Gå til innhold
Steinar33

I dag var jeg uheldig

Recommended Posts

Steinar33    14
Steinar33

Skulle plassere dattra på 2,4 år inni bilen og i det hun er på vei inn (bærer henne) sparker hun ut beina som nettopp har stått på grusen/isen... :shocking2: ser umiddelbart en stor 8-10 cm lang ripe.

Kommer hjem, slipper ut samboer og dattra i en fei og hiver meg rundt.

Setter bilen i garasjen, fyrer opp lamper, bilen er halvskitten så jeg fyrer løs med ironx, litt bilshampo, TAR remover (egentlig et herlig produkt det) og skyller av med ei mugge varmt vann. Jeg er jo stressa men møkka forsvant den og det ble gulle rent.

Tapet opp et område på ca. 20cm x 20cm rett bak bakdøren.

Ser i lyset at det er ikke "bare" en feit ripe, men usannsynlig store mengder riper, sikkert 50 fine hvite riper (sølv bil) ripene var så tette at på 1 meter såg det omtrent ut som store hvite flekker på noen få cm... :( :eek: sykt at en liten fot med skostørrelse 22 kan lage så mye skade på 0,2 sekund. :mad:

Satte i gang med poleringa, rett på Megs #105. Tanken på å bruke noe finere streifet meg ikke engang.

Jobba og vurderte området i ca. 20-25 minutter før jeg ga meg.

Tok ikke bilder, angrer endel på det må jeg innrømme, det hadde vært artig å vise hva slags mirakel disse produktene er.

I alle vinkler hvor jeg nå enn plaserte meg så klarte jeg ikke se noen riper, kun den ene feite hovedripa hadde en svaaaaaaak antydning etter seg i klarlakken, hovedsakling var 99% fjernet og jeg var lettet over at bilen lot seg berge :P

Kjørte så på med litt Collinite #845 og pustet så lettet ut. Lørdagskvelden var berget :thumbs:

Så til alle dere som har småbarn: vær obs på at disse små føttene kan bli til raketter som før du vet ordet av det har ripet opp bilen din til det ugjengjennelige. En helt jævlig følelse og se slikt skje.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Godt reddet der der.. fort gjort med småtrokk i familien.. Greit å klare å redde det selv da på en liten kveldstund..

Passer på barna her, så de ikke gjør noe gæli, godt oppdratt har de nok blitt med en bilnevrotisk far..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

Mange takk,

Utrolig fort gjort, og kunna blitt veldig mye værre. Herretter skal de små føttene være bedre kontrollert. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Ja, bra du fikk ordnet det fort.

Og "heldigvis" var det din egen bil, enda verre om ungene sparker til en annen bil på en parkeringsplass.

Har ikke opplevd det ennå, men har sett jr løpe rundt bilen min med en finger i skitten og dra rundt... Ikke akkurat en god måte å passe på hjertet...hah..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

:) Det er i sånne tilfeller det er morsomt å kunne med maskine.Går fort unna også uten våtslip.Du må ta bilder neste gang :) Her er mine bilder etter at en liten krabat lekte seg i fjor.Ungen til en kollega.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/8939-en-3-aarings-lek-med-v70-panser/page__p__189584__hl__+volvo%20+panser__fromsearch__1#entry189584

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Fint å ha mulighet til å fixe sånt nærmest umiddelbart :)

Gikk du over med noe for å fjerne kjørespor etter #105?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Med småbarn er det ikke lett og holde en bil pen... I allefall ikke innvendig tenker jeg :angry:

Endret av Svolp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Det var ihvertfall bra at du fikk ordnet det ;) Var det selve terskelen, eller på utsiden langs kanalen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kim    624
Kim

Lag sko av washmits, da setter grusen seg dypere og gir deg en større sjase for å unngå slike ting :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Lag sko av washmits, da setter grusen seg dypere og gir deg en større sjase for å unngå slike ting :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Noe ala dette du tenker på? ;)

chenille_slippers.jpg

Endret av BChris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

Mange takk for god respons :)

Det var ihvertfall bra at du fikk ordnet det ;) Var det selve terskelen, eller på utsiden langs kanalen ?

Det var fra ca 0,1 mm fra bakre dør og bakover, litt lavere høyde enn diesel lokket Så det var så sinnsykt synlig og grusomt stygt, rett og slett.

Fint å ha mulighet til å fixe sånt nærmest umiddelbart :)

Gikk du over med noe for å fjerne kjørespor etter #105?

Det var ikke noe å se, men jeg tok en runde med #205.

Var en uuutrolig god følelse å vite at det berget.

:) Det er i sånne tilfeller det er morsomt å kunne med maskine.Går fort unna også uten våtslip.Du må ta bilder neste gang :) Her er mine bilder etter at en liten krabat lekte seg i fjor.Ungen til en kollega.

http://www.detailers...__1#entry189584

Angrer bittert nå i ettertid at jeg ikke tok skikkelige bilder, var bare opptatt av å fikse fikse fikse hehe :)

Resultatet ditt etter mange omganger ble jo også meget bra :) er egentlig rått at litt enkelt utstyr kan forvandle noe som er så stykt til å bli perfekt igjen. KONGE :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig