Simen

Hvor mye skal til for å lage en bulk?

God søndag. :)

Som emnetittelen sier, hvor mye skal til for å lage en LITEN "parkeringsbulk"? Igår var det en som dulta borti med en pose før han satt seg inn i bilen, og posen inneholdt ett par halvannenlitere med brus og litt småsnacks. Er dette noe som kan lage bulk i bilen, eller skal det mere til? Så at det ble et lite merke i lakken (bare noen lette riper), men litt lengre ned så jeg en liten bulk jeg ikke har sett før. Skal det virkelig så lite til?

Og angående bulker, hvor mye får jeg retta ut selv? Kan man ta av dørtrekk, varme opp metallet, og presse/slå ut fra innsiden? Eller må man sparkle vanskelige bulker, pusse ned litt rundt, også grunne osv.?

Eller burde jeg satse på et "proff" firma? Kom evt. med anbefalinger fra f.eks. Bergen, Haugesund eller Stavanger. Må ikke være for dyrt, da jeg ikke har all verdens med penger. Men dette skjer til våren, så jeg har noen få måneder å spare noen lapper på. :)

Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt du spør om har forskjellige svar, man kan slå ganske hard borti uten at det skjer noe som helst, eller komme så vidt borti å lage bulk. Kommer an på hvordan plåta er formet og hvor stivt det er akkurat der man treffer. Ang retting kommer det an på bulken, hender seg store bulker er lettere å rette ut enn små, men og motsatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å si hvor mye som skal til for å lage en bulk , det kommer også litt ann på hvor det er om det er nær et "hjørne" . jeg ville ikke gitt meg ikast med varming og banking fra innsiden da dette kan fort gjøre ting verre , søk proffe folk til å gjøre jobben

edit: glemte å si at det finnes firma som er spesialister på små bulker (husker ikke noen navn ifarten)

lykke til :)

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bulkedoktoren(.no) fikser sånt. :)

Handz On i Lagunen i Bergen fikser visstnok også sånt, men jeg er skeptisk til dem etter at jeg var innom der og skulle få pris på fiks av noen parkeringsbulker. Pristilbudet kom aldri selv etter purring, så de har enda til gode å overbevise meg.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bulkedoktoren er en god dokor.. Hadde to handlevognbulker i døra.. Leverte inn og bortevekk! :thumbs:

http://www.bulkedoktoren.no/

Endret av Svolp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at det er bulkedoktoren som jobber i lokalet til handz on i bergen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, det er vel kanskje tvilsomt at den posen lagde mer enn bare det merket i lakken, som sikkert går bort med maskinen. Men det var liksom midt på døra, ikke ved noen avstivning.

Hvor mye betalte du for det, Svolp? :) Jeg har mer enn bare to bulker da, men han så ut som en bra kandidat til å rette ut litt. Får vel sende han en Mail med prisforespørsel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://caropractor1.no/ er dyktige på slikt.

Hørtes dog någet spesielt ut at noen handleposer med litt innhold kan lage slike bulker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt Simen, skal se om jeg finner kvitteringen. Kan det ha vært rundt 1400kr for de to bulkene???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge videoer man ser på nett er det jo villt hva de får retta ut uten å måtte slipe å lakke å styre.

Jeg testa selv og hadde sånn delvis suksess med det. Er ikke heelt i mål men har ikke gitt meg ennå ;)

Går du forsiktig frem kan jeg ikke se at du vil kunne gjøre så mye ugagn at en proff ikke kan rette det opp igjen ;)

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bsa: Så jo greit ut, men det er en del bulker og noen tror jeg ikke jeg bare kan "prøve meg frem" på, så det blir nok til at jeg søker hjelp til dette. :)

http://caropractor1.no/ er dyktige på slikt.

Hørtes dog någet spesielt ut at noen handleposer med litt innhold kan lage slike bulker.

Caropractor1 ja, stemmer det. Har vært i kontakt med de tidligere faktisk, da BMW'en jeg tok denne høsten kanskje skulle få litt utretting av parkeringsbulker, men det ble ikke noe av.

Men er det noen som har noen formening om hvem av disse som er best? Får sjekke ut prisoverslag på begge jeg, så får vi se. Fikk også en PM fra en som kjenner en dyktig kar i Haugesund. :)

Ja jeg tror bare posen lagde noen små riper, men det korrigeres bort til vårshine. Dette beviser hvertfall at selvom jeg skulle vært flink og ikke lagd noen vaskeriper (ser bra ut hittil!), så trengs det en korrigering hvert år for å ta bort lokale riper som blir lagd av folk som kommer borti bilen. :)

Husker ikke helt Simen, skal se om jeg finner kvitteringen. Kan det ha vært rundt 1400kr for de to bulkene???

Det er jo absolutt en god pris! Jeg litt flere enn to bulker, kanskje ti? Jeg har hvertfall lyst til å få tatt alle i samme slengen, for det er vel billigere å ta alle på en og samme gang, ikke stykkevis og delt? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere når en tar alt på en jobb ja.

Jeg har hvertfall god erfaring med caropractor. De har mye for møller og andre større forhandler kjeder så vidt jeg vett, så hør om de ikke skal til haugesund i nærmeste fremtid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme med hårtørker eller varmepistol og så på med en frysespray av noe slag er vel et triks som ofte fungerer og med relativt lav risiko? Kikket tilfeldigvis på løsninger på småbulker på nett og akkurat kuldespray varianten er så fristende å prøve at det skal testes med det første.

Ønskes det kan jeg melde tilbake her i løpet av uken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta en telefon eller to. Må få gjort noe til våren hvertfall, på den ene døra er det 4 parkeringsbulker (!) og to av de er ganske godt synelige...

Varme med hårtørker eller varmepistol og så på med en frysespray av noe slag er vel et triks som ofte fungerer og med relativt lav risiko? Kikket tilfeldigvis på løsninger på småbulker på nett og akkurat kuldespray varianten er så fristende å prøve at det skal testes med det første.

Det ønskes absolutt! Jeg skal ikke gjøre noe før mars/april uansett, jeg er bare tidlig ute med planlegging og research. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse varme/kjøle løsningene fungerer mye bedre på store bulker enn små. Ved små skarpe bulker er som regel plåten strekt, mens ved større jevnere bulker er det bare å "poppe" den ut igjen. Er plåten blitt strekt så går den ikke tilbake til original form av seg selv. Var et rådyr som løp rett inn i bakskjermen på bilen til fattern for et halvt års tid siden. Det var bare å ta av trekket i bakasjerommet og gi plåta en dunk med håndbaken så smalt den ut igjen og var like fin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er faktisk veldig varierende, og det kommer an på ståltykkelsen, hvor det befinner seg. Om det er noen plater i bakkant som er sveiset med osv... Stålkvalitet har mye å si og!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cato som driver Caropractor1 en en kjenning av meg, og han er meget dyktig (har hatt han inne på noen biler som jeg tok i fjord, bla en aston martin, og en Porsche som det ligger S&S av her på forumet) Han engelskmannen som jobbet hos bulkedoktoren, var dyktig, men han har vistnok reist tilbake til UK, å da sitter han som driver det igjen uten fagfolk.

Ingen tvil. Caropractor. Tror han tar fra 1500.- og oppover, men gir en totalpris på hele bilen ved flere skader, men han vil nok se den selv (å da er jeg nesten sikker på at han finner en del mere en det du trodde du hadde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive