Simen 1 329 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 (endret) Show & Shine Opel Combo 2005 (SS-blå) Forord. Her kommer årets første S&S fra meg! Litt tidligere enn forventet; jeg hadde egentlig tenkt til å vente til det ble mildere i været. Men siden jeg endelig hadde fått inn 3M-bakplate til den roterende maskinen, fikk jeg lyst til å prøve Makita'en allerede nå, for å få litt trening. Eldste broren til min kjære hadde ett perfekt "offer" til dette - arbeidsbilen hans, og siden jeg har tilgang til garasje som er godt isolert og blir god og varm med mine to varmevifter, tenkte jeg "hvorfor ikke?". Var også motivert til å lære meg å bruke roterende, så dette gledet jeg meg veldig til. Show and shine er en selvfølge, spesielt mtp. tilbakemeldinger og innspill på bruken av roterende maskin. Jeg vil også nevne at dette ikke blir en S&S med "perfekt" resultat; det var ikke en betalt jobb og det var en bil det ikke var voldsomt farlig med om jeg skulle brenne gjennom på en liten kant eller to. Målet med jobben var å mestre roterende poleringsmaskin - å lære meg å bruke Makita'en istedenfor bare DA-maskiner (greit å kunne det, om jeg skulle møte på biler med steinhard lakk i fremtiden). Hadde også ett mål om å gjøre denne Opel'en til den blankeste arbeidsbilen i mils omkrets, men gikk altså ikke inn for å fjerne alle riper. Jobben dreide seg kun om eksteriør denne gangen. Fikk bruke speilrefleksen til madammen (Canon 1100D), og derfor blir det betraktelig bedre bilder enn før, da jeg kun har brukt iPhone 4. Før start. Som vanlig, noen bilder av bilen før start (skiltholder/skilt ble også tatt av litt senere)... Forvask. Begynner som vanlig med Prickbort på tørr bil. Hele bilen ble dynket ned, og det fikk virke i drøye fem minutter. Her jeg bor blåser det såpass at jeg egentlig burde hatt vernemaske for å beskytte meg selv mot forstøvingen av PB. Påført på hele bilen: Ser etterhvert at det begynner å dryppe dritt fra bilen... ...så er det på tide å spyle av. Ferdig spylt: Og man kan tydelig se i hjørnet av vaskeplassen hvor effektivt PB var: Så var det på tide med Surfex HD. Hadde blandet ut 1:5 på en Mercury Pro-flaske, og påførte dette på våt lakk. Stort sett hele bilen, utenom taket, fikk smake HD: Berøringsvask. Etter en skikkelig HT-vask var bilen temmelig ren, og jeg kunne finne frem bøtte, krakk og zymol-svamp... Krakken var for å komme til skikkelig på taket, høy bil dette.. Vaska med CG Citrus Wash & Gloss... Lister langs vinduer + andre trange plasser, ble vasket med detaljkost først. Deretter vaska jeg fra taket og ned med svampen. Ferdig spylt, og bilen ser blank ut (den har en hinne av vann på seg)... Så ble bilen kjørt inn i garasjen, som jeg hadde begynt å varme opp tidligere. Tørka ikke bilen, men tok en god pause og lot bilen stå noen timer og tørke. Når jeg kom ut igjen var bilen tørr nok til å få smake den vonde smaken av IronX. Påførte det i garasjen (skrudde av varmeviftene for at det ikke skulle tørke ut avfettingen)... Og det både virker og drypper... Så rygga jeg bilen ut igjen, spylte bilen grundig, og parkerte den i garasjen... Clay. Nå var bilen våt, og da passer det bra å dra frem claybar, ONR utblandet som claylube, og mitt største håndkle (Cobra Guzzler). Tørka bilen underveis, panel for panel, etter claying. Ikke mye igjen på panseret: Litt mer på høyre side av bilen: Noe dritt også på førersiden: Clayet også alt av glass. Dette var alt som ble gjort den første dagen, og da var bilen klar for maskinpolering. Maskering. Første gang med maskinen, og jeg var litt nervøs for hvordan det ville bli med roterende maskin, så jeg tok litt av med maskeringen her - tenker nok at maskering gir meg en slags trygghetsfølelse her. Hadde bestemt meg for å ta en side av gangen, tilfelle det kunne ta lang tid (prøver å ikke ha teip på diverse gummi og slikt for lenge siden det kan flasse av når man drar de av igjen etterpå). Teipet opp for kombinasjonstesting: Inspeksjon. Ingen nøysommelig leting etter RDS, heller ingen lakkdybdemåling denne gangen. Masse dype RDS på denne bilen, men her er noen bilder som gjengir lakkens generelle tilstand... Ikke akkurat pen i lakken denne bilen, oksidert og stygg som fy. Dette er faktisk første bilen jeg har vært borti med SS-lakk, så dette var også nytt for meg. Maskinkorrigering. Så ble midler, pads, maskin og mikrofiber funnet fram... ...så er vi ganske klare til å sette igang kombotesting. Starta med gul 3M på gul pute. Første gang med roterende dette, så jeg gikk ikke høyere enn trinn 3 (1500 rpm). Jeg spredde på laveste hastighet, og jobba først med medium press noen runder, for så å slippe opp og ta noen lette runder. Så meeeget blankt og fint ut med en gang, men etter 3M kontrollspray merka jeg at lakken ble en del mattere igjen, så da kjørte jeg bare en strafferunde, og ble fornøyd. Etter kontrollspray: Greit nok å måtte kjøre en ekstra runde for å få fjerna nok oksidert og slitt lakk. Padden fikk en helt annen farge av dette, så den ble rensa med børste mellom hver runde og vaska noen ganger iløpet av prossessen. Ikke bare pad som fikk blåfarge... Så kjørte jeg videre på panseret, og etter jeg hadde tatt et halvt panser fikk jeg se den største forskjellen jeg noen gang har utgjort på en bil før. SS-lakk med oksidert og stygg lakk var jo morro å shine opp. Noen 50/50-bilder uten blitz: Med blitz (merk; kontrollspray er brukt): Morro dette, så er det bare å kjøre ferdig panseret. Done: Gul 3M etterlot seg noen hologrammer: Fortsetter videre på høyre A-stople. Før start så den slik ut: Etter to runder, med samme fremgangsmåte som på panseret: Så var det bare å fortsette, og det er jo fryktelig lett å se hvor jeg har vært (etter kontrollspray): Ett litt dårlig "50/50" bilde ved taket; Videre bortover langs taket, forskjellen vist med blitz... Jobba meg liksom bortover bilen, tok store deler av taket før jeg begynte på fremdøra... Så var det å få tatt døra, og her ble det også grei forskjell. Litt blitzing: Når jeg var halvveis på sia, tenkte jeg at det var på tide å vaske padden. Den ble overraskende gul igjen, og jeg henta meg litt "drivstoff" samtidig (cola). Så er det å bare jobbe videre på bilen. Noen in-action bilder her... Nå begynte jeg virkelig å få kontroll på maskinen. Den er tung, så litt svett ble jeg jo, men jeg syntes ikke det var så ille at det var strevsomt. Avslutta med bakskjermen, så var jeg cirka halvveis. Høyre side + panser + halvt tak korrigert: (beklager alt støvet, det ble jo noe men ikke på langt nær like ille som grønn 3M) Tok så resten av taket. Samme kjøremetode hele veien, og alltid to skikkelige runder. Ferdig korrigert tak... Igjen, en del støv ligger igjen, beklager. Det var ett par fuglebæsj-merker på taket, som jeg prøvde å få bort, men gav meg etter 5-6 runder med hardkjør. Det hadde etsa seg skikkelig langt ned i lakken! De ble altså ikke helt borte, men de ble kraftig dempet og ikke så veldig synlig lenger. Hadde bestemt meg for å snu bilen for å ta andre siden, pga. lysrør som går langs midten av garasjen. Men bilen hadde jo noen hologrammer nå, så jeg trengte jo å kjøre over med Ultrafina SE for å få de bort igjen. Siden jeg skulle trene meg på Makita denne gangen, prøvde jeg med Ultrafina på blå 3M-pad. Sprer på laveste rpm, og kjører opp til 1500 rpm. med medium press, slipper opp og kjører noen runder med lett press, deretter en runde med 0 press. Deretter wipedown med 3M kontrollspray som vanlig... Så en sjekk med blitz... ...desverre gikk ikke dette, som vist, så jeg måtte droppe roterende på det avsluttende steget. Da fant jeg frem en annen go'maskin: Kjørte Ultrafina på Swissvax Ekstra Fin Pute (minimalt med cutt), på samme måte som med roterende, på hastighet 3, og dette fjernet hologrammene. Så da ble hele høyresiden + taket kjørt over med dette. Dette gikk temmelig raskt... Bilen ble kanskje en tanke blankere etter UFSE nedenfor, men syntes gul 3M også gav en finfin finish på bilen... Nå var jeg godt over halvveis og jeg sa meg fornøyd med dag 2. Men før jeg tok kvelden snudde jeg bilen og maskerte opp høyres side + bak, slik at alt var klart til dagen etter... Deilig å ha alt klart til en "flying start" dagen etter. Satte igang med friskt mot formiddagen etter, og var spent på om disse merkene over førerdøra kom til å gå bort... Etter første runde var det fortsatt litt synlig, men etter to runder var det 100% borte: Så noen tydelige forskjeller vist langs sia... Og snaaaart ferdig med sia... RDS som ble igjen... Så var det delen jeg hadde grua meg mest til, nemlig bakparten. Før start: Etter mye knoting med maskina, to runder overalt, ble det slik: Fant ut at det ikke funka så godt å polere på denne teipen jeg brukte (skulle egentlig vært grønn, men ScandicShine hadde ikke flere på lager desverre), så området over skiltholderfilten måtte jeg ta for hånd. Gnikka hardt med gul 3M, og klarte å produsere nok varme til at det ble akseptabelt. Dog gjorde jeg ingen wipedown der, da jeg ikke fikk korrigert skikkelig uansett. Etter bakluka var jeg ferdig med gul 3M, og puta var ganske ødelagt og slitt... ...jeg var også sliten og lei, så da jeg ble ferdig klokka to om natta kasta jeg padden i bakken og trampa på den. Heheh.. Dagen etter var det maskinbytte, og Ultrafina SE ble brukt for å gjøre siste finish på denne siden av bilen også... Ferdig... Så vaska jeg over bilen med QD for å få bort støv og diverse polishrester, og sa meg veldig fornøyd med resultatet. Klar for å gi vinduene litt omsorg... Glass. Glassforsegling på alle ruter er ett must for meg, da jeg synes det ser litt "feil" ut med en bil som har fin perlende effekt på lakk, men kjip og dårlig vannskrekk på vinduene av bilen. Jeg starta med å gå over glassene med 3M Glassrens og litt mikrofiber for å få bort polishrester og slikt, det hadde blitt en del. Vaska over med Meguiar's NXT Glass Cleaner på innsiden også. Utsiden av rutene ble jo clayet tidligere, så nå så jeg på rutene som rene nok til å få beskyttelse. Nanolex Ultra ble lagt... La på alle siderutene, og buffet av med en gang, deretter bakruta, andre siden og frontruta. Det jeg ikke liker med Ultra er at rutene ikke blir glatte som med Nanolotus, men ellers vil jeg si det er ett bra produkt. Renset også over alle viskerne, flere ganger, med Surfex HD 1:10 og tørkepapir. Dekk. Rengjorde dekkene med ren Surfex HD og en børste... Når dekkene var tørre påførte jeg Swissvax Pneu Glossy. Hjulkapslene var stygge og ødelagte, så det ble ikke gjort annet enn at jeg tipsa eieren om å kjøpe nye. Han skal muligens gjøre det senere, siden det ikke koster all verden... Polytrol. Så fant jeg frem Polytrol, pensel, Torky-papir, maskeringsteip og Surfex HD 1:10... Selvom listene hadde fått smake avfettinger og berøringsvask, valgte jeg å rense de med Surfex HD før jeg starta med polytroliseringen. Maskerte opp litt for å beskytte lakken mot gnukking og guffe... 50/50 dørlister: Ble noe forskjell hvertfall. Frontfanger og bakfanger var det mindre forskjell på, så det er ikke vits i å poste bilder av engang, men listene på bakluka var skikkelig matte og det ble stor forskjell... Sidespeilene ble også mye finere, synd jeg ikke har før-bilde av disse. Ferdig buffet: LSP lakk. Valget falt på Swissvax Shield. Første gang jeg prøvde denne, så var litt spent på hvordan den var å jobbe med. Jeg synes den var fin å bruke, enkel å legge med sort SV-aplikator. Påført i rette linjer... Den var lett å buffe, utenom akkurat området der jeg starta. Virka som at jeg hadde primet padden litt vel mye før jeg la det på. Ferdig vokset: Så fikk glassforsegling og voks stå inne i varmen i 24 timer. Dagen etter la jeg et nytt lag Shield, for å få full dekning/metning på lakken... Ferdigbilder. Så til det ferdige resultatet... Før/etter: Oppsummering. Alt-i-alt er jeg veldig fornøyd med disse 3-4 dagene, og syntes det var morro å lære meg å bruke Makita'en. Den var veldig effektiv, men jeg syntes samtidig at det ikke var så skummelt som jeg hadde forventa. Det ble aldri noe problem med varme, brant ikke igjennom ved noen kanter, alt gikk veldig bra. Resultatet ble jeg også fornøyd med, da målet var å gjøre den matte blåfargen skikkelig blank og fin igjen, også skulle jeg iløpet av bilen få god kontroll på roterende. Det syntes jeg at jeg fikk. Syntes også Makita'en var en skikkelig god maskin, til tross for at den er ganske tung iforhold til det jeg er vant til. Håper dere likte denne vinter-S&S'en herfra. Takk for meg! Tilslutt vil jeg gi en takk til de som har gitt meg tips og veiledning om bruk av roterende via PM - dere vet hvem dere er. Endret 29 Januar, 2012 av Simen 49 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 29 Januar, 2012 Admins Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Flott jobb dette, ble blankt og bra etterpå dette.. Moro med biler som en ser såpass forskjell på når en polerer.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandera 168 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Den ble jo blank og fin. Tydelig at du bruker lang tid på S&S'ene dine. Cred for flott dokumentering av jomfrutur med roterende! Siter Asbjørnsen Automobilvaskeri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Bra forandring dette. Og roterende er ikke så skummelt som man skal ha det til! Eneste jeg er litt skeptisk til er 3M og SS lakk. Hvis det ligger igjen mye oljer som du ikke fikk fjernet, så kan den fort bli matt igjen. Du vil nok få en annen opplevelse med roterende på en bil med klarlakk. Cred. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Kan vel si du landet trygt på begge bena etter denne jomfruturen.Ble så bra som man kan forvente og litt til.Cred verdig. Lite tips er og ikke bruke prickbort på bilen når den er parkert på asfalt.PB løser opp asfalten under bilen også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken 206 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Flott resultat og veldig bra dokumentert Biltema har en krakk med hjul på som er veldig grei når man polerer sidene av bilen. Da slipper du å belaste kneet slik Cred er avgitt og fullt fortjent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Der kom den ja. Ble veldig blank og fin denne. Fin første-roterende-jobb Brukte du kun gul 3M på hele bilen altså? Det tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut særlig lenge selv. EFC er jo en ganske fin polish. Creds for god innsats og mange timer Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkkarl 20 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Flott jobb... for en forskjell... Siter Johan Kyrre Karlsen Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod. KYRRES HOBBYPOLERING Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Veldig bra jomfrutur Bilen ble kjempefin! Cred Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 29 Januar, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Veldig bra løft på SS-lakk. Tipper eier ble både overrasket og fornøyd med hvor flott bilen ble. Cred for fint resultat, fyldig og detaljert S&S Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Flott jobb og writeup...igjen Simen. Ang tape, jeg bruker blå 3M tape, som du får kjøpt på f.eks OBS, for 99.- for en 2 pakning. Denne kan sitte på lister i flere dager uten å gjøre skade. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Hu-hei der blei det forskjell ja! Cred avlevert for veldig bra write-up, som vanlig! "...jeg var også sliten og lei, så da jeg ble ferdig klokka to om natta kasta jeg padden i bakken og trampa på den." - Go Tiger! Grrr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Johansen 133 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Eit bra løft av denne bilen, ein bra ss +fra meg på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Wow, Simen! Denne ga du et skikkelig pent løft!! Moro å jobbe med oksidert lakk Ser ut som du klarte å temme Makitaen også Meget god S&S, cred er gitt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 29 Januar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Flott jobb dette, ble blankt og bra etterpå dette.. Moro med biler som en ser såpass forskjell på når en polerer.. Takker for det Truls. Ja det er virkelig gøy å se slikt underveis, skaper motivasjon gjør det også. Den ble jo blank og fin. Tydelig at du bruker lang tid på S&S'ene dine. Cred for flott dokumentering av jomfrutur med roterende! Ble svært blank ja. Bruker litt tid på å ta bilder og å skrive om jobben. Men for meg er det en del av jobben. Ble ca. 450 bilder iløpet av denne, men huka jo bort langt over 300 av dem. Tusen takk for cred! Bra forandring dette. Og roterende er ikke så skummelt som man skal ha det til! Eneste jeg er litt skeptisk til er 3M og SS lakk. Hvis det ligger igjen mye oljer som du ikke fikk fjernet, så kan den fort bli matt igjen. Du vil nok få en annen opplevelse med roterende på en bil med klarlakk. Cred. Takker. Nei det gikk jo kjempefint på 1500 rpm. hvertfall, men det er kanskje ikke så voldsomt mye? Kunne hvertfall fint kjøre sakte uten problemer. Tja, på panseret gikk jeg over med 3M's egne kontrollspray flere ganger, og jeg så forskjell etter en runde med gul polish, men etter to runder holdt det seg blankt etter flere wipedown. Kjørte derfor to ganger med