg at det var på tide å vaske padden. Den ble overraskende gul igjen, og jeg henta meg litt "drivstoff" samtidig (cola).

IMG_0704.jpg

Så er det å bare jobbe videre på bilen. Noen in-action bilder her...

IMG_0720.jpg

IMG_0722.jpg

IMG_0724.jpg

Nå begynte jeg virkelig å få kontroll på maskinen. Den er tung, så litt svett ble jeg jo, men jeg syntes ikke det var så ille at det var strevsomt.

IMG_0713.jpg

Avslutta med bakskjermen, så var jeg cirka halvveis. Høyre side + panser + halvt tak korrigert:

IMG_0712.jpg

IMG_0796.jpg

(beklager alt støvet, det ble jo noe men ikke på langt nær like ille som grønn 3M)

IMG_0797.jpg

IMG_0801.jpg

Tok så resten av taket. Samme kjøremetode hele veien, og alltid to skikkelige runder.

IMG_0814.jpg

Ferdig korrigert tak...

IMG_0817.jpg

IMG_0819.jpg

Igjen, en del støv ligger igjen, beklager. Det var ett par fuglebæsj-merker på taket, som jeg prøvde å få bort, men gav meg etter 5-6 runder med hardkjør. Det hadde etsa seg skikkelig langt ned i lakken! De ble altså ikke helt borte, men de ble kraftig dempet og ikke så veldig synlig lenger.

Hadde bestemt meg for å snu bilen for å ta andre siden, pga. lysrør som går langs midten av garasjen. Men bilen hadde jo noen hologrammer nå, så jeg trengte jo å kjøre over med Ultrafina SE for å få de bort igjen. Siden jeg skulle trene meg på Makita denne gangen, prøvde jeg med Ultrafina på blå 3M-pad. Sprer på laveste rpm, og kjører opp til 1500 rpm. med medium press, slipper opp og kjører noen runder med lett press, deretter en runde med 0 press.

IMG_0732.jpg

IMG_0734.jpg

Deretter wipedown med 3M kontrollspray som vanlig...

IMG_0737.jpg

IMG_0739.jpg

IMG_0740.jpg

IMG_0741.jpg

IMG_0736.jpg

Så en sjekk med blitz...

IMG_0779.jpg

...desverre gikk ikke dette, som vist, så jeg måtte droppe roterende på det avsluttende steget. Da fant jeg frem en annen go'maskin:

IMG_0784.jpg

IMG_0786.jpg

Kjørte Ultrafina på Swissvax Ekstra Fin Pute (minimalt med cutt), på samme måte som med roterende, på hastighet 3, og dette fjernet hologrammene.

IMG_0769.jpg

Så da ble hele høyresiden + taket kjørt over med dette. Dette gikk temmelig raskt...

IMG_0802.jpg

IMG_0803.jpg

Bilen ble kanskje en tanke blankere etter UFSE nedenfor, men syntes gul 3M også gav en finfin finish på bilen...

IMG_0806.jpg

Nå var jeg godt over halvveis og jeg sa meg fornøyd med dag 2. Men før jeg tok kvelden snudde jeg bilen og maskerte opp høyres side + bak, slik at alt var klart til dagen etter...

IMG_0844.jpg

IMG_0846.jpg

IMG_0843.jpg

IMG_0839.jpg

IMG_0847.jpg

Deilig å ha alt klart til en "flying start" dagen etter.

Satte igang med friskt mot formiddagen etter, og var spent på om disse merkene over førerdøra kom til å gå bort...

IMG_0864.jpg

Etter første runde var det fortsatt litt synlig, men etter to runder var det 100% borte:

IMG_0869.jpg

Så noen tydelige forskjeller vist langs sia...

IMG_0859.jpg

IMG_0862.jpg

IMG_0863.jpg

Og snaaaart ferdig med sia...

IMG_0877.jpg

RDS som ble igjen...

IMG_0894.jpg

Så var det delen jeg hadde grua meg mest til, nemlig bakparten. Før start:

IMG_0952.jpg

Etter mye knoting med maskina, to runder overalt, ble det slik:

IMG_0956.jpg

Fant ut at det ikke funka så godt å polere på denne teipen jeg brukte (skulle egentlig vært grønn, men ScandicShine hadde ikke flere på lager desverre), så området over skiltholderfilten måtte jeg ta for hånd. Gnikka hardt med gul 3M, og klarte å produsere nok varme til at det ble akseptabelt. Dog gjorde jeg ingen wipedown der, da jeg ikke fikk korrigert skikkelig uansett. Etter bakluka var jeg ferdig med gul 3M, og puta var ganske ødelagt og slitt...

IMG_0966.jpg

...jeg var også sliten og lei, så da jeg ble ferdig klokka to om natta kasta jeg padden i bakken og trampa på den. Heheh..

IMG_0964.jpg

Dagen etter var det maskinbytte, og Ultrafina SE ble brukt for å gjøre siste finish på denne siden av bilen også...

IMG_0959.jpg

IMG_0879.jpg

IMG_0887.jpg

Ferdig...

IMG_0890.jpg

Så vaska jeg over bilen med QD for å få bort støv og diverse polishrester, og sa meg veldig fornøyd med resultatet. Klar for å gi vinduene litt omsorg...

Glass.

IMG_1022.jpg

Glassforsegling på alle ruter er ett must for meg, da jeg synes det ser litt "feil" ut med en bil som har fin perlende effekt på lakk, men kjip og dårlig vannskrekk på vinduene av bilen. Jeg starta med å gå over glassene med 3M Glassrens og litt mikrofiber for å få bort polishrester og slikt, det hadde blitt en del. Vaska over med Meguiar's NXT Glass Cleaner på innsiden også. Utsiden av rutene ble jo clayet tidligere, så nå så jeg på rutene som rene nok til å få beskyttelse. Nanolex Ultra ble lagt...

IMG_1024.jpg

La på alle siderutene, og buffet av med en gang, deretter bakruta, andre siden og frontruta. Det jeg ikke liker med Ultra er at rutene ikke blir glatte som med Nanolotus, men ellers vil jeg si det er ett bra produkt.

IMG_0833.jpg

Renset også over alle viskerne, flere ganger, med Surfex HD 1:10 og tørkepapir.

Dekk.

Rengjorde dekkene med ren Surfex HD og en børste...

IMG_1027.jpg

Når dekkene var tørre påførte jeg Swissvax Pneu Glossy.

IMG_1032.jpg

Hjulkapslene var stygge og ødelagte, så det ble ikke gjort annet enn at jeg tipsa eieren om å kjøpe nye. Han skal muligens gjøre det senere, siden det ikke koster all verden...

Polytrol.

Så fant jeg frem Polytrol, pensel, Torky-papir, maskeringsteip og Surfex HD 1:10...

IMG_1036.jpg

Selvom listene hadde fått smake avfettinger og berøringsvask, valgte jeg å rense de med Surfex HD før jeg starta med polytroliseringen. Maskerte opp litt for å beskytte lakken mot gnukking og guffe...

IMG_1038.jpg

50/50 dørlister:

IMG_1040.jpg

IMG_1042.jpg

Ble noe forskjell hvertfall. Frontfanger og bakfanger var det mindre forskjell på, så det er ikke vits i å poste bilder av engang, men listene på bakluka var skikkelig matte og det ble stor forskjell...

IMG_1052.jpg

Sidespeilene ble også mye finere, synd jeg ikke har før-bilde av disse. Ferdig buffet:

IMG_1048.jpg

LSP lakk.

IMG_0992.jpg

Valget falt på Swissvax Shield. Første gang jeg prøvde denne, så var litt spent på hvordan den var å jobbe med. Jeg synes den var fin å bruke, enkel å legge med sort SV-aplikator. Påført i rette linjer...

IMG_1000.jpg

IMG_1005.jpg

Den var lett å buffe, utenom akkurat området der jeg starta. Virka som at jeg hadde primet padden litt vel mye før jeg la det på. Ferdig vokset:

IMG_1009.jpg

Så fikk glassforsegling og voks stå inne i varmen i 24 timer. Dagen etter la jeg et nytt lag Shield, for å få full dekning/metning på lakken...

IMG_1011.jpg

Ferdigbilder.

Så til det ferdige resultatet...

IMG_1057.jpg

IMG_1059.jpg

IMG_1062.jpg

IMG_1065.jpg

IMG_1071.jpg

IMG_1073.jpg

IMG_1075.jpg

IMG_1078.jpg

IMG_1066.jpg

IMG_1070.jpg

IMG_1067.jpg

Før/etter:

IMG_0542.jpg

IMG_1058.jpg

Oppsummering.

Alt-i-alt er jeg veldig fornøyd med disse 3-4 dagene, og syntes det var morro å lære meg å bruke Makita'en. Den var veldig effektiv, men jeg syntes samtidig at det ikke var så skummelt som jeg hadde forventa. Det ble aldri noe problem med varme, brant ikke igjennom ved noen kanter, alt gikk veldig bra. Resultatet ble jeg også fornøyd med, da målet var å gjøre den matte blåfargen skikkelig blank og fin igjen, også skulle jeg iløpet av bilen få god kontroll på roterende. Det syntes jeg at jeg fikk. Syntes også Makita'en var en skikkelig god maskin, til tross for at den er ganske tung iforhold til det jeg er vant til.

Håper dere likte denne vinter-S&S'en herfra. Takk for meg!

Tilslutt vil jeg gi en takk til de som har gitt meg tips og veiledning om bruk av roterende via PM - dere vet hvem dere er. :)

Endret av Simen
  • DCN Poeng 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott jobb dette, ble blankt og bra etterpå dette.. Moro med biler som en ser såpass forskjell på når en polerer..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Bra forandring dette. Og roterende er ikke så skummelt som man skal ha det til!

Eneste jeg er litt skeptisk til er 3M og SS lakk. Hvis det ligger igjen mye oljer som du ikke fikk fjernet, så kan den fort bli matt igjen.

Du vil nok få en annen opplevelse med roterende på en bil med klarlakk.

Cred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si du landet trygt på begge bena etter denne jomfruturen.Ble så bra som man kan forvente og litt til.Cred verdig.

Lite tips er og ikke bruke prickbort på bilen når den er parkert på asfalt.PB løser opp asfalten under bilen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat og veldig bra dokumentert :thumbup:

Biltema har en krakk med hjul på som er veldig grei når man polerer sidene av bilen. Da slipper du å belaste kneet slik ;)

Cred er avgitt og fullt fortjent B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom den ja. Ble veldig blank og fin denne. Fin første-roterende-jobb :) Brukte du kun gul 3M på hele bilen altså? Det tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut særlig lenge selv. EFC er jo en ganske fin polish. Creds for god innsats og mange timer :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Veldig bra løft på SS-lakk. Tipper eier ble både overrasket og fornøyd med hvor flott bilen ble. Cred for fint resultat, fyldig og detaljert S&S :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb og writeup...igjen Simen.

Ang tape, jeg bruker blå 3M tape, som du får kjøpt på f.eks OBS, for 99.- for en 2 pakning. Denne kan sitte på lister i flere dager uten å gjøre skade.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu-hei der blei det forskjell ja! Cred avlevert for veldig bra write-up, som vanlig! :)

"...jeg var også sliten og lei, så da jeg ble ferdig klokka to om natta kasta jeg padden i bakken og trampa på den." - Go Tiger! Grrr! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Wow, Simen! :D

Denne ga du et skikkelig pent løft!! Moro å jobbe med oksidert lakk :D

Ser ut som du klarte å temme Makitaen også ;)

Meget god S&S, cred er gitt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb dette, ble blankt og bra etterpå dette.. Moro med biler som en ser såpass forskjell på når en polerer..

Takker for det Truls. Ja det er virkelig gøy å se slikt underveis, skaper motivasjon gjør det også. :)

Den ble jo blank og fin. Tydelig at du bruker lang tid på S&S'ene dine.

Cred for flott dokumentering av jomfrutur med roterende!

Ble svært blank ja. Bruker litt tid på å ta bilder og å skrive om jobben. Men for meg er det en del av jobben. :) Ble ca. 450 bilder iløpet av denne, men huka jo bort langt over 300 av dem.

Tusen takk for cred!

Bra forandring dette. Og roterende er ikke så skummelt som man skal ha det til!

Eneste jeg er litt skeptisk til er 3M og SS lakk. Hvis det ligger igjen mye oljer som du ikke fikk fjernet, så kan den fort bli matt igjen.

Du vil nok få en annen opplevelse med roterende på en bil med klarlakk.

Cred.

Takker. Nei det gikk jo kjempefint på 1500 rpm. hvertfall, men det er kanskje ikke så voldsomt mye? Kunne hvertfall fint kjøre sakte uten problemer.

Tja, på panseret gikk jeg over med 3M's egne kontrollspray flere ganger, og jeg så forskjell etter en runde med gul polish, men etter to runder holdt det seg blankt etter flere wipedown. Kjørte derfor to ganger med ganske mye press overalt. Trodde det skulle holde, men vi får se. Skal følge med på denne bilen, han som eier den bor hus-i-hus her. :)

Blir nok en fin opplevelse på klarlakk. Takk for cred og tilbakemelding.

Kan vel si du landet trygt på begge bena etter denne jomfruturen.Ble så bra som man kan forvente og litt til.Cred verdig.

Lite tips er og ikke bruke prickbort på bilen når den er parkert på asfalt.PB løser opp asfalten under bilen også ;)

Hehe ja jeg syntes det selv også. :P Tusen takk!

Hmmm det har jeg ikke tenkt over, men asfalten ser fin ut her, og jeg må nesten bruke PB også så jeg har ikke så mye valg...?

Flott resultat og veldig bra dokumentert :thumbup:

Biltema har en krakk med hjul på som er veldig grei når man polerer sidene av bilen. Da slipper du å belaste kneet slik ;)

Cred er avgitt og fullt fortjent B)

Tusen takk for det!

Takk for bra tips. Har bare brukt bøttene mine, som hat hjul, og har mykt sitteunderlag oppå. Funker fint, men skulle gjerne hatt noe lavere ja. :)

Der kom den ja. Ble veldig blank og fin denne. Fin første-roterende-jobb :) Brukte du kun gul 3M på hele bilen altså? Det tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut særlig lenge selv. EFC er jo en ganske fin polish. Creds for god innsats og mange timer :)

Yes! Takker og bukker. Brukte bare gul 3M ja, syntes det funka bra og hadde ikke så veldig lyst til å gyve løs med den groveste polishen jeg hadde når det var første gang med roterende - dessuten støver den så sykt, hvertfall på Flex'en. Mulig det er bedre på roterende? Takk for cred Geir. :)

Flott jobb... for en forskjell...

Takk! Mhm, var gøy det..

Veldig bra jomfrutur :) Bilen ble kjempefin! Cred

Takk for det HM! :)

Veldig bra løft på SS-lakk. Tipper eier ble både overrasket og fornøyd med hvor flott bilen ble. Cred for fint resultat, fyldig og detaljert S&S :)

Han ble fornøyd ja. "Er jo som en ny bil jo!" sa han :) Tusen takk ØHN!

Flott jobb og writeup...igjen Simen.

Ang tape, jeg bruker blå 3M tape, som du får kjøpt på f.eks OBS, for 99.- for en 2 pakning. Denne kan sitte på lister i flere dager uten å gjøre skade.

Takk Tommy. :)

Ja jeg foretrekker blå og grønn selv, skal hvertfall ikke bruke den gule igjen! Men takk for tipset, 99 for 2 er jo en fin pris da. Har Coop OBS Bygg i nærheten, er det den du mener? Eller vanlig OBS?

Hu-hei der blei det forskjell ja! Cred avlevert for veldig bra write-up, som vanlig! :)

"...jeg var også sliten og lei, så da jeg ble ferdig klokka to om natta kasta jeg padden i bakken og trampa på den." - Go Tiger! Grrr! :P

Hehe hu-hei! :D Takk skal du ha...

Hehe ja var jeg ikke tøff?? :P

Eit bra løft av denne bilen, ein bra ss +fra meg på den

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Simen! :D

Denne ga du et skikkelig pent løft!! Moro å jobbe med oksidert lakk :D

Ser ut som du klarte å temme Makitaen også ;)

Meget god S&S, cred er gitt!! :D

Tusen takk! Morro det ja, bare litt kjipt at alt ble blått, men det meste gikk bort i vask. Og den gule padden måtte jeg jo hive. Bestilte to nye dagen etter da. :)

Herlige 50/50 Simen! :)

Fyldig og grundig S&S som vanlig med et nydelig resultat!

Cred til deg!

Takker og bukker Mr. Jensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Så ut som du tok utfordringen med roterende og SS lakk på strak hånd her ja ;)

Og comboen ble riktig så blank.

Må nok si meg litt enig med Petter her i at det nok kan hende mattheten kommer tilbake fortere enn du hadde håpet, da det er så sykt mye oljer i 3M produktene. Men da er det bare å kjøre en ny runde ;)

Når det kommer til tyngden på Makitaen så vender du deg nok fort til den. Selv synes jeg den er akkurat passe tung :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Flott resultat. Godt å få fjernet den "døde" lakken. Jeg var like nervøs når jeg også prøvde roterende for første gang på bilen, særlig på overflater med mye krumninger og bøyninger. :)

Cred for grundig og bra S&S :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...