ganske mye press overalt. Trodde det skulle holde, men vi får se. Skal følge med på denne bilen, han som eier den bor hus-i-hus her. Blir nok en fin opplevelse på klarlakk. Takk for cred og tilbakemelding. Kan vel si du landet trygt på begge bena etter denne jomfruturen.Ble så bra som man kan forvente og litt til.Cred verdig. Lite tips er og ikke bruke prickbort på bilen når den er parkert på asfalt.PB løser opp asfalten under bilen også Hehe ja jeg syntes det selv også. Tusen takk! Hmmm det har jeg ikke tenkt over, men asfalten ser fin ut her, og jeg må nesten bruke PB også så jeg har ikke så mye valg...? Flott resultat og veldig bra dokumentert Biltema har en krakk med hjul på som er veldig grei når man polerer sidene av bilen. Da slipper du å belaste kneet slik Cred er avgitt og fullt fortjent Tusen takk for det! Takk for bra tips. Har bare brukt bøttene mine, som hat hjul, og har mykt sitteunderlag oppå. Funker fint, men skulle gjerne hatt noe lavere ja. Der kom den ja. Ble veldig blank og fin denne. Fin første-roterende-jobb Brukte du kun gul 3M på hele bilen altså? Det tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut særlig lenge selv. EFC er jo en ganske fin polish. Creds for god innsats og mange timer Yes! Takker og bukker. Brukte bare gul 3M ja, syntes det funka bra og hadde ikke så veldig lyst til å gyve løs med den groveste polishen jeg hadde når det var første gang med roterende - dessuten støver den så sykt, hvertfall på Flex'en. Mulig det er bedre på roterende? Takk for cred Geir. Flott jobb... for en forskjell... Takk! Mhm, var gøy det.. Veldig bra jomfrutur Bilen ble kjempefin! Cred Takk for det HM! Veldig bra løft på SS-lakk. Tipper eier ble både overrasket og fornøyd med hvor flott bilen ble. Cred for fint resultat, fyldig og detaljert S&S Han ble fornøyd ja. "Er jo som en ny bil jo!" sa han Tusen takk ØHN! Flott jobb og writeup...igjen Simen. Ang tape, jeg bruker blå 3M tape, som du får kjøpt på f.eks OBS, for 99.- for en 2 pakning. Denne kan sitte på lister i flere dager uten å gjøre skade. Takk Tommy. Ja jeg foretrekker blå og grønn selv, skal hvertfall ikke bruke den gule igjen! Men takk for tipset, 99 for 2 er jo en fin pris da. Har Coop OBS Bygg i nærheten, er det den du mener? Eller vanlig OBS? Hu-hei der blei det forskjell ja! Cred avlevert for veldig bra write-up, som vanlig! "...jeg var også sliten og lei, så da jeg ble ferdig klokka to om natta kasta jeg padden i bakken og trampa på den." - Go Tiger! Grrr! Hehe hu-hei! Takk skal du ha... Hehe ja var jeg ikke tøff?? Eit bra løft av denne bilen, ein bra ss +fra meg på den Tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensenjr 94 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Herlige 50/50 Simen! Fyldig og grundig S&S som vanlig med et nydelig resultat! Cred til deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 29 Januar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Wow, Simen! Denne ga du et skikkelig pent løft!! Moro å jobbe med oksidert lakk Ser ut som du klarte å temme Makitaen også Meget god S&S, cred er gitt!! Tusen takk! Morro det ja, bare litt kjipt at alt ble blått, men det meste gikk bort i vask. Og den gule padden måtte jeg jo hive. Bestilte to nye dagen etter da. Herlige 50/50 Simen! Fyldig og grundig S&S som vanlig med et nydelig resultat! Cred til deg! Takker og bukker Mr. Jensen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Mener de har dem begge plasser. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Så ut som du tok utfordringen med roterende og SS lakk på strak hånd her ja Og comboen ble riktig så blank. Må nok si meg litt enig med Petter her i at det nok kan hende mattheten kommer tilbake fortere enn du hadde håpet, da det er så sykt mye oljer i 3M produktene. Men da er det bare å kjøre en ny runde Når det kommer til tyngden på Makitaen så vender du deg nok fort til den. Selv synes jeg den er akkurat passe tung Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 29 Januar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2012 Flott resultat. Godt å få fjernet den "døde" lakken. Jeg var like nervøs når jeg også prøvde roterende for første gang på bilen, særlig på overflater med mye krumninger og bøyninger. Cred for grundig og bra S&S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